۶ مشکل رایج هنگام کار با دستگاه فتوکپی و پرینتر

M

mitra69

کاربر تالار
کاربر تالار
هر شخصی که در شرکت و دفاتر فنی کار می کند با مشکلات کار با دستگاه های کپی و پرینترها آشنا است. اگرچه وظیفه ی کاری دستگاه های کپی ساده است و آن ها باید نوشته ها و تصاویر یک صفحه کاغذی را بر روی یک صفحه دیگر کپی کنند، اما گاهی اوقات این دستگاه ها با مسائل مختلفی مواجه می شوند که در دفاتر کار بسیار به وقوع می پیوندد. لیست زیر برخی از مشکلات رایجی است که دستگاه های کپی و پرینترها با آن رو به رو می شوند و در انتها نیز راخ حل هایی برای رفع آن مشکلات آورده شده است.
  1. گیر کردن کاغذها
گیر کردن کاغذ یکی از مشکلاتی است که اغلب برای دستگاه های کپی اتفاق می افتد. دلیل اصلی این اتفاق، ابعاد اشتباه کاغذ است که در تنظیمات دستگاه اعمال شده است. این موضوع باعث می شود تا دستگاه کپی کاغذ را به طور نادرست خارج کند. در نتیجه با گیر کردن کاغذ، توقفی در انجام کپی یا پرینت پیش می آید. برای رفع این مشکل ابتدا باید کاغذهای گیر کرده درون دستگاه را به صورت دستی خارج کرد. سپس دوباره عملیات کپی را با تنظیم سایز مناسب و درست کاغذ انجام داد.
علاوه بر این، ممکن است بر روی کاغذ یا درون دستگاه گردوغبار وجود داشته باشد. این موضوع باعث می شود تا عملکد دستگاه کپی متوقف شود و کاغذ درون دستگاه گیر کند. بهترین راه حل برای جلوگیری از وقوع این مشکل، به صورت دوره ای دستگاه کپی را تمیز و گردگیری کنید و هر چندوقت یک بار نیز گرد و خاک درون دستگاه کپی را پاک کنید.
paperjam-inside.jpeg

  1. افتادن خطوط اضافی بر روی صفحه
زمانی که قصد دارید یک صفحه با متون ساده و تصاویر معمول را کپی کنید ممکن است خطوط اضافی، رگه ها یا سایر انحرافات متون در صفحه کپی شده افتاده باشد. این امر ممکن است به دلایل مختلفی برای دستگاه کپی بوجود آید که شمال موارد زیر است:
  • وجود مواد خارجی بر روی شیشه اسکنر یا آینه های دستگاه
  • خرابی قطعه درام یا توسعه دهنده دستگاه
  • خرابی تیغه درام که در نتیجه آن خطوط اضافی عمودی بزرگ بر روی برگه می افتد
  • وجود مشکلت فیزیکی
اولین مشکل با پاک کردن دستی شیشه اسکنر و آینه ها حل می شود. سایر مشکلات نیز با تعمیر یا تویض آن بخش معیوب و خراب شده که باعث مشکل شده است برطرف می شود.
  1. مشکل کارتریج یا تونر
مشکلات کم، خالی شدن یا بد عمل کردن تونر ممکن است برای دستگاه کپی رخ بدهد. اگر تونرها کم یا خالی شده باشند، ساده ترین راه حل تعویض آن هاست. اگر تونرها عملکرد درستی نداشته باشند یکی از دو روش زیر باید انجام شود:
  • مشکل سازنده – ممکن است کارتریجی که خریداری شده دچار نقص و اشکال باشد که باید ببرای تعویض به سازنده برگردانده شود.
  • مشکل ناسازگاری – اغلب دستگاه های کپی از تونر مشخصی استفاده می کنند. در صورتی که از تونر ناسازگار استفاده شود، نتیجه ی کار بی کیفیت است و کپی مطلوبی به دست نخواهد آمد.
  1. صفحات چین خورده
مچاله شدن کاغذی که درون دستگاه قرار داده شده است یک ایراد اساسی است. برای دفاتر فنی که می خواهند کار حرفه ای انجام دهند، جمع شدن و چین خوردن صفحه ی کپی شده مشکل بزرگی به حساب می آید.
این مشکل اغلب به دلیل نقص در غلتک های خروجی دستگاه رخ می دهد که باعث گیر کردن یا چسبیدن برگه ها می شود. یا ممکن است جمع شدن کاغذ به علت وجود رطوبت در سینی کاغذ باشد. این مشکل به هر دلیلی که رخ دهد نباید از کاغذهای چین خورده استفاده کرد. در صورتی که سینی و غلتک های دستگاه مشکل دارد باید تعمیر یا تعویض شوند.
  1. کپی های بسیار روشن یا تیره
در اکثر مواقع کپی های روشن یا تیره به این دلیل اتفاق می افتد که کنترل های چگالی در دستگاه کپی تنظیم نیستند. این موضوع ممکن است به این دلیل رخ داد باشد که کاربری سهوا تنظیمات دستگاه را تغییر داده باشد. این امر باعث می شود تا متون و تصاویر بسیار روشن و یا بسیار تیره کپی شوند. برای رفع مشکل نیز می توان تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند.
همچنین ممکن است عمر درام دستگاه تمام شده باشد بنابراین تونر دستگاه بد عمل می کند. تعویض درام یا خرید تونر جدید می تواند این مشکل را برطرف کند.
  1. وجود نقاط و لکه بر روی صفحه
گاهی اوقات ممکن است نقاط یا لکه هایی تیره بر روی یک صفحه کپی شده بیفتد. در صورتی که این نقاط هر بار در یک ناحیه مشخص قرار دارند، ممکن است مشکل از آینه و شیشه دستگاه کپی باشد. این مشکل با تمیز کردن شیشه دستگاه حل می شود.
اما اگر این نقاط هر بار به صورت تصادفی بر روی صفحه بیفتد، به دلیل اشکال در درام دستگاه است. بهترین روش آن است که قطعه ی معیوب تعویض شود.
نتیجه گیری
برخی از مشکلات رایج هنگام کار با دستگاه های کپی و پرینترها، به دلیل گرد و غبار موجود درون دستگاه است که با پاک کردن آن مشکل رفع می شود. گاهی اوقات نیز عدم ناسازگاری تونر یا خراب شدن قطعات مختلف دستگاه ممکن است باعث بروز اشکال در روند کپی و پرینت شوند که با تعویض تونر یا قطعه ی معیوب نیز این اشکالات از بین می رود. همچنین تنظیمات دستگاه باید به طور صحیح انجام شده باشد تا کپی مناسبی از دستگاه خارج شود، در صورتی که دچار مشکلی شدید که نتوانستید آن را حل نمایید می توانید با نمایندگی تعمیر دستگاه کپی تماس حاصل فرمایید.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا