آمریکا در صدر فهرست آلایندگان رایانه  ای در جهان

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
تقریبا 90 درصد وب سایت هایی که از آنها برای گسترش بدافزارها در سراسر جهان استفاده می  شود، متعلق به 10 کشور خاص هستند که بر اساس آخرین آمار رتبه نخست در فهرست این ده کشور متعلق به آمریکا است.

شرکت امنیت رایانه  ای «کاسپرسکی لب» (Kaspersky Lab) در گزارشی با اعلام این خبر افزود: «در سه ماهه دوم سال 2011، بیشتر وب  سایت هایی که از آنها برای گسترش بدافزار در سراسر جهان استفاده می  شوند، متعلق به کشور آمریکا هستند».

این شرکت بر اساس تحقیقاتی که در طول چند سال گذشته به عمل آورده است، اعلام کرد، 87 درصد وب سایت  های مذکور عمدتا فقط در 10 کشور جهان مستقر هستند و رتبه اول و دوم این فهرست در سه ماهه دوم امسال متعلق به آمریکا با 53/28 درصد و روسیه 99/15 درصد است.

هلند، اولین کشور در مهار بدافزارها

بر اساس این تحقیقات، کشور هلند در فهرست کشورهایی که راهی برای مهار این نوع وب سایت ها یافته  اند، در صدر قرار دارد. مقایسه آمار سه  ماهه دوم امسال هلند در مقایسه با سه  ماهه نخست این کشور حاکی از آن است که این کشور توانسته سهم خود را از وب سایت  های میزبان بدافزارها تا 3/4 درصد کاهش داده و به 57/7 درصد برساند که در نوع خود آمار خوبی است. تحلیلگران معتقدند، این اقدام عمدتا ناشی از تلاش بی  وقفه پلیس هلند برای مهار این نوع وب سایت ها است.

پلیس هند در طول چند ماه اخیر با جذب متخصصان تلاش فراوانی کرده تا بدافزارهایی مثل Bredolab و Rustock را شناسایی و خنثی کند و در این راه موفقیت فراوانی کسب کرده است.

مصائب وبگردی کور

شرکت امنیت رایانه  ای کاسپرسکی در گزارشی اعلام کرد، وبگردی همچنان یکی از خطرناک ترین فعالیت  ها در فضای مجازی است زیرا آدرس های اینترنتی غلط انداز عمدتا در حکم دام  هایی عمل می کنند که می توانند کاربران را به دام بیندازند و بدافزارهای خود را به سیستم آنها منتقل کنند. نقل و انتقال این بدافزارها یکی از رایج  ترین تبادل اطلاعات در اینترنت است و بر اساس آمار کاسپرسکی در کل 44/65 درصد کل این نقل و انتقالات را به خود اختصاص می  دهند.

دسته  بندی کشورها بر اساس آلایش رایانه  ای


در گزارشی که کارشناسان کاسپرسکی بر اساس این تحقیقات تهیه کرده  اند، چند رویه مهم درباره گسترش بدافزارها در فضای مجازی قابل تامل است. این کارشناسان متوجه شده  اند که برخی کشورهای خاص را می  توان بر اساس سطح آلودگی رایانه  ای محلی آنها در قالب گروه  های خاص دسته  بندی کرد.

بر اساس این تحقیقات، در میان کشورهایی با «خطر آلایش بالا» به لحاظ بدافزاری می توان به کشورهای عمان، روسیه، عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سودان، عربستان سعودی و بلاروس اشاره کرد. در این کشورها 41 تا 60 درصد از کاربران به صورت منظم در معرض حملات بدافزارها قرار دارند.

لازم به ذکر است که سودان و عربستان سعودی از جمله کشورهایی هستند که به تازگی در سه  ماهه دوم امسال به جمع این کشورها پیوسته  اند. در این میان قزاقستان نیز جزو کشورهایی است که با یک پله سقوط از جمع گروه با «خطر آلایش میانگین» به جمع گروه اخیر پیوسته است.

آمریکا با 2/40 درصد درآستانه پیوستن به این گروه با خطر آلایش بالا است. در حال حاضر این کشور در گروه آلایش متوسط رتبه  بندی شده است که شامل چین با 8/34 درصد، انگلیس با 6/34 درصد، برزیل با 6/29 درصد، پرو با 4/28 درصد، اسپانیا با 4/27 درصد، ایتالیا با 5/26 درصد، فرانسه با 1/26 درصد، سوئد با 3/25 درصد و هلند با 3/22 درصد می  شود.

در حال حاضر بیست و هشت کشور در جمع کشورهای امن به لحاظ امنیت رایانه  ای قرار دارند. ضریب آلایش رایانه ای در این کشورها بین 4/11 تا 21 درصد است. این گروه شامل کشورهای سوئیس با 9/20 درصد، لهستان با 2/20 درصد، سنگاپور با 6/19 درصد و آلمان با 1/19 درصد می  شود.

در سه ماهه دوم سال 2011، پنج کشور از این گروه خارج شدند از جمله فنلاند که با 1/22 درصد آلودگی بدافزاری به گروه اول با خطر آلایش بالا پیوست.

هند، در سراشیبی آلایش رایانه  ای

هند پیش از این جزو 10 کشوری بود که رایانه کاربرانش جزو آلوده  ترین رایانه  ها محسو می شدند و آلودگی محلی در آنها بسیار شدید بود. در طول سه ماه گذشته، در هر دقیقه، یک رایانه در این کشور در معرض آلودگی محلی قرار داشت که آمار نگران کننده  ای است. یوری نامستنیکوف، تحلیلگر ارشد شرکت کاسپرسکی، می  گوید: «در طول چند سال گذشته، هند به یک طعمه جذاب برای هکرها تبدیل شده است زیرا تعداد رایانه  های آلوده در این کشور با یک ریتم منظم رو به افزایش بوده است». او می  افزاید: «از جمله دیگر عواملی که باعث جذابیت هند برای هکرها شده است، می توان به نبود دانش رایانه  ای در این کشور و شیوع نرم افزارهای قفل  شکسته در این کشور اشاره کرد زیرا نرم  افزارهایی که در این کشور مورد استفاده قرار می  گیرند عمدتا نسخه  های قدیمی هستند که به روز نشده  اند».

تحلیلگران امور امنیت رایانه ای درکل معتقدند که هند کشوری است با میلیون  ها رایانه آلوده. این تحلیلگران می  گویند: «بسیاری از این رایانه  ها فاقد سیستم امنیتی مناسب هستند و همواره نیز در دسترس هکرها قرار دارند».

کشورهای امن

بر اساس تحقیقات شرکت کاسپرسکی، پنج کشوری که جزو امن  ترین کشورها به لحاظ بهداشت رایانه  ای در جهان محسوب می  شوند، عبارتند از: ژاپن با 2/8 درصد آلودگی (این آلودگی مختص برخی کاربران خاص است) آلمان با 4/9 درصد، دانمارک با 7/9 درصد، لوگزامبورگ (10 درصد) و سوییس با 3/10.

محصولات آلوده

این تحقیقات همچنین حاکی است، برای اولین بار در طول تاریخ فناوری، بیشترین محصول آسیب پذیر رایانه  ای در برابر بدافزارها، متعلق به شرکت ادوبه و اوراکل (جاوا) هستند تا جاییکه هفت محصول از 10 محصول اول آسیب  پذیر در برابر آلودگی بدافزاری از شرکت ادوبه فلش پلیر هستند.

در این میان محصولات مایکروسافت که تا قبل از این در این فهرست وجود داشتند به خاطر اقداماتی که این شرکت برای تقویت سیستم  های امنیتی آنها انجام داده است، از این فهرست خارج شده  اند. مایکروسافت مکانیسمی را در سیستم عامل ویندوز طراحی کرده است که به صورت خودکار از این سیستم عامل در برابر بدافزارها محافظت می کند. این مکانیسم به خصوص در ویندوز 7 بسیار کارآمد است.

هشدار درباره گوشی  های همراه

شرکت کاسپرسکی گزارش خود را با یک هشدار به پایان رسانده و آن هشداری است که درباره حملات فزآینده هکرها به گوشی  های همراه با سیستم  عامل  های مختلف صورت می  گیرند. کاسپرسکی اعلام کرد این حملات هر روز بیش از پیش افزایش می  یابند. این هشدار با توجه به فراگیری استفاده از گوشی  های همراه بسیار جدی به نظر می  رسد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا