یکی از راههای مقابله با شیطان

ARIANA

ARIANA

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
عقیق: آیتالله عبدالله جوادی آملی در درس خارج فقه خود با اشاره به برخی از نکات اخلاقی پیرامون مقابله با نفس و ابلیس گفت: ابلیس دشمن جدی انسان است که انسان در شبانه روز با او درگیر است.

این مرجع تقلید افزود: برای اینکه بتوانیم با ابلیس به مقابله بپردازیم باید طبق سخنان قرآن میدان خود را با با ابلیس مشخص نماییم و ببینیم که در میدان جنگ با ابلیس در کجا قرار گرفتهایم.

وی با مقایسه میان ابلیس و دشمن تصریح کرد: اگر دشمن بیرونی به دنبال منافع مادی همچون نفت و گاز با شما میجنگد و میخواهد شما را بکشد ابلیس تنها به دنبال گرفتن اسیر است تا با اسیرانش هر چه میخواهد انجام دهد و به مقصود برسد.

آیتالله جوادی آملی گفت: ابلیس در حقیقت با آبروی انسان کار دارد و میخواهد حیثیت بشر را سلب نماید در حالی که براساس فرمایشات خدای متعال انسان با آبرو آفریده شده و خداوند به عنوان معلم انسان به او کرامت بخشیده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: ابلیس دشمن کرامت انسان است و همه تلاش خود را به کار میگیرد تا کرامت بشر را از او باز ستاند همان گونه در داستان حضرت آدم نیز میبینیم شیطان درصدد گرفتن کرامت او تلاش میکند.

این استاد حوزه و مفسر قرآن کریم گفت: نباید حاصل یک عمر زندگی که آبرو و کرامت انسان است را به راحتی در اختیار شیطان قرار دهیم بلکه باید طبق راهی که خداوند به ما نشان داده است حرکت کرد.

وی قرائت دعا را یکی از راههای مهم در مقابله با ابلیس دانست و گفت: اگر چه ما دعا را برای کسب ثواب میخوانیم اما در واقع دعا برای فهم و کمال انسان است و میتواند انسان را آبرومند کرده و در مقابله با ابلیس به پیروزی برساند.

آیتالله جوادی آملی در پایان گفت: امامان معصوم(ع) در مورد جایگاه آبروی انسان روایات زیادی عنوان و بر زهد انسان در مقابل گناه تاکید کردهاند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا