پرونده‌ی بازی بررسی بازی Ryse: Son Of Rome

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
به نام یزدان پاک
4bccb5d1964865d3eb2dee1e5693c824.png
درودی دوباره ؛ بیست و یکمین شماره ی پرونده ی بازی را در این چهارشنبه ی گرم تابستانی تقدیمتان می کنیم ! هفته ی پیش به سراغ کنسول های نسل بعد یعنی PS4 و Xone رفتیم و به بررسی ویژگی ها و قابلیتهای آنها پرداختیم ؛ اما این هفته به سراغ یکی از بازی های انحصاری و بسیار جالب Xbox One می رویم ؛ جایی از میان صفحات تاریخ ، قهرمان ماکروسافت برمی خیزد تا جنگ کنسولی همچنان ادامه داشته باشد ...





> پرونده ی بازی این هفته ؛ برای دانلود نسخه ی pdf کلیک کنید !







> تریلر پرونده ی بازی : در اینجا می توانید تریلر بازی Ryse Son Of Rome را مشاهده کنید ! به زودی بخش هایی از روند بازی را هم می توانید در همین صفحه تماشا کنید ...






[aparat]4mciD[/aparat]






> پرونده آنلاین : مطالعه کنید !؟!






قهرمان برمی خیزد :


بررسی بازی Ryse :Son Of Rome / نوشته ای از : امیررضا جواهردشتی


زمانی اینجا سرزمین پر عظمتی بود ؛ سرزمینی زیبایی و آزادی . بعد ، آزادی با فساد و انحطاط از بین رفت و امپراطوری نزول پیدا کرد ! اما خدایان روم می دانند که آن چه که این سرزمین زمانی بوده می تواند دوباره تحقق یابد ؛ تنها اگر یک فرزند روم برخیزد ...




بازی Ryse بازی کنندگان را به تاریخ روم می برد ؛ زمانی که این امپراطوری رو به تجزیه و نابودی می رود و در اینجاست که کنترل یک ژنرال رومی به نام ماریوس تایتوس ، به شما سپرده می شود تا با حضور در نبردهای مختلف از امپراطوری حفاظت کنید ! با توجه به این کرایتک ساخت این بازی را بر عهده دارد و بازی با موتور پایه ی قدرتمند Cry Engine در حال ساخت است ؛ Ryse از نظر بصری و گرافیکی در سطح بالایی قرار می گیرد اما با توجه به سبک این بازی ، یعنی سوم شخص ، گیم پلی و داستان اهمیت بیشتری دارند که البته از نقاط ضعف شرکت سازنده در بازیهایش محسوب می شود !

اگر به عقب بازگردیم ؛ حدود سه سال پیش قرار بود این بازی در سبک اول شخص و با استفاده از کینکت ، کنترل بازی را به خود گیمرها بسپارد به این ترتیب که با یک دست شمشیر و با دیگری سِپر را کنترل میکردید و دشمنان را با حرکات و مبارزه ی واقعی خودتان از میان بر می داشتید ! ایده ای هیجان انگیز که قرار بود د ر Xbox 360 محقق شود ! حالا پس از تاخیرهای پی در پی این بازی بالاخره قرار است با سبک و قالبی متفاوت ساخته شود . در پیش نمایش این بازی در E3 امسال بخشی از روند بازی را دیدیم که در آن ژنرال ماریوس رهبری دسته ای از سربازان رومی را در یک درگیری با قوم بَربَر بر عهده داشت؛ گیم پلی بازی زیباست و صحنه های سینمایی و کلید زنی های سریع (QTE) و البته پُرخشونت ، در آن فراوان خواهند بود ! اما شاید کمی بیش از حد در صحنه های سینمایی را ببینم ؛ انگار که بازی خودش در حال جریان است و بازی کننده نقش زیادی در انجام آن ندارد ! بازی خسته کننده و سردرگم است ؛ این اظهارنظر برخی منتقدین در هفته های گذشته در مورد این بازی است! بنابراین به نظر می رسد که بهتر باشد سازندگان بازی تعادل بیشتری بین سینماتیک ها و گیم پلی اصلی بازی ایجاد کنند تا گیمرها لذت واقعی را از بازی ببرند .






بازی از نظر فنی قوی است ؛ محیط پر جزئیاتی دارد ، درگیری های روان ، تعداد زیاد سربازان حاضر در صحنه و جهت گیری های مناسب دوربین را در آن شاهد هستیم اما در مقایسه با بازیهای مشابه خود ، چندان فانتزی و تخیلی نمی شود ؛ Ryse گرچه کاملاَ به تاریخ وفادار نیست اما خیلی هم از آن فاصله نمی گیرد ؛ بنابراین انتظار مبارزه با یک غول اژدها پیکر مثل بازیGod Of War در آن غیر منطقی به نظر می رسد ! به نظر می آید بیشتر تمرکز بازی روی رهبری گروهی از نیروهای رومی توسط بازی کنندگان آن هم به صورت خطی و از پیش تعیین شده و کشتن دشمنان به خون بارترین شکل ممکنه باشد ! در بین دستوراتی که می توانید به سربازان تحت فرمانتان بدهید می توان به حمایت ماریوس با تیر و کمان و تشکیل آرایش دفاعی ویژه ی سپاه روم( آرایش لاک پُشتی ) برای پیشروی در برخی قسمت ها اشاره کرد که بسیار جالب هم هستند.


f9dee5cf9f982b3a87d5a08b727a6261.jpg


در کنار این ها با انجام مبارزات و جلو رفتن در مراحل مختلف بازی امتیازاتی کسب می کنید که ظاهراً به وسیله ی آنها می توانید مهارت ها و تجهیزات خود را ارتقا دهید ؛ گرچه فعلاً هیچ جزئیاتی در این مورد در دست نیست و معلوم نیست که آیا بازی اصلاً اسلحه های اضافی و چندضرب های ویژه دارد یا خیر !؟! با همه ی اینها بازی Ryse Son Of Rome تا اینجا خوب به نظر می رسد گرچه عدم توجه به نکاتی که به آنها اشاره کردیم ممکن است این بازی را به یک اثر بیش از حد خطی و خسته کننده تبدیل کند ! Ryse جزو عناوین انحصاری کنسول Xone است و با این کنسول در زمان عرضه همراه خوهد بود . با این همه بازیهای جدید ، پاییز امسال طوفانی در جهان بازی برپا خواهد کرد . . .





/// در حاشیه :

در پرونده ی قبلی به امکان استفاده از کنسول دستی سونی ، PS VITA در بازیهای پلی استیشن 4 اشاره کرده بودیم . این هفته خبری جدید در همین مورد به دستمان رسیده است:

آقای یوشیدا ( مدیر بخش سرگرمی استودیوهای سونی ) به تازگی اعلام کرده که کنسول ویتا ، تنها زمانی به عنوان کنترلر در PS4 عمل خواهد کرد که سازندگان بازی به طور خاص تنظیمات لازم را برای استفاده از آن در نظر گرفته باشند؛ به عبارت دیگر در حالت عادی نمی توان از PSVITA به عنوان یک دسته برای کنسول نسل بعدی سونی استفاده کرد ! این درحالی است که تا پیش از این خبرها ، امکان دسترسی به بازی های PS4 را برای ویتا (با اتصال دو دستگاه به یکدیگر ) تایید می کردند و قرار بود که ویتا نقش کنترلر را برای تمامی بازیهای این کنسول به جز آنهایی که از دوربین و دسته ی حرکتی سونی ( Move ) استفاده می کنند ؛ داشته باشد !

با همه ی اینها به نظر می رسد سونی ، در آینده توجه بیشتری به کنسول دستی خود خواهد داشت که عرضه ی بازیهایی از جمله Batman Arkham Origins ،Kill zone :Mercenay ، Tearaway و بازسازی قسمتهایی از بازی God Of War و Final Fantasy برای این کنسول این مطلب را تایید می کنند . بهتر است فراموش نکنیم که ویتا خود یک کنسول است نه صرفاً یک دسته ی بازی ! گرچه این ایده خیلی هم بد به نظر نمی رسد ولی باید دید که تا چه اندازه در عمل نتیجه خواهد داد.


 
آخرین ویرایش:
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
پاسخ : بررسی بازی Ryse: Son Of Rome

بازم مثل همیشه عالی :))
فقط تریلر با کیفیتش رو پخ کن لطفا
خسته نباشی امیر جان:ایکس
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا