اختصاصی 7 راه برای کاهش استرس در محل کار

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
3b4ae358de7c3eff3c78401e2910ee26.jpg


مطلب زیر نوشته ای از تنسل علی هست که برای شما ترجمه کردم...


از آنجایی که هفته ی بعد در ایران در کنفرانس بین المللی حافظه و مدیریت استرس حضور خواهم داشت، بهتر دیدم چند راهنما برای نحوه ی کاهش استرس و تبدیل به یک کارمند شادتر شدن به شما ارائه بدهم. در زیر این 7 نکته را میخوانید:

1- آگاه باشید.

بسیاری از مردم نسبت به اضطراب داشتن خود بی اعتنا هستند. تنفس آنها تغییر میکند، ضربان قلبشان افزایش مییابد و سریعتر از حالت معمول حرف میزنند. حتی گاهی اوقات بدون اینکه خودشان بدانند. باعث رنجش دیگران میشوند. تلاشی آگاهانه برای نگاه به درون خود و آگاه شدن از اینکه مضطرب هستید به شما کمک شایانی میکند. وقتی که از استرس خود آگاه شدید میتوانید در جهت کاهش آن گام بردارید.

2- استراحت کنید.

اغلب وقتی ساعتها پشت کامپیوتر مینشینید دچار استرس میشوید، مخصوصاً اگر باید چیزی را در موعد مقرر تحویل دهید. یک چرت کوتاه بزنید، یا از موقعیت استرس زا دور شوید. این کار علایم استرس را کاهش میدهد.

3- سالم باشید.

اگر همیشه چیزهای ناسالم بخوریم، احساس ناسالم خواهیم داشت. خوردن و نوشیدن موادغذایی سالم و مقوی، ورزش کردن و اجتناب از مواد مخدر به کاهش استرس کمک میکند. یک تکنیک عالی که از کتاب "Head Strong " تونی بازان یاد گرفتم این است که به خودتان بگویید « من در حال سالم شدن هستم.» این روش مغز را درگیر، و برای انجام این کار به شما کمک میکند.

4- بخندید.

یک نابود کننده ی استرس اثبات شده، خنده است. خنده می تواند ذهن شما را از هرچیزی که باعث استرس م یشود پاک کند. چند فیلم نگاه کنید، با دوستان بذله گوی خود صحبت کنید، جوک بخوانید و هرکار دیگری که به شما تجربه ای مثبت میدهد انجام دهید. این کار نه تنها استرس را کاهش میدهد بلکه باعث میشود از زندگی لذت ببرید.

5- نه گفتن را یاد بگیرید.

این مهمترین نکته است. بسیاری از افراد مضطربی که در محیط کار ملاقات کردم، عادت داشتند به همه چیز جواب مثبت بدهند. همین حالا آن را کنار بگذارید! این عادت باعث کار بیشتر، قیدوبندهای جسمی و روحی بیشتر و البته استرس بیشتر میشود. همچنین یاد خواهید گرفت که «نه» گفتن بسیار آزادیبخش است. یاد بگیرید چه وقتهایی نه بگویید و خودتان را نجات بدهید.

6- اجتماعی باشید.

میدانم که وقتی استرس دارم، آخرین چیزی که میخواهم ملاقات با مردم است. اما تحقیقات نشان دادهاند که اجتماعی شدن استرس را تا حد زیادی کاهش میدهد. این کار شما را از حباب زندگیتان دور کرده و به دیگران نزدیک میکند. ناگهان درخواهید یافت که صحبت دربارهی چیزهای هیجان انگیز و جالب با دیگران و همراهی با آنان، شما را از دردهای ذهنی دور خواهد کرد.

7- از حواس پرتی خلاص شوید.

از خواب بیدار میشوید و اولین کاری که انجام میدهید چک کردن ایمیلهایتان است. سپس از کارتان پشیمان میشوید و محتوای ایمیلها تا وقتی که آماده بشوید، صبحانه بخورید و به محل کار بروید شما را آزار میدهد. به محض اینکه به محل کار میرسید کامپیوتر خود را روشن میکنید و به ایمیلهای بیشتر نگاه میکنید. این ایمیلها در تمام طول روز میآیند و شما هم به طور مداوم آن ها را چک میکنید. چه زندگی ای است!

هرگاه که ایمیلی را چک میکنید جهانی پر از محتویات آن در ذهنتان ایجاد میشود. بعضی از جهان ها کوچک، بعضی ها بی ربط و تعدادی بزرگ هستند. در هر صورت، صدها جهان در ذهنتان است که شما را نگران میکند. بهترین کار این است که ایمیلهایتان را کمتر چک کنید و با این کار ذهنتان را از این داستانها پاک نمایید. این روش سلامت عقلی را برای شما به ارمغان میآورد.
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا