||---> بیایید اسپم ندهیم ! <---||

NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته


||---> بیایید اسپم ندهیم ! <---||

اسپم چیست ؟

اسپم به معنای هرزنگاری و ارسال بیهوده میباشد , این نوع مطالب هرز شامل ارسال هایی حاوی : فقط شکلک , کلمات "تشکر" (ممنون , خوب بود , عالی , جالبه و..) و مطالب نامربوط به موضوع اصلی مانند : بحث شخصی , کل کل , ارسال بی ربط و ارسال حاوی کلمات محدود و..
گاهی اسپم میتواند شامل یک عنوان موضوع هم باشد , موضوعاتی مانند : مباحث شخصی (به نام کاربر و یا مسائل مربوط به کاربر) , خلاف قوانین , موضوع تکراری , موضوع نامفهوم و فاقد عنوان مناسب و موضوعاتی که فقط برای یک خبر ساده یا یک عکس تشکیل شده اند , در حالی که میتوان خبر و عکس را در موضوعات از قبل ایجاد شده که نام کلی و جامع تر دارند , ارسال کرد
حتی به کار بردن فقط یک عکس در یک ارسال یا چند تیکه کردن یک متن و تبدیل به چند خط کوتاه و به کار بردن آن در چند ارسال نیز از موارد اسپم هستند ... لازم هست که هر ارسال حاوی چند عکس و همچنین حاوی بخش بزرگی از متن باشد و ایجاد ارسال های متعدد , تنها باعث سردرگمی کاربر و افزایش صفحات بی استفاده میشود.


بنابراین پست های زیر اسپم محسوب میشوند:


1-شامل چند کلمه باشند که کمکی به روال منطقی بحث نکند.
2_ چاق سلامتی در تاپیک ها ( سلام . چطوری و خوبم و ... )
3- بی احترامی به دیگر کاربران و برهم زدن نظم تاپیک
4- طرح موضوع خارج از موضوعی که ارسال کننده در تاپیک خود ایجاد کرده که باعث انحراف تاپیک از مسیر اصلی بشود.
5-استفاده از شکلک به تنهایی و بدون متن.
6- ارسال پست تشکر به جای استفاده از کلید های پسندیده یا لایک.
7-استفاده از انجمن به عنوان چت روم.
8- ارسال یک پست در چند تاپیک
9- ارسال پست های بی هدف یا تکراری
10- ارسال پست های زیاد بی محتوا صرفا جهت بالا بردن تعداد ارسال ها
11-مطرح کردن موضوعی که به موضوع مطرح شده ارتباطی ندارد.



آیا اسپم به انجمن آسیب میزند ؟

شاخصه کیفیت یک انجمن , مطالب مفید و دسترسی آسان میباشد . اسپم سبب میشود که بانک اطلاعاتی و سرور انجمن سنگین و کند شود و از طرفی اسپم های یک موضوع باعث خراب شدن رتبه موضوع در موتور جستجوگر مانند گوگل میشود و ارزش مطلب مفید و کار کاربر اصلی را از بین میبرد. اسپم سبب نارضایتی کاربران و مهمان میشود و به طور کلی شاخصه یک انجمن را از همه لحاظ پایین می آورد.



چرا اسپم داده میشود ؟

برخی تصور میکنند که با ایجاد یک ارسال که منظور همان ارسال اسپم هست , سبب خوشنودی دوست خود و یا به نوعی تشکر از مطلب او میشوند . در حالی که بر خلاف تصور , سبب خراب شدن رتبه موضوع میشوند و باعث منحرف شدن موضوع هستند...برخی نیز جهت افزایش تعداد ارسالی های خود این کار را میکنند , که باز هم باید گفت که این نوع ارسال دارای اهمیت نیست ..مدیریت به سادگی میتواند آمار فعالیت مفید و نوع ارسال هر کاربر را استخراج کند...ضمن اینکه تمامی اسپم ها حذف میشود.



به جای اسپم , چه کاری انجام دهیم ؟

ساده ترین کار استفاده از کلیک روی کلید (
تشکر ) می باشد .بازدید شما باعث بالا رفتن رتبه موضوع و ثبت نام کاربری شما در موضوع میشود و همین اقدام شما بزرگترین لطف و محبت به موضوع و نویسنده و انجمن هست.



میخواهم با اسپم مقابله کنم ! بیایید اسپم ندهیم !

***اگر شما نویسنده یک موضوع هستید , از دوستان بخواهید که در موضوع شما اسپم ندهند و چنانچه موضوع شما قابل ادامه و بحث نیست (مانند موضوعات خبری و..) میتوانید برای جلوگیری از منحرف شدن و کاهش رتبه , از مدیران بخواهید که موضوع را قفل کنند و یا بنر های مربوطه را در ارسال درج کنید.

***اگر شما از اعضای انجمن هستید , در صورت مشاهده اسپم , بلافاصله از کلیک گزارش استفاده کنید( ). دوستان خود را تشویق کنید که اسپم ندهند و به آنها لینک این موضوع به همراه بنر (یعنی : بیایید اسپم ندهیم!) را ارسال کنید تا دوست شما نیز از این مسئله مطلع شود.








 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا