برنامه سال 2020 سامسونگ چیست؟

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
شرکت سامسونگ هر سال شکستی با خود دارد و برای مثال می توان به گلکسی نوت 7 سال 2016 اشاره کرد که حادثه ای بزرگ برای این برند کره ای محسوب می شد. در سوی دیگر باید بیان داشت که سال 2018 نیز کاهش فروش گلکسی اس 9 تجربه تلخی برای سامسونگ شد.
سال 2019 نیز گلکسی فولد اگرچه معرفی آن برای سامسونگ هیجان انگیز بود اما مشکل نمایشگر ناامیدی بزرگی را برای این برند کره ای به دنبال داشت اما این شرکت از پای ننشسته و باری دیگر تصمیم گرفته تا به صحنه باز گردد و عرضه مجدد گلکسی فولد را در سپتامبر آغاز کرد.
به هر حال سال های گذشته فراز و نشیب های بسیاری سامسونگ مشاهده کرد و در این مطلب قصد داریم پیش بینی از محصولات سال 2020 این شرکت داشته باشیم. کمپانی مطرح فناوری که در طول سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته و محصولات نوآورانه ای چون گلکسی فولد را خلق کرد.
حذف مدل E از سری گلکسی اس
Samsung-2020-3.jpg

بدون شک تلفن های هوشمند گلکسی اس مهم‌ترین گوشی‌های سامسونگ هستند و رقیب مستقیم گوشی‌های آیفون اپل، خانواده P هواوی و گوشی‌های پیکسل گوگل محسوب می‌شوند. طی چند سال گذشته، سامسونگ برای اینکه بتواند نیازهای کاربران متفاوت را پاسخ دهد، مدل معمولی و مدل بزرگ این گوشی‌ها را معرفی می‌کرد. اما در سال ۲۰۱۹ مدل سومی هم معرفی شد که به غیر از اندازه اندکی کوچک‌تر از ویژگی‌های قابل توجه دیگری هم بهره می برد.
شرکت کره ای در فوریه ۲۰۱۹ چند روز قبل از آغاز به کار نمایشگاه MWC از گوشی‌های گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و S10e رونمایی کرد. اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در زمینه‌ی اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری است. علاوه بر این، مدل پلاس از یک دوربین سلفی بیشتر هم بهره می‌برد. کاربران برای خرید مدل پایه این گوشی‌ها هنگام عرضه به ترتیب باید مبلغ ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار می‌پرداختند که تقریبا مشابه قیمت گوشی‌های آیفون XS و XS مکس اپل است.
البته سامسونگ برای رقابت با آیفون XR تصمیم داشت تا مدل S10e را روانه بازار کند. در مقایسه با مدل‌های اصلی سری گلکسی اس، این گوشی هوشمند از صفحه نمایش کوچک‌ بدون انحنا، رزولوشن پایین‌ و باتری کوچک‌ برخوردار است و به جای ۸ گیگابایت رم از ۶ گیگابایت رم بهره می برد. اما در سوی دیگر، در بحث پردازنده، دوربین عقب و دیگر ویژگی‌ها شبیه به سایر مدل های رده بالاتر است. این گوشی هم مانند آیفون XR در ابتدای عرضه با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه شد.
گلکسی فولد موفق یا ناموفق
شرکت سامسونگ در جریان MWC 2019 از گوشی هوشمند تاشو گلکسی فولد رونمایی کرد. اسمارتفونی که قیمت 1980 دلاری داشته و مدل معمولی به حساب نمی آمد. مشخصات پرچمدار برای آن در نظر گرفته شد و از محصولات برجسته سال 2019 سامسونگ محسوب می شود.
اما در هنگام عرضه گلکسی فولد دچار مشکلی در بخش نمایشگر شد و عرضه آن با تاخیر مواجه گشت. به شکلی که گلکسی فولد با تاخیر سه ماهه در نهایت سپتامبر به بازار ورود پیدا کرد. این موضوع ناامیدی طرفداران را نسبت به اولین گوشی تاشو شرکت سامسونگ در پی داشت.
آنها تصور می کردند سامسونگ می تواند با گلکسی فولد به موفقیت بزرگ دست یابد. تمامی این موارد موجب شدند تا گلکسی فولد یک محصول موفق شکست خورده به حساب آید. موفق از این رو که طراحی منحصربفردی داشته و توانست موردتوجه قرار گیرد.
Samsung-2020-8.jpg

شکست خورده از این نظر که تاخیری در عرضه آن به وجود آمد و در بحث نمایشگر دچار مشکل شد، هرچند سامسونگ مسئله را برطرف کرد.
تغییرات سری نوت
شرکت سامسونگ سال 2019 سری نوت را با تغییرات بزرگی همراه کرد. نخست اینکه خانواده نوت را تشکیل داد که دو مدل مختلف را دربرمی گیرند. در سوی دیگر نیز این خانواده از طراحی متحول شده برخوردار بوده و طبق آمار اعلام شده، استقبال قابل توجهی برای خرید آنها به دنبال داشته است.
این موارد نشان می دهند که سامسونگ در توسعه گلکسی نوت 10 و مدل پلاس آن موفق بوده و تحولی قابل توجه را به دنبال داشته است. حتی پیشتر شاهد عرضه نسخه دیگری به نام گلکسی نوت 10 لایت هم بودیم. این موضوع نشان می دهد که سامسونگ برای سری گلکسی نوت برنامه جدیدی داشته و نمی خواهد همچون سال های اخیر تنها یک مدل از خانواده نوت را عرضه دارد.
سال 2019 دو مدل در ماه آگوست معرفی شدند اما مدل سوم در اوایل 2020 رونمایی شد تا سبد خانواده گلکسی نوت 10 تکمیل شود. استراتژی جدید کره ای ها برای سری گلکسی نوت 10 بدین شکل بوده که باید شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند قابل توجهی باشیم و هر یک نیز در نوع خود برجسته هستند.
به هر حال مشخص نیست آیا سال 2020 گلکسی نوت سه مدل خواهد داشت یا به همان یک یا دو مدل بسنده خواهد شد.
تغییرات سال 2020
شرکت سامسونگ چند ماه قبل طی کنفرانس توسعه‌دهندگان از طراحی یک گوشی تاشو با ساختار عمودی رونمایی کرد که همین کار شایعات متعددی را در پی داشت. سامسونگ هم همچون هر سال، در نمایشگاه‌های CES و MWC حضور فعالی دارد و در ادامه به‌صورت مختصر به عملکرد سامسونگ در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم که البته بیشتر حوزه گوشی های هوشمند این برند است.
خانواده گلکسی اس 20
ما امیدواریم سری گلکسی اس 20 خانواده بهتری نسبت به نسل فعلی باشند. مدل هایی که عنوان جدیدی پیدا خواهند کرد و قرار نیست شبیه به قبل باشند. بنابراین باید انتظارات بزرگی از سری گلکسی اس 20 داشته باشیم و مدل های برجسته ای هستند.
تاکنون شایعات بسیاری از خانواده گلکسی اس 20 کسب شد اما به راحتی نمی توان اظهار نظر داشت تا زمانی که سامسونگ رسما معرفی نداشته باشد. سری گلکسی اس 20 قرار است بزودی یعنی در رویداد 11 فوریه این شرکت با گلکسی فولد 2 معرفی شوند.
پرچمدارانی که هیچ شباهتی به نسل پیشین نداشته و زبان طراحی قابل توجهی طبق تصاویر برای آنها در نظر گرفته شده است. بنابراین ما انتظار داریم که شایعات بیشتر به حقیقت تبدیل شوند و در سطح شایعه باقی نمانند.
Samsung-2020-5.jpg

به نوعی سامسونگ در تاریخ ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) از گوشی‌های گلکسی اس ۱۱ یا به عبارتی گلکسی اس ۲۰ رونمایی می‌کند. سامسونگ در سال ۲۰۲۰ با عرضه این خانواده باید بتواند رقبای قدرتمندی برای گوشی‌های آیفون ۱۱ را عرضه کند. این شرکت بارها و بارها توانایی خود را در ساخت گوشی‌های جذاب نشان داده است. در هر صورت خانواده گوشی‌های گلکسی اس هر ساله از جذاب‌ترین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شوند و سامسونگ در سال ۲۰۲۰ هم با توجه به گزارش‌های منتشر شده قرار است گوشی‌های جذابی را روانه‌ی بازار کند.
گلکسی فولد 2

گلکسی فولد 2 نسل جدید گوشی منعطف گلکسی فولد است و برنامه ریزی شده با مشخصات قابل توجهی بزودی راهی بازار شود. اسمارتفونی که مشخصات بزرگی را دربرمی گیرد و باید آن را محصول دیدنی و بزرگ سامسونگ در سال 2020 دانست.
تلفن هوشمند گلکسی فولد ۲ بیش از هر چیز دیگری باید دوام بالایی داشته باشد تا کاربران بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. اگر سامسونگ می‌تواند این چالش را حل کند، سپس باید به طراحی، ویژگی‌های پر زرق‌وبرق و دیگر موارد توجه نشان بدهد. بر اساس تصاویر و گزارش‌های منتشر شده، گلکسی فولد ۲ برخلاف نسل قبلی از طراحی عمودی بهره می‌برد و گویی با قیمت کمتر از نسل اول عرضه خواهد شد.
مشخص نیست این محصول سامسونگ چه مشخصاتی دارد و با چه عنوانی از راه می رسد.
میان رده متحول شده گلکسی A
یکی از موارد قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد، تحول بزرگ خانواده گلکسی A از سال 2019 بوده است. سامسونگ برای این خانواده مشخصات قابل توجهی در نظر گرفته و سعی کرده توجه طرفداران را به دست آورد. از این رو نیز بسیار موفق بوده و برای سال 2020 نیز برنامه خوبی در سر دارد.
این شرکت کره‌ای سال گذشته با عرضه چندین گوشی عضو خانواده گلکسی A توانست نظر کاربران زیادی را جلب کند. سامسونگ در سال ۲۰۲۰ با عرضه پرچم‌داران مقرون به صرفه می‌تواند بخش قابل توجهی از سهم بازار شرکت‌های چینی فعال در این حوزه را از آن خود کند. یکی از تحلیلگران معتقد است که با توجه به مشکلات پیش آمده برای گوشی‌های هواوی و فقدان سرویس‌های گوگل در آن‌ها، سامسونگ می‌تواند بخش از مشتریان هواوی را جذب خود کند.
نتیجه
گفتنیست که سامسونگ در زمینه‌ی عرضه گجت‌های متنوع ید طولایی دارد ولی همانطور که گفتیم تمرکز اصلی این مطلب بر گوشی‌ها و گجت‌های مربوط به آن‌ها است. سامسونگ سال گذشته از ایرفون گلکسی بادز رونمایی کرد و به نظر می‌رسد در کنار گوشی‌های گلکسی اس ۱۱، نسل جدید آن به نام گلکسی بادز پلاس رونمایی می‌شود.روی هم رفته سامسونگ باید توجه زیادی به گجت‌های پوشیدنی مانند ایرفون‌ها و ساعت‌های هوشمند نشان بدهد زیرا درآمد قابل توجهی برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورند.
از عملکردهای مؤثر سامسونگ در سال ۲۰۱۹ می‌توانیم به افزایش سرعت ارائه اندروید ۱۰ برای گوشی‌های گلکسی اس و گلکسی نوت اشاره کنیم که امیدواریم سامسونگ در سال ۲۰۲۰ هم این روند را ادامه دهد و حتی بهبود ببخشد. در آخر هم باید بگوییم با توجه به تحریم‌های گسترده آمریکا علیه هواوی، سامسونگ با ارائه‌ی گوشی‌های جذاب با برچسب قیمت مناسب در سرتاسر جهان، بیش از پیش می‌تواند مشتریان شرکت هواوی را جذب کند و این یک فرصت بسیار مناسب برای سامسونگ محسوب می‌شود که نباید از بین برود.
اروس دیجیتال
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا