peyton3000
کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
با نگاهی گذرا به مجلات حاوی اخبار دنیای تکنولوژی شاید برخی آگهیهای چاپی نظر شما را برای لحظاتی به خود جلب کنند. مشکل این است که چنین آگهیهای تبلیغاتی شبیه به دیگران هستند. البته آنها باید بسیار هوشمندانه و واقعا خلاق بوده و برخی نگاهها را به سوی خود بکشانند. در زیر برخی آگهیهای تبلیغات خلاقانه واقعا جالب در دنیای تکنولوژی از شرکتهای بزرگی مانند سونی، Apple، سامسونگ، مایکروسافت و غیره آورده شدهاند.
تلویزیون سونی، با صفحه نمایش فوق العاده پهن و بزرگ
عکاسی با آیفون Apple، فقط کافی است صفحه آن را لمس کنید
سونی Vaio، لپ تاپی به سبکی بقیه اوراق
HP پوستی برای کامپیوتر شما ارائه داده است
تخفیف در فروشگاه آنلاین Apple به نام Digicape
ماوس قدرتمند Apple: Lucifer
یک تبلیغ موثر چه ویژگی هایی دارد:
خلاق، ابتکاری و به یادماندنی: تصویر و پیام تبلیغ می باید کاملاً خلاقانه و ابتکاری باشد بگونه ای که مخاطب در مورد آن به فکر واداشته شود و هر زمان که محصول شما و یا محصولات مشابهی را می بیند به یاد تبلیغ شما بیافتند.
عنوان جذاب و متفاوت: عنوان یک تبلیغ می بایست به گونه ای باشد که خواننده وادار به خواندن ادامه آن شود.
متن آگهی: متن آگهی را بگونه ای بنویسید که مزیت های محصول و یا خدمت شما را بیان کند. من چندی پیش یک آگهی برای یک موسسه تندخوانی طراحی کردم که متن آن را با این سئوال شروع کردم که “آیا می دانید سرعت مطالعه هر ایرانی ۲۰۰ کلمه در دقیقه است در حالی که میانگین سرعت مطالعه در جهان ۸۰۰ کلمه در دقیقه است؟” هر جمله از متن آگهی باید بگونه ای باشد که خواننده رغبت نشان دهد که مطالب بعدی را نیز بخواند. ویژگی بسیار مهم دیگری که در متن آگهی بهتر است رعایت کنید صداقت در متن است. پیامتان نباید باور پذیر نباشد. هرگز فراموش نکنید که آنچه را در پیامتان به مخاطب ارائه می دهید باید در عمل نیز بتوانید آن را به اثبات برسانید. به عبارت دیگر هرگز وعده ای ندهید که نتوانید عمل کنید.
پیشنهاد فروش غیر مستقیم: در انتهای آگهی حتماً خواننده را با روشی ترغیب به انجام عملی کنید تا در نهایت منجر به فروش شود. البته هرگز سعی نکنید که سریعاً مشتری را وادار به خرید نمایید. بعنوان مثال ما در موسسه تندخوانی در انتهای آگهی خود خواننده را به یک سمینار رایگان دعوت می کردیم و در آن سمینار در مدت ۹۰ دقیقه توضیحات کاملی در مورد خدمات خود ارائه می کردیم. جالب است بدانید ۴۰% از کسانی که در آن سمینار شرکت می کردند در نهایت در کلاسهای تندخوانی ثبت نام می کردند. اگر در انتهای آگهی فقط شماره تلفن را برای ثبت نام در کلاسها می دادیم بی شک تعداد بسیار کمتری در سمینارها شرکت می کردند.
منبع : روزنه
منبع : روزنه