معرفی لیگ قهرمانان اروپا

Germanitor

Germanitor

Storm of Swords
مدیر بازنشسته
200pxUEFA_Champions_League_logo_2svg-1.png



کنفدراسیون: یوفا
بنیانگذاری : ۱۹۵۵ (۱۹۹۲ در قالب کنونی آن)
شمار تیمها: ۳۲ (مرحله گروهی)
جام قارهای: سوپر جام اروپا
قهرمان کنونی: بایرن مونیخ (۵ قهرمانی)
موفقترین تیم : رئال مادرید (۹ قهرمانی)
فصل کنونی: لیگ قهرمانان اروپا ۱۳–۲۰۱۲
وبگاه: وبگاه رسمی



لیگ قهرمانان اروپا (به انگلیسی: Uefa Champions League)‏ (که معمولاً با نام لیگ قهرمانان یا در گذشته با نام جام باشگاههای اروپا شناخته میشود) مجموعهای از مسابقات فوتبال باشگاهی فصلی است که توسط یوفا تشکیل شده و از ۱۹۵۵ برای موفقترین باشگاههای فوتبال اروپا برگزار میشود. جایزه این رقابتها، جام قهرمانی باشگاههای اروپا، معتبرترین جام باشگاهی در جهان ورزش است.

تا سال ۱۹۹۲ این لیگ با نام جام قهرمانی باشگاههای اروپا نامیده میشد. لیگ قهرمانان اروپا با اعتباری که دارد، از رقابتهای جام یوفا و جام برندگان (که دیگر برگزار نمیشود) معتبرتر است.

این مسابقات از دو دور تشکیل شدهاست. (دور مقدماتی (گروهی) و دور حذفی)این مسابقات در غالب ۸ گروه ۴ تیمی برگزار میشود که از هر گروه ۲ تیم به دور حذفی راه پیدا میکنند. قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در به مصاف قهرمان باشگاههای قارههای دیگر در جام باشگاههای جهان خواهد رفت و هم چنین به مصاف قهرمان جام یوفا در سوپر جام اروپا خواهد رفت.

رئال مادرید موفق ترین تیم در تاریخ این رقابت است که ۹ بار قهرمان این جام معتبر شدهاست. رئال مادرید در همان ۵ فصل اول پی در پی در این جام، قهرمان شده است و آخرین قهرمانی اش در سال ۲۰۰۲ بودهاست.قهرمان فعلی این جام معتبر، بایرن مونیخ است که 2-1 مقابل بوروسیا دورتموند در ورزشگاه ومبلی به برتری رسید.


مسابقات از چندین مرحله تشکیل شدهاست. در شکل کنونی اواسط تیر ماه با سه دور حذفی برای راهیابی به دور پایانی آغاز میشود. ۱۶ تیم باقیمانده به ۱۶ تیم سید شده در مرحله گروهی میپیوندند. برندگان هشت گروه و هشت تیم دوم به دورهای حذفی پایانی وارد میشود تا با اتمام آن، مسابقه پایانی در ماه مه (اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد) برگزار شود.

تیمهای سوم هر گروه نیز به لیگ اروپا که یک رده از جام باشگاه های اروپا پایین تر است صعود میکنند و تیمهای چهارم از مسابقات کنار میروند.

میزبانان فینال نیز از طرف یوفا انتخاب میشوند.
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا