اختصاصی آیا پدر و مادرها باید پیام های فرزندشان را بخوانند؟

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
4486b6f4aadb8eac04ac47dfc2a12855.png

معمای حل نشده ای بین خانواده ها وجود دارد: پدر و مادرها می خواهند مراقب فرزندانشان باشند، اما چک کردن ارتباطات فرزندان نوعی جاسوسی محسوب می شود. چقدر نیاز است که پدر و مادر پیامک ها، ایمیل ها و پیغام های فیسبوک فرزندان را بخوانند؟

این سوال در فیسبوک و توییتر مطرح و جواب های گوناگونی دریافت شد. از قبیل: « خیر، اهمیت مهمترین چیز است.» ، « بله، من هزینه ی خدمات و وسایل فرزندم را می دهم و آنها نباید کاری انجام دهند که نخواهند من آن را بدانم»

بیشتر اوقات، جواب ها به « بستگی دارد» ختم می شدند.

اولین چیزی که باید در نظر گرفت سن است. بچه های کم سن و سال نیاز به مراقبت بیشتر دارند تا اطمینان حاصل شود امنیت در فضای مجازی و اهمیت حریم شخصی را می دانند ( به این ترتیب که نباید اطلاعات شخصی خود را با غریبه ها در میان بگذارند و مراقب ارسال های خود باشند).مرکز امنیت خانواده ی گوگل ابزارها و اطلاعاتی را به والدین ارائه می دهد تا بتوانند به فرزندان بیاموزند که چگونه دنیای دیجیتال را هدایت کنند.

دومین موردی که باید به آن توجه کرد، این است که فرزند شما چقدر صادق و مسئولیت پذیر است؟ چقدر احتمال دارد که فرزند شما تحت تاثیر دوستانش خط قرمزها را رد کند؟ متاسفانه، جوانان با مغزهای درحال توسعه شان نمی توانند همواره تصمیم درست بگیرند، به همین دلیل است که در یک نظرسنجی 61 درصد خانواده ها اعلام کردند که به طور منظم پیامهای خصوصی فرزندشان را چک می کنند. از طرف دیگر، خواندن پیغام های کودکان می تواند اعتماد بین شما را تضعیف کرده و آنها را شورشی بار بیاورد ( یا در چندین مورد دیده شده که فرزندان خشونت خود را به پدر و مادر ابراز می کنند).

Common Sense Media توصیه می کند درباره ی رفتار مسئولیت آمیز با فرزندان بحث کنید و هنگامی که گوشی را به فرزندتان می دهید قوانینی تنظیم کنید. اگر گمان می کنید که چیزی نگران کننده برای فرزندتان روی می دهد ( برای مثال، قلدری یا علت دیگری برای پنهان کاری)، آن موقع است که باید بین مقابله با فرزند یا استفاده از ابزار نظارتی مانند TeenSafe یکی را انتخاب کنید.

دنیا خطرناک است، اما مراقبت از فرزندان با انجام کارهای جاسوسی فرق می کنند. این موضوع حساسی است که باید به دقت درباره ی آن فکر کرد، اما می تواند از یک سیاست باز استفاده کنید. به این صورت که به شکل دوره ای پیام ها فعالیت های آنلاین فرزندم را بررسی می کنم، اما وقتی این کار را انجام می دهم نسبت به آن صادق هستم.


نظر شما در این مورد چیست؟
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا