بررسي روتر Zyxel NBG-460N

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
22.jpg


معمولاً وقتي در دنياي تجهيزات شبكه سازي صحبت از ابزارهاي رده SOHO م (Small Office/Home Office) مي شود، اولين نكته اي كه به ذهن بسياري از افراد خطور مي كند ضعيف بودن اين محصولات در مقايسه با همكاران بزرگ تر و حرفه تر آن ها است.با اين حال، بعضي از تجهيزاتي كه به تازگي در بازار با آن ها مواجه مي شويم ثابت مي كنند كه تجهيزات SOHO نيز مي توانند قابليت هاي كاملا حرفه اي، پيشرفته و سطح بالايي را در اختيار كاربران قرار دهند، اما همچنان با سطوح قيمت قابل قبول در دسترس كاربران باشند.
در اين مقاله به بررسي NBG-460N مي پردازيم كه يك روتر بي سيم گيگابيتي از شركت Zyxel است. اين محصول در نگاه اول به تمام محصولات SOHO شركت Zyxel شباهت دارد كه اين اواخر به بررسي آن ها پرداخته ايم. يك ابزار سفيد رنگ با خطوط نرم و گوشه هاي منحني كه مجموعه اي از چراغ هاي شاخص سبز رنگ روي آن تعبيه شده اند. با اين حال، ويژگي هاي مهم و جديدي در زير اين ظاهر آشنا پنهان شده اند.اولين نكته اي كه پس از خارج كردن اين روتر و آماده سازي آن براي راه اندازي توجه شما را جلب مي كند، وجود سه آنتن خارجي است كه از قدرت راديوي بيشتر آن حكايت دارد. اين محصول كه به عنوان مدل صدرنشين در ميان روترهايEthernet WAN شركت Zyxel در نظر گرفته مي شود، به طور طبيعي از استاندارد 802.11n پشتيباني مي كند. به اين ترتيب، شما سرعت هاي انتقال بالاتر و برد پوشش گسترده تري را با اين روتر در اختيار خواهيد داشت.
23.jpg
پس از اتصال روتر به شبكه و روشن شدن چراغ هاي شاخص آن، يكي ديگر از ويژگي هاي مهم اين روتر را مشاهده خواهيد كرد. در واقع به شرط آن كه روتر را به يك شبكه منطبق متصل كرده باشيد، متوجه خواهيد شد كه چراغ هاي شاخص درگاه هاي اترنت آن به جاي رنگ سبز با رنگ نارنجي روشن مي شوند. اين موضوع نشان مي دهد كه روتر مورد بحث از اترنت گيگابيتي پشتيباني مي كند و تغيير رنگ چراغ هاي شاخص آن نيز از اتصال به يك شبكه گيگابيتي خبر مي دهند.نكته جالبي كه تنها در جديدترين مدل هاي روترهاي گيگابيتي به چشم مي خورد، اين است كه درگاه WAN آن ها نيز از اتصال اترنت گيگابيتي پشتيباني مي كند و به اين ترتيب قابليت پشتيباني از حداكثر سرعت هاي اتصال باند پهن اينترنت را فراهم مي كنند.
24.jpg
ويژگي جالب ديگري كه بيشتر براي دفاتر كاري كوچك مفيد خواهد بود، پشتيباني اين روتر از فناوري WPS يا WiFi Protected Setup است. اين قابليت به يك ابزار بي سيم ديگر (كه البته اين ابزار نيز بايد با WPS انطباق داشته باشد) امكان مي دهد تا بدون نياز به كليدهاي WPA/WPA2 با روتر ارتباط برقرار كند. به اين ترتيب، راه اندازي يك شبكه بي سيم ساده براي شما بسيار آسان تر خواهد بود.پشتيباني از دو تونل IPSec VPN، ارتباط امن سايت دور با سرور را امكان پذير مي سازد. در اين حالت، رمزگذاري داده ها بر روي اينترنت، انتقال امن مابين سايت ها را تضمين كرده و نياز به خطوط اجاري گران قيمت را از بين مي برد. به اين ترتيب شما مي توانيد ارتباط امن جهاني با دفاتر كاري دور را با هزينه بسيار پاييني در اختيار داشته باشيد. هر چند كه ممكن است پشتيباني از دو تونل براي شما كمي محدود به نظر برسد، اما اين قابليت از نيازهاي بسياري از شركت هاي كوچك و متوسط فراتر است.
بخش راديويي اين روتر عملكرد بسيار خوبي را به نمايش گذاشت و ما از نظر پوشش و قدرت ارتباط بي سيم از آن كاملا راضي بوديم. تركيب درگاه هاي اترنت گيگابيتي با توان عملياتي شبكه هاي بي سيم 802.11n به شما امكان مي دهد تا به بالاترين سطح عملكرد در شبكه خانگي يا دفتر كار خود برسيد.از سوي ديگر، يك Wireless Scheduler به روتر امكان مي دهد تا انتشار راديويي خود را در مواقعي كه از اتصال بي سيم استفاده نمي كنيد كاهش دهد تا در مصرف برق صرفه جويي كند. شما همچنين مي توانيد روتر خود را پيكربندي كنيد تا بر اساس الگوي مصرف شما بي سيم شما روشن و خاموش شود.در مجموع مي توان گفت كه NBG-460N يك روتر گيگابيتي همه كاره است كه توانايي هاي آن فراتر از انتظارات معمول در رده بندي محصولات SOHO به شمار مي آيد. مزايا
- يك روتر گيگابيتي سريع و كارامد براي شبكه هاي SOHO معايب
- مشخصات فني
- نوع محصول: روتر گيگابيتي
- استاندارد بي سيم: l802.11 b/g/n كانال 2,4 گيگاهرتز
- اتصالات كابلي: پنج درگاه اترنت گيگابيتي براي WAN و ساير ابزارهاي شبكه
- قيمت و گارانتي: 138000 تومان با يك سال ضمانت دلسا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا