اخبار مرورگر ها

killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
فایرفاکس 8 افزونه ها را مسدود می کند

افزونه های تولید شده توسط سایر تولید کنندگان، در فایرفاکس 8 مسدود شده و فعالیت آنها وابسته به مجوز کاربر خواهد بود.

طبق گفته یکی از مدیران محصولات موزیلا، این شرکت با آغاز به کار Firefox 8، به طور خودکار اقدام به مسدود کردن افزونه های نصب شده مرورگر که توسط سایر تولید کنندگان نرم افزار تولید شده اند خواهد کرد، مگر اینکه کاربر آنها را تایید نماید.

بسیاری از این افزونه ها همواره مشکلاتی برای کاربران ایجاد کرده اند. برای مثال یک افزونه ایجاد شده توسط اسکایپ، باعث ایجاد اختلال در کار تعداد بسیار زیادی از مرورگرها شده بود تا جایی که موزیلا در ژانویه گذشته، این افزونه را به فهرست افزونه های ممنوعه خود اضافه کرد. همچنین در سال 2009، مایکروسافت با افزونه ای باعث شد کاربران فایرفاکس در معرض حمله قرار گیرند.

یک مدیر محصولات برای افزونه ها در بلاگ موزیلا نوشت که اگرچه برخی از این برنامه ها پیش از نصب مجوز کاربر را درخواست می*کنند، اما بسیاری دیگر نیز بدون آگاهی از اینکه کاربر واقعا به آنها نیاز دارد، افزونه ها را نصب می*کنند.

به گفته وی، این افزونه ها مسائل متعددی از کند کردن مرورگر گرفته تا عدم هماهنگی با به روز رسانی*های امنیتی را ایجاد می*نمایند. مهمتر از همه اینکه این افزونه ها کنترل مرورگر را از دست کاربر خارج می*کنند. تغییرات ایجاد شده در فایرفاکس 8 که نسخه نهایی آن روز هشتم نوامبر عرضه خواهد شد، کنترل این افزونه ها را به کاربر باز خواهد گرداند.

اگر فایرفاکس 8 بفهمد که برنامه دیگری یک افزونه را نصب کرده است، تا زمانی که کاربر موافقت خود را با نصب آن اعلام نماید، آن را غیر فعال خواهد کرد. کاربرانی که بخواهند به یک افزونه مجوز فعالیت دهند، می*توانند به سادگی با نصب آن موافقت کنند. افزونه های از پیش نصب شده نیز پس از ارتقاء به فایرفاکس 8 برچسب خورده و تا زمان موافقت کاربر، غیرفعال خواهند شد.
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
عرضه «فایرفاکس ۶» دو روز زودتر از زمان انتظار

اگر چه پیش از این اعلام شده بود که قرار است موزیلا نسخه جدید مرورگر اینترنتی خود یعنی فایرفاکس ۶ را روز سه*شنبه منتشر کند اما باز هم نسخه نهایی این نسخه از فایرفاکس دو روز زودتر بر روی وب و سرورهای موزیلا قرار گرفت.

در بررسی*های اولیه صورت گرفته بر روی نسخه جدید فایرفاکس باز هم شاهد افزایش سرعت این مرورگر محبوب با تغییرات صورت گرفته در ساختار آن هستیم.
به طور مثال در فایرفاکس ۶ کاربران اجازه دارند در هنگام راه*اندازی تصمیم بگیرند که کدامیک از تب*های گروهی خود را راه*اندازی کنند و یا اینکه در ابزار جدید این مرورگر در بخش about: شما با تایپ “about:permissions” در نوار آدرس مرورگر می*توانید سایت*های مورد علاقه خود را در خصوص ذخیره*سازی رمز عبور، کوکی*ها، اشتراک مکان، پنجره*های پاپ*آپ و تصاویر لود شده دسته*بندی و یا سطح*بندی کنید.
آگاه*سازی و بررسی خودکار استفاده از آخرین نسخه پلاگین*های مورد استفاده را می*توان دیگر تغییر اضافه شده نسخه جدید دانست و تغییر چشمگیر ظاهری در فایرفاکس ۶ را می*توان نحوه نمایش آدرس دامین در نوارد آدرس دانست که به صورت برجسته و رنگی نمایش داده می*شوند که تشخیص آدرس سایت را برای کاربران راحتتر کرده است.
پیشرفت دیگر فایرفاکس ۶ را باید برای کاربران لینوکس و افزایش پشتیبانی این مرورگر از برنامه*نویسان و توسعه*دهندگان با قرار دادن فرم موسوم به اسکراچ*پد برای آزمایش برنامه*های جاوااسکریپت در مرورگر دانست. در نسخه لینوکس فایرفاکس ۶ همچنین شاهد نسخه ارتقاء یافته کنسول وب مرورگر هم هستیم.
در حال حاضر نسخه رسمی فایرفاکس ۶ هنوز در صفحه رسمی موزیلا قرار نگرفته و این بنیاد هنوز توضیحات بیشتری از چند و چون ارتقائات در نظر گرفته شده برای این نسخه منتشر نکرده است و برای شنیدن در خصوص پیشرفت*های همیشگی روباه آتشین دوست*داشتنی باید بیشتر منتظر بمانیم.
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
شرکت موزیلا اعلام کرد که کاربران می توانند نسخه بتای مرورگر اینترنتی فایرفاکس 7 را برای سیستم های عامل ویندوز، مک، لینوکس، و اندروید دانلود کنند.

موزیلا اعلام کرد که نسخه بتای مرورگر اینترنتی فایرفاکس 7 دارای امکانات جدیدی از جمله استفاده بهینه تر از حافظه است و هم اکنون دانلود این نسخه برای سیستم های عامل ویندوز، مک، لینوکس، و اندروید امکان پذیر شده است.
از دیگر امکانات جدید این مرورگر افزایش سرعت پاسخ گویی، سرعت راه اندازی (startup) و سرعت بارگذاری صفحات است و فایرفاکس 7 نسبت به فایرفاکس 4، 5 و 6 نزدیک به 20 تا 50 درصد حافظه کم تری استفاده می کند.
عرضه نسخه بتای مرورگر اینترنتی فایرفاکس 7 برای دانلود در حالی است که نسخه نهایی فایرفاکس 6 در تاریخ 25 مردادماه عرضه شده است.
گمانه زنی ها حاکی است که موزیلا قصد دارد تا پایان 2012 نسخه نهایی فایرفاکس 7 را نیز عرضه کند تا 4 مرتبه مرورگر خود را در سال میلادی جاری به روزرسانی کرده باشد.
 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
گوگل کروم به زودی فایرفاکس را پشت سر گذاشته و رتبه دوم را کسب خواهد کرد

براساس آمار ارائه شده توسط StatCounter مرورگر گوگل به زودی از فایرفاکس سبقت گرفته و رتبه دوم مرورگرهای وب را کسب خواهد کرد. در حال حاضر فایرفاکس پس از اینترنت اکسپلور در رتبه دوم مرورگرهای دنیا قرار دارد ولی فاصله کروم که در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد بسیار کم شده است و انتظار می رود به زودی فایرفاکس را پشت سر بگذارد.
براساس اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت ایرلندی که سرویس مجانی تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب را ارائه می کند، با توجه به رشد Chrome به زودی این مرورگر، فایرفاکس را پشت سر خواهد گذاشت و پس از Internet Explorer در رتبه دوم جای خواهد گرفت. در ماه گذشته Chromeحدود 23.6 درصد، Firefox حدود 26.8 درصد و Internet Explorer حدود 41.7درصد سهم داشته اند.رشد Google Chrome در سال 2011 حیرت آور بوده است. تعداد کاربران این مرورگر از ابتدای سال 2011 تا به حال 50 درصد افزایش یافته و سهم بازار این مرورگر نیز 8 درصد افزایش یافته است. در همین فاصله زمانی، فایرفاکس حدود 4 درصد از سهم بازار خود را از دست داده است یعنی حدود 13 درصد از کاربران فایرفاکس مرورگر خود را عوض کرده اند.اینترنت اکسپلور نیز حدود 4 درصد از سهم بازار را از دسته داده و حدود 9درصد از کاربران این مرورگر، به مرورگرهای دیگر روی آورده اند.در واقع آمار و ارقام نشان می دهد که برخی از کاربران فایرفاکس و اینترنت اکسپلور جذب گوگل کروم شده اند.اما StatCounter تنها ارائه کننده آمارهای تحت وب نیست شرکت های دیگری نیز آمار و ارقام در رابطه با سهم مرورگرها ارائه کرده اند که بعضا با StatCounter متفاوت بوده است بعنوان مثال Net Applicationفاصله بین Chrome و Firefox را بسیار بیشتر اعلام کرده است براساس آمار منتشر شده توسط این وب سایت در ماه آگوست: Chrome حدود 15.5 درصد و Firefoxحدود 22.6 درصد سهم داشته اند.تعداد بازدیدکنندگان Net Application در کشورهای مختلف بهتر تقسیم شده اند و این وب سایت در کشورهای بزرگی همچون چین کاربران زیادی دارد به همین دلیل برخی معتقدند که آمار Net Applicationمعتبرتر از StatCounter است. اما آمار ارائه شده توسط هر دو وب سایت رشدChrome و کم شدن سهم بازار Firefox و Internet Explorer را نشان می دهد.جالب است بدانید که در ماه آگوست اکثر بازدیدکنندگان وب سایت زومیت از Firefox استفاده کرده اند. 40.66 درصد کاربران زومیت از فایرفاکس، 24.92 درصد از اینترنت اکسپلور، 23.45 درصد ازChrome و 5.30 درصد از کاربران زومیت از Opera استفاده کرده اند. فاصله بینChrome و Internet Explorer حدود یک درصد است و با توجه به روند رو به رشدChrome به نظر می رسد که در ماه آینده تعداد بیشتری ازکاربران زومیت ازChrome استفاده کنند و به این ترتیب در ماه آینده Chrome از IE سبقت بگیرد.همچنین Internet Explorer در ماه جولای 27.86 درصد سهم داشته است و این بدین معناست که تعداد کاربران IE رو به کاهش بوده است.​

 
killer666

killer666

demon is back
مدیر بازنشسته
گوگل پس از 6 هفته از عرضه نسخه 14کروم نسخه 15 را نیز منتشر کرد. مشهودترین قابلیتی که در Chrome 15 اضافه شده تغییر طراحی صفحه "تب جدید" است. کاربران کروم به راحتی می توانند مرورگر خود را به جدیدترین نسخه پایدار که در حال حاضر 15.0.874.102می باشد بروز رسانی کنند.



همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید مهمترین تغییر ظاهری در Chrome 15 طراحی جدید صفحه New Tab است. در کروم15 زمانی که Ctrl+T را فشار می دهید و یا برروی دکمه + کلیک می کنید با صفحه متفاوتی روبرو می شوید. در نسخه جدید کاربر می تواند بین صفحه App ها و صفحه تب های پربازدید سویچ کند به این ترتیب به راحتی و به سرعت می توانید به وب سایت های محبوب خود دسترسی یابید. یک منو جدید نیز برای سوئیچ کردن بین App و پر بازدید ها (Most Visited) در پایین صفحه تب جدید اضافه شده است.برای دانلود آخرین نسخه گوگل کروم به وب سایت این مرورگر مراجعه کنید. همچنین اگر در حال حاضر مرورگر کروم را برروی کامپیوتر خود نصب دارید می توانید با کلیک کردن برروی آیکان آچار در گوشه سمت راست بالای صفحه و انتخاب About Google Chrome مرورگر خود را بروز کنید و یا از نسخه آن مطلع شوید.باقی تغییراتی که برروی نسخه جدید کروم اعمال شده مربوط به امنیت و رفع مشکلات گزارش شده نسخه 14 است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب لاگ رسمی Google Chrome مراجعه کنید.​
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا