تا سال 2020 "اینترنت بالنی" رایگان، همه جای دنیا را فرا می گیرد

  • شروع کننده موضوع H A V V A
  • تاریخ شروع
H

H A V V A

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
تمام مردم دنیا تا سال 2020 از اینترنت رایگان توزیع شده از طریق بالن های گوگل بهره مند خواهند شد.

سازمان ملل دو سوم مردم جهان بدلایل مختلف از جمله شرایط جوی و کوهستانی بودن و نداشتن زیرساخت مناسب، به اینترنت دسترسی ندارند و پروژه موسوم به Loon در لابراتوار گوگل، واحد Google X Division با هدف اینترنت دار کردن همه مردم جهان به جلو برده می شود. در ماه ژوئن امسال پرتاب بالن و آزمایش بالن های اینترنت دار در کالیفرنیا با موفقیت انجام شد و بعد با ارسال 30 بالن اینترنتی در مناطق دورافتاده نیوزیلند شبکه جدید با موفقیت آزمایش شد و اکنون با جدیت تمام دنبال می شود.

بالن ها در بالای جو هر کدام دو فرستنده و گیرنده رادیویی در خود دارند که یکی برای ارتباط با سایر بالن ها در بالای جو مورد نیاز است و دیگری برای ارتباط با زمین تعریف شده است. آنها سیستم جی پی اس نیز برای ردیابی و گم نشدن سیگنال دارند.بالن های مذکور با استفاده از انرژی خورشیدی تا 100 روز در آسمان در هر بار شارژ دوام دارند و با اتصال باطری قابل شارژ این عمر افزایش می یابد. در طول شب نیز بالن بر اساس انژی ذخیره شده در طول روز به کار خود ادامه می دهد.اما سرعت اینترنت روی بالن به اندازه سرعت نسل سوم یا 3G است. با وای- فای کار نکرده و مستقیم از طریق تجهیزاتی مانند آنتن های مخصوص ماهواره ساخت شرکای گوگل، قابل دریافت است. هر کدام از بالن ها نیز تا شعاع 20 کیلومتری را تحت پوشش خود قرار می دهند.

طرح اختصاصی برزیل برای توسعه اینترنت بالنی

در همین حال برزیل با توسعه طرح اینترنت بالنی اختصاصی خود سعی دارد تا در مناطق دورافتاده که مردم اینترنت ندارند، آنها را مجهز به فناوری های جدید کند.پروژه مشترک کمپانی مخابراتی Telebras و موسسه ملی تحقیقات فضایی INPE برای توسعه اینترنت بالنی ادامه داشته و اولین آزمایش ماه آینده صورت خواهد گرفت.موهامان گاودات قائم مقام بخش نوآوریهای گوگل هفته پیش با پائولو برناردو وزیر ارتباطات برزیل دیدار کرد تا در مورد همکاری با برزیل برای توسعه گوگل گلس و اینترنت بالنی بحث کند اما وزارت ارتباطات برزیل صراحتا اعلام کرد دنبال تحقیقات مستقل در این زمینه است و نیازی به گوگل ندارد.

منبع: زد دی نت
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا