ايران، توليدکننده داروي بيماري ام اس | News

  • شروع کننده موضوع M.Bagheri
  • تاریخ شروع
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پرشین بکس :

مديرعامل شرکت داروسازي اسوه گفت: ايران به سومين توليد کننده داروي گلتي رامر  تبديل شد.کبريايي در جمع خبرنگاران در حاشيه مراسم پاياني دومين جايزه کيفيت غذا ، دارو و بهداشت ايران افزود: هم اکنون اين دارو را با نام «اسوي مي»توليد و در داروخانه هاي خاصي در کشورعرضه مي کنيم.
وي که به علت توليد اين دارو برنده جايزه کيفيت غذا ، دارو و بهداشت شد، اظهار داشت: توليد اين دارو نزديک 12 سال در انحصار شرکتي متعلق به رژيم صهيونيستي بود و هم اکنون شرکت ناتکوي هند دومين توليدکننده اين داروست .
مديرعامل شرکت داروسازي اسوه خاطرنشان كرد: اين دارو که به شکل سرنگ آماده تزريق توليد شده است ، براي بيماران مبتلا به ام اس به ويژه بيماران مقاوم به درمان هاي رايج استفاده مي شود و برخلاف داروهاي مشابه خارجي ، حتي زنان باردار نيز مي توانند از آن استفاده کنند .
کبريايي با بيان اينکه نتايج خوبي از مصرف اين دارو در کشور گرفته ايم ، تاكيد كرد: اين دارو در اروپا 64 دلار معادل بيش از 100هزار تومان قيمت دارد اما نوع توليد داخل با قيمت نزديک 35 هزار تومان عرضه مي شود .
رييس سازمان غذا و دارو نيز در جمع خبرنگاران توليد اين دارو و برخي داروهاي ديگر را که رتبه هاي نخست و دوم جهان را دارند ،  از افتخارات داروسازي کشور دانست .
احمد شيباني گفت: داروي جديد بيماري ام اس با تلاش محققان داخلي و از مواد اوليه توليد داخل ساخته شده است .
ايران رتبه نخست توليد دارو در خاورميانه
وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در مراسم رونمايي از خط توليد انبوه نخستين داروي ضد سرطان تزريقي در رشت ابراز داشت: با تلاش محققان و متخصصان داخلي ، ايران نخستين رتبه توليد کننده دارو در خاورميانه و در دنيا نيز جز کشورهاي نخست توليد اين محصول است.
دکتر وحيد دستجردي با بيان اينکه 96 درصد نياز دارويي کشور در داخل توليد مي شود، افزود: دو هزار و 500 قلم دارو در ايران توليد مي شود .
وي يادآور شد : گيلان با داشتن 22 بيمارستان و دو هزار و 397 تخت بيمارستاني جزء استان هاي برتر در بهره مندي از امکانات بيمارستاني است .
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ساخت 100 خانه بهداشت ، دانشکده دندانپزشکي با 14 ميليارد تومان هزينه ، پلي تکنيک تخصصي و فوق تخصصي با دو و نيم ميليارد تومان هزينه در پنج سال گذشته را از طرح هاي اجرا شده در گيلان اعلام كرد و افزود :15 بيمارستان ، 9 مرکز درماني ، دانشکده پزشکي و ساختمان غذا و دارو از مهمترين طرح هايي هستند كه براي ارتقاء سلامت در گيلان اجرا مي شوند.(واحد مركزي خبر)


منبع : جام جم
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا