اكران فيلم هاي خاص در انتظار بودجه خاص

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
طرح اكران فيلم هاي مخاطب خاص كه قرار بود از ابتداي تير اجرا شود، اينك كه مهر از راه رسيده است، به گفته مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي منتظر بودجه خاص است.عليرضا سجادپور در اين باره به «جام جم» مي گويد: ما آماده اجراي اين طرح هستيم و تنها بخش مالي آن مانده كه بودجه آن هم در اين چند ماه مرتب به تعويق افتاده است كه اميدواريم بزودي مشكل آن حل شود.
البته وقتي با عليرضا درمنش به عنوان مجري اين طرح تماس مي گيريم، او از پاسخ دادن طفره مي رود و مي گويد كه هيچ توضيحي در اين زمينه ندارد و در جريان امر نيست.
فيلم هاي مخاطب خاص چيست؟
سالانه حدود 90 فيلم در كشور ساخته مي شود كه يك سوم از اين تعداد آثاري اند كه با شرايط كنوني امكان اكران پيدا نمي كنند. بخش عمده اي از اين آثار، فيلم هايي هستند كه با پسوند هنري يا مخاطب خاص پسند شناخته مي شوند و به دليل بهره نگرفتن از چهره هاي شناخته شده و نداشتن تبليغات مناسب، مهجور مي مانند.
هدف از اجراي طرح اكران «فيلم هاي مخاطب خاص» توجه و حمايت از اين گونه فيلم هاست. بر اين اساس در طرح اكران خاص قرار بود 20 فيلم در مدت 9 ماه در 8 سالن سينماي تهران اكران شود كه به نظر مي رسد با اظهارنظر سجادپور، اين طرح خود نيز نيازمند پشتيباني و حمايت است تا بتواند از فيلم هاي مهجور حمايت كند.
بحث نداشتن بودجه در حالي مطرح مي شود كه بعضي از آثار سينمايي كه مخاطب خاص دارند، شايد چندان نيازي به حمايت هاي مالي وزارت ارشاد هم نداشته باشند. در اين ميان مي توان به فيلم «كپي برابر اصل» كيارستمي اشاره كرد كه با توجه به شناخته شدنش در نزد مخاطبان ايراني سينما و دريافت جايزه از جشنواره كن، خودش به تنهايي مي تواند گليمش را از آب بيرون بكشد.
در همين ارتباط حبيب كاوش، سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفت وگو با «جام جم» مي گويد: شايد بهتر باشد به جاي پا روي پا انداختن و منتظر بودجه ماندن، به سراغ فيلم هايي رفت كه كارگردانان آنها شناخته شده هستند و مي توانند بدون حمايت مالي وزارت ارشاد، راهي پرده سينماها شوند. او در اين ميان بر كارهاي عباس كيارستمي و ابوالفضل جليلي تاكيد مي كند كه مي توان اكران جمع وجور و موفقي را برايشان تدارك ديد.
كيارستمي و جليلي در انتظار
جواد شمقدري، معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز همان زمان كه زمزمه هاي اجراي اين طرح به گوش مي رسيد، خبر داد كه فيلم هاي عباس كيارستمي و ابوالفضل جليلي در اين طرح اجازه اكران خواهند يافت. اين خبر از آن جهت اهميت داشت كه از زمان اكران آخرين فيلم كيارستمي در ايران بيش از يك دهه مي گذرد و فيلم هاي جليلي نيز هيچ وقت نتوانسته اند رنگ پرده را ببينند. عليرضا سجادپور با اشاره به اين نكته كه فيلم هاي اين دو فيلمساز در انتظار اجراي اين طرح هستند به «جام جم» مي گويد: فيلم هاي شيرين و كپي برابر اصل پروانه نمايش محدود گرفته اند كه بعد از اجرايي شدن طرح اكران مخاطب خاص، به نمايش درخواهند آمد.
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100855136020
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا