آموزش ساخت سایت شخصی بدون کدنویسی با نرم افزار Adobe Muse (اختصاصی)

  • شروع کننده موضوع P4NISh3R
  • تاریخ شروع
P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
در ابتدای کار ۲ مرحله اصلی در پروسه طراحی یک وب سایت دخیل هستند. اولین آن طراحی ظاهر صفحات است و مورد دوم تبدیل و ترجمه طراحی های انجام شده به یک صفحه وب واقعی است. مرحله اول نیاز به داشتن مهارت و تخصص در طراحی تصاویر و اجزاء و همچنین مرحله دوم نیاز به دانستن علم برنامه نویسی را دارد. مشکل اینجاست که پیدا کردن فردی که هر دو مهارت را با هم داشته باشد دشوار است (البته نه به آن سختی…). شرکت Adobe برای کسانی که سلیقه بهتری در طراحی دارند (و علاقه ای به برنامه نویسی ندارند)، کار را آسان تر کرده است. این دسته از افزار می توانند از نرم افزار Muse محصول شرکت Adobe استفاده نمایند. ادوبی ادعا می کند که این نرم افزار که دارای قابلت AIR بوده و همچنین می توان از آن در دو پلتفرم مک و ویندوز استفاده کرد، می تواند به هر کاربری کمک کند تا بدون نیاز به نوشتن یک خط کد، به طراحی و انتشار وب سایت های html بپردازد.
ایجاد طرح

یک سوال قبل از شروع کار : چرا ما باید از ابزارهایی مانند Muse برای تولید وب سایت استفاده کنیم در حالیکه به جای آن می توان از WordPress و تم های آن استفاده کرد؟ جواب در یک کلمه خلاصه می شود : « سفارشی سازی ». با اینکه هزاران تم برای وردپرس موجود است، سفارشی سازی یک تم یا قالب متناسب با نیاز ما کار دشواری است. دلیل دیگر این است که استفاده از یک سیستم دیتابیس برای وردپرس به منظور ایجاد یک سایت ساده و خطی، بسیار زیاده روی است..
شما می توانید Muse را از وب سایت ادوبی دانلود کنید. این نرم افزار تا وقتی که v1.0 در نزدیکی سال ۲۰۱۲ عرضه شود، به شکل رایگان در دسترس است. از این نرم افزار می توانید بر روی سیستم عامل ویندوز و یا مکینتاش استفاده کنید؛ ولی قبل از باید AIR رو سیستم شما نصب باشد.
برای درک بهتر نحوه کار Muse، بهتر است با هم ساخت یک صفحه ساده شخصی را امتحان کنیم، چیزی شبیه Flavors.com یا About.me. کار را با انتخاب گزینه Create New Site از پنجره شروع نرم افزار یا منوی File، آغاز می کنیم.



656.jpg


پس از آن از شما سوال خواهد شد تا سایت خود را با تنظیم کردن عرض صفحه، تعداد ستون ها، حاشیه ها و … سفارشی سازی کنید.


657.jpg



- - - Updated - - -

اولین مرحله در طراحی یک وب سایت، مشخص کردن تعداد صفحاتی است که می خواهید سایتتان داشته باشد و پس از آن باید ارتباط بین آنها را مشخص کنید. شما به سادگی می توانید صفحات خود را در پنجره Plan اضافه، حذف یا مرتب کنید.


658.jpg




برای اضافه کردن صفحه بر روی گزینه “+” کلیک کنید و برای بستن آن هم می توانید روی گزینه “X” کلیک کنید. برای تغییر نام صفحه بر روی نام آن کلیک کنید، سپس می توانید با درگ و دراپ کردن، آن ها را مرتب کرده و جایشان را عوض کنید.



659.jpg




در پایین صفحه می توانید صفحه A-Master را ببینید. این قالبی خواهد بود که در سراسر سایت شما استفاده می شود. پس اگر المنت هایی (اجزاء) وجود دارند که می خواهید آن ها را در همه صفحاتتان نگه دارید، پس بهتر است به جای کپی کردن و تکرار آن در همه صفحات، آن را در صفحه A-Master تعبیه کنید.



660.jpg






- - - Updated - - -


اگر بر روی هر یک از صفحات دابل کلیک کنید، آن صفحه در یک تب (زبانه) جدید برای شما باز خواهد شد. با استفاده از ابزارهای درون جعبه ابزار در قسمت بالای نرم افزار، قادر به ساختن، ویرایش، طراحی و ایجاد بخش های دلخواهتان در صفحه خواهید بود.



661.jpg




ابزارهای دیگری که می توانند به شما در پروسه طراحی کمک کنند، “Panels” (پنل ها) در سمت راست هستند. شما می توانید این پنل ها را با استفاده از منوی Window، مخفی کرده و یا نمایش دهید.



662.jpg

برای ساخت صفحه شخصی مان، ابتدا تصویر پس زمینه صفحه مان را با یک تصویر جایگزین می کنیم. در ضمن شما می توانید مقیاس و موقعیت تصویر را به دلخواه خودتان و متناسب با نیازی که دارید، تغییر دهید.



663.jpg



در ادامه، یک منوی به اصطلاح Navigation (ناوبری) را با انتخاب آن از پنل Widget به سایت اضافه می کنیم، سپس می توانیم آن را به درون صفحه درگ یا دراپ کنیم.



664.jpg





 
آخرین ویرایش:
P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
پاسخ : آموزش ساخت سایت شخصی بدون کدنویسی با نرم افزار Adobe Muse (اختصاصی)

شما می توانید منوی Navigation خودتان را با استفاده از بخش Options تغییر دهید و سفارشی سازی کنید. بر روی فلش کوچک آبی کلیک کنید تا پنجره Options ظاهر شود.

665.jpg



همچنین شما می توانید ظاهر متون را مانند شکل نمایش، رنگ و اندازه را با استفاده تب Text در پنل های سمت راست تغییر دهید.



666.jpg



سپس می توانید متن ها و مستطیل هایی را با استفاده از ابزارهای موجود در جعبه ابزار اضافه کنید. این المنت ها را به محل مورد نظرتان که مایلید در آنجا قرار بگیرند، درگ کنید. پس از آن می توانید اعمال سفارشی سازی را با استفاده از پنل های سمت راست روی آنها انجام دهید. برای اضافه کردن لینک های خروجی (یا دیگر المنت های html)، از گزینه Insert HTML موجود در منوی Object استفاده کنید.



667.jpg



سپس کد html لینک های مورد نظرتان را در پنجره باز شده بنویسید و بر روی OK کلیک کنید تا به سایت شما اضافه شوند.



668.jpg





 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا