افشای اطلاعات فوقمحرمانه کشتن بن لادن

ArasH--h.p

ArasH--h.p

کاربر تالار
کاربر تالار
طبق اسناد منتشر شده دولت آمریکا از تمام تجهیزات خود برای کشف محل اختفای بنلادن و کشتن وی استفاده کرده است.

به گزارش ایران نیوز24، به نقل از واشنگتن پست؛ طبق یک سند فوق محرمانه اطلاعاتی آمریکا حمله کماندوهای آمریکایی برای کشتن بنلادن از طریق چندین ماهواره هدایت میشد.طبق این سند سازمان امنیت ملی آمریکا همچنین تجهیزاتی ارتباطی را در میان عوامل القاعده وارد ساخته و به شنود مکالمات آنها پرداخت. کارشناسان آژانس امنیت ملی موقعیت محلی یکی از تلفنها را شناسایی کرده و آن را ساختمانی در آبوتآباد پاکستان تشخیص دادند که بر اساس شواهد دیگر محل اختفای بنلادن بود.

طبق این اسناد 8 ساعت پس از حمله اطلاعات علمی آزمایشگاه وزارت دفاع DNA جسد بنلادن را مورد آزمایش قرار داد و هویت آن را تایید کرد. طبق این سند ماهوارههای آمریکایی یک ماه پیش از حمله 387 تصویر با وضوح بالا از ساختمان آبوتآباد تهیه کرده بود.آمریکا از تجهیزات جاسوسی خود در تاریخ آوریل 2011، یک ماه پیش از کشته شدن بنلادن برای دستگیری 40 شبهنظامی بلندپایه طالبان استفاده کرده بود.آمریکا در حالی موفق به کشتن بنلادن شد که برای بیش از یک دهه در این امر موفق نبود و بسیاری این مساله را ناشی از عدم اطمینان وی به وسایل ارتباطی مانند تلفن و ایمیل و ترجیح وی به ارتباط حضوری با اعضای بلندپایه القاعده میداننددولت آمریکا علاوه بر ماهوارهها از پهپاد فوق جاسوسی RQ-170 در آسمان پاکستان برای شنود ارتباطات الکترونیکی بهره میبرد.

سازمان امنیت ملی همچنین یک پزشک پاکستانی و چندین دستیار را برای نمونهگیری از خون مردم مستقر در آبوتآباد با عنوان برنامه واکسیناسیون استخدام کرد تا احتمال ارتباط ساکنان این منطقه با بنلادن را مورد بررسی قرار دهد.طبق اسناد منتشر شده دولت آمریکا بودجهای 2.5 میلیون دلاری را برای رمزگشایی از اطلاعات و فایلهای کامپیوتری بدستآمده از مخفیگاه بنلادن اختصاص داد. این بودجه برای خرید 36 ایستگاه کامپیوتری و پرداخت دستمزد کارشناسان علمی پرداخت شد.

 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا