بررسی کامل اسمارت فون گالاکسی نوت سامسونگ

Joker

Joker

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
18.png


  • طراحی
    19.png
  • کارایی
    20.png
  • دوربین
    20.png
  • باتری
    21.png
  • قیمت
    19.png


آیا گالاکسی نوت یک تبلت است یا یک گوشی و یا هر دو ؟
سامسونگ گالاکسی نوت با یک صفحه نمایش ۵.۳ اینچی Super AMOLED ، یکی از بزرگترین اسمارت فون هایی است که امروزه در دسترس است . ولی حتی با این صفحه نمایش عظیم ، سامسونگ این اسمارت فون را شیک و باریک طراحی کرده است .
190.jpg

سامسونگ گالکسی نوت دارای یک جعبه فوق العاده ساده است . بیشترین احساسی که بعد از بازکردن جعبه این اسمارت فون به انسان دست میدهد این است که واقعا چقدر این اسمارت فون بزرگ است ! وقتی جعبه بسته است ، اصلا نمیتوان تصور کرد که اینچنین اسمارت فونی با این اندازه درون آن باشد ولی این واقعیت است . شاید بعد از باز کردن جعبه حتی به این موضوع فکر کنیم که چقدر این جعبه برای این اسمارت فون کوچک است !
در این جعبه وسایل و آیتم های ضروری وجود دارد که شامل راهنمای سریع شروع کار با اسمارت فون به همراه اطلاعاتی در مورد استفاده از قلم ، یک شارژر به همراه پورت USB ، یک کابل MicroUSB برای شارژ و انتقال اطلاعات و یک هدفون سفید رنگ کوچک می باشد . باتری گالاکسی نوت ۲۵۰۰mAh lithium-ion است که از نظر فیزیکی و ابعاد شبیه به باتری های استفاده شده در دیگر اسمارت فون هاست .
سخت افزار
191.jpg

بعنوان ترکیبی از یک اسمارت فون اندرویدی و یک تبلت ، گالاکسی نوت دارای سخت افزار های خیلی خوبی است . پروسسور ۱.۴ گیگاهرتز Exynos و ۲ هسته ای و رم ۱ گیگابایتی آن ، تجربه داشتن یک موبایل فوق العاده سریع را میدهد .
توجه داشته باشید که گالاکسی نوت مشخصات و ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر دستگاههای اندرویدی جدا میکند . اولین ویژگی آن همانطور که قبلا گفته شد صفحه نمایش ۵.۳ اینچی WXGA Super HD AMOLED آن است که دارای رزولشن ۱۲۸۰*۸۰۰ می باشد و با شیشه قدرتمند Gorilla و صفحه کاملا لمسی و مولتی تاچ البته از نوع خازنی و شیشه ضد خش ترکیبی بسیار عالی را در اختیار کاربر قرار میدهد همچنین تراکم پیکسلی آن ۲۸۵.۳ پیکسل در اینچ است ، دومین ویژگی آن S-Pen یا قلم موجود میباشد که در تبلتها و اسمارت فون های دیگراین ویژگی بسیار کم دیده میشود . در واقع از این قلم برای طراحی گرافیکی یا معماری استفاده میشود ، دقیقا همان استفاده ای که برای طراحی در کامپیوترها میشود .
192.jpg

ابعاد گالاکسی نوت ۸۳.۹۵*۱۴۶.۸۵*۹.۶۵ میلیمتر میباشد و وزن آن ۱۷۸ گرم البته به همراه باتری است . حافظه داخلی آن ۱۶ و ۳۲ گیگابایت است . این اسمارت فون از باندهای زیادی پشتیبانی میکند : پشتیبانی از ۴ باند GSM /850, 900, 1800, 1900 و ۴ باند UMTS /850, 900, 1900, 2100 ، همچنین از دیگر مشخصات آن میتوان به یک تیونر اف ام به همراه RDS ، بلوتوث ۳.۰ ، جی پی اس و Wi-Fi a/b/g/n اشاره کرد . سنسورهای آن شامل حس گر نور ، حسگر جیروسکوپ ، هواسنج و شتاب سنج است . این اسمارت فون دارای یک بلندگوی mono برای پخش صدا و یک پورت ۳.۵ mm برای استفاده هدست و یک microUSB 2.0 نیز میباشد . همچنین شما قابلیت اضافه کردن microSD تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت را دارید .
193.jpg

دوربین اصلی گالاکسی نوت قابلیت عکسبرداری تا ۸ مگاپیکسل را دارد و قدرت فیلمبرداری آن نیز ۱۰۸۰P HD در ۳۰fps است . دوربین عقب دارای یک ال ای دی فلاش می باشد . دوربین دوم آن ۲ مگاپیکسلی است و همچنین قابلیت فیلمبرداری VGA را نیز دارد .
نرم افزار
194.jpg

سیستم عامل سامسونگ گالاکسی نوت اندروید ۲.۳ Cingerbread است و قرار است در اوایل سال ۲۰۱۲ به اندروید ۴.۰ Ice Cream Sandwich آپدیت شود . اپلیکشن های مفید و خوبی برروی گالاکسی نوت قرار دارد شامل اپلیکشن های Email , Video Maker, AllShare, Readers Hub, Social Hub, Mini Diary, Polaris Office و مخصوصا برای گالاکسی نوت ۲ اپلیکشن S Planner و S Memo . البته قلم آن کار کردن با بسیاری از اپلیکشن ها و برنامه های کاربردی را بهتر و آسانتر و مفیدتر میکند .
دوربین
195.jpg

دوربین ۸ مگاپیکسلی و نرم افزار مخصوص آن تقریبا کارایی همانند دیگر دوربین ها در اسمارت فون های رقیب را دارد که عکسهای با کیفیت و خوبی را میگیرد به همراه این مشخصه دوربین ، دوربین عقب ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p full HD در ۳۰fps را ضبط میکند . قابلیت اتوفوکوس آن به خوبی کار میکند . تنها نکته منفی آن وجود یک ال ای دی فلاش در پشت آن است که در صورت بهتر بودن میتوانست تصاویر بهتری در محیطهای کم نور بگیرد .
196.jpg

دوربین جلوی آن همانطور که قبلا گفته شد ۲ مگاپیکسل است و ویدئوهایی با کیفیت VGA ضبط میکند . برای یک دوربین جلو این قابلیت و ویژگی ها کافی به نظر میرسد . در تصاویر زیر نمونه ای از تصاویر گرفته شده با دوربین پشت گالاکسی نوت را می بینید .




























باتری
203.jpg

داشتن یک صفحه نمایش بزرگ و همچنین یک پروسسور قدرتمند ممکن است هر نوع باتری را بعد از مدت کوتاهی استفاده شدید از آن خالی از انرژی کند ، برخلاف این فرضیه به نظر میرسد که این اسمارت فون بیش از یک روز بدون شارژ کردن میتواند به کارکردن ادامه دهد . باتری جادار ۲۵۰۰mAh آن انرژی کافی برای انجام بازیهای مختلف ، ضبط ویدئوهایی با کیفیت (۱۰۸۰p HD) ، مرورکردن وب ، ایجاد تماسهای تلفنی و کارهای روزانه دیگر را دارد . در این زمینه و با توجه به مطالبی که گفته شد به نظر میرسد که از نظر باتری ، گالاکسی نوت سامسونگ مشکلی نداشته باشد .
بازدهی
گالاکسی نوت سامسونگ به همراه پروسسور ۱.۴ گیگاهرتزی و دو هسته ای Exynos واقعا شگفت انگیز است و کارایی فوق العاده ای دارد . اجرای برنامه ها و تعویض برنامه های مختلف بدون هیچگونه وقفه ای انجام میشود و سرعت گالاکسی نوت در این زمینه فوق العاده است . شاید به جرات بتوان گفت که یکی از بهترین و سریعترین اسمارت فونهای موجود در بازار باشد .
کیفیت تماس تلفنی
204.jpg

از نظر تماس تلفنی میبایست گفت صداها کاملا شفاف و بدون نویز است ولی هنگامی که بخواهید از طریق اسپیکر تماس تلفنی برقرار کنید ، صدای خروجی فقط برای یک اتاق خالی کافیست اما به نظر میرسد که صدا برای استفاده در یک اتومبیل و آن هم در هنگام حرکت مناسب نباشد .
205.jpg

نکات قوت :
+ باریک و براق
+ پروسسور فوق العاده قدرتمند و سریع
+ باتری قدرتمند
+ صفحه نمایش بزرگ ۵.۳ اینچی HD Super AMOLED
+ دوربین ۸ مگاپیکسلی با کیفیت بالا
+ استفاده آسان از قلم (S Pen)
نکات ضعف
- بدنه نقریبا پلاستیکی آن
- نیاز به دو دست برای تایپ بعلت بزرگی آن
- اسپیکر تقریبا ضعیف آن برای مکالمات تلفنی
جمع بندی
206.jpg

اکثر مردم این روزها سعی میکنند که دو دستگاه را برای انجام کارهای خود در اختیار داشته باشند ، یک اسمارت فون که به راحتی در جیب قرار گیرد تا بتوانند در هر لحظه و هر مکانی از آن استفاده کنند و یک تبلت که یک صفحه نمایش یزرگتر را در اختیارشان قرار میدهد و از آن هم برای کارهای روزانه و هم انجام سرگرمی استفاده میکنند . پس اگر کسی به هر دو دستگاه نیاز دارد ولی هزینه خرید هر دو را ندارد و یا دنبال گزینه ای برای یکی کردن این دو دستگاه هست ، گالاکسی نوت سامسونگ انتخاب بسیار خوبی برای آنهاست . به هرحال این اسمارتفونی است که همانطور که بارها گفته شد فوق العاده قدرتمند و سریع است و صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی دارد که میتواند نظر بسیاری را به سمت خود جلب کند ضمن اینکه از کنار دوربین تقریبا خوب آن بعلاوه باتری قدرتمند آن نیز نباید به سادگی گذشت . البته تا نیاز شما چه باشد . اگر شما هم این اسمارت فون را در اختیار دارید و یا قصد خرید آن را دارید ، میتوانید تجربه و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا