آموزش فهرست نويسي در Word 2007

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
در این نوشتار به صورت اجمالی و مرحله به مرحله طریقه ایجاد فهرست مطالب در برنامه word 2007 آموزش داده مي شود ، استفاده از این روش باعث صرفه جویی در زمان و نیز زیبا تر شدن فهرست می شود . لازم به توضیح است که قبل از شروع به کار سعی کنید سرفصل هایی از متن خود را که میخواهید در فهرست قرار گیرند ، با یک فونت و اندازه مشخص ، از سایر قسمت های متن جدا کنید . نکته آخر اینکه با کمی تمرین و کنجکاوی میتوانید به قابلیت های دیگر این روش پی برید .
1- ابتدا در متن مورد نظر یک صفحه خالی برای فهرست ایجاد می کنیم .
2- یکی از سرفصل های متن را انتخاب می کنیم .
3- در سر برگ home در قسمت styles ، فلش کوچک گوشه سمت راست را میزنیم تا کادر styles باز شود ، درپایین این کادر سه دکمه وجود دارد ، دکمه سمت چپ یعنی new style را میزنیم .
4- در کادر باز شده مشخصات سر فصلهای متن را انتخاب می کنیم این مشخصات شامل نام، فونت، اندازه، رنگ و... می باشد (به طور پیش فرض مشخصات سرفصلی که انتخاب کریم فعال است) در نهایت ok کرده و از کادر خارج می شویم .
5- سبکی که تولید کردیم در سربرگ home و در قست styles با نامی که برایش انتخاب کردیم نمایان می شود .
6- به متن می رویم و سر فصل هایی را که می خواهیم در فهرست قرار گیرند را انتخاب کرده و پس از انتخاب هر یک ، دکمه مربوط به سبکی که ایجاد کردیم را میزنیم تا فرمت سرفصلها شبیه فرمت سبک گردد . این کار را برای تمامی سر فصل ها یی که میخواهیم در فهرست قرار گیرند انجام میدهیم (هر نوشته ای از متن که این سبک روی آن اعمال شود به فهرست خواهد رفت) .
7- حال کلید مکان نما را در ابتدای صفحه سفیدی که برای فهرست ایجاد کردیم میبریم .
8- به سربرگ references رفته و گزینه table of contents را کلیک میکنیم .
9- در پایین کادر باز شده عبارت insert table of contents را کلیک میکنیم .
10- در کادر باز شده دکمه options را کلیک میکنیم .
11- در این صفحه تمام سبکها وجود دارند و معمولا جلوی سبکهای heading 1 ، heading 2 ، و heading 3 اعداد 1 و 2 و 3 نوشته شده است . تمامی این اعداد را پاک کرده و در مقابل سبکی که خودمان ایجاد کرده ایم عدد 1 را می نویسیم
12- در نهایت تمام کادرها را ok می کنیم به این ترتیب فهرست ما ایجا شده است .
13- درنهایت میتوان کل فهرست را انتخاب کرده وفونت واندازه آن را تغییر دهیم .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا