تحقق 56 درصدی خصوصی سازی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران

  • شروع کننده موضوع !₪ ŽεüŠ ₪!
  • تاریخ شروع
!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
مرتضی مولادوست با تشریح آخرین روند اجرای سیاست های کلی اصل 44 در حوزه خصوصی سازی راه آهن، اظهار داشت: سیاست های کل بررسی روند خصوصی سازی انجام گرفته در شرکت راه آهن و زیر مجموعه های این شرکت در بازه زمانی سال های  87 تا 90، از واگذاری 100  درصدی سهام راه آهن در شرکت های وابسته و اقماری خبر می دهد .


 معاون اداری مالی راه آهن افزود: همچنین میزان خصوصی سازی انجام شده در سایر شرکت های زیر مجموعه های راه آهن، از جمله شرکت مهندسی مشاور توسعه راه آهن ایران (مترا) 65 درصد، توکاریل 52 درصد، واگن پارس 37 درصد، حمل  و  نقل ریلی نیرو 17 درصد، فولاد  ریل جنوب 49 درصد، ریل ابریشم پارس 49 درصد، حمل  و  نقل ترکیبی کشتیرانی 50 درصد، سمند  ریل 49 درصد، مهندسی ساختمان و تاسیسات (بالاست) 40 درصد و مؤسسه تحقیقات و توسعه فناوری ریلی ایران 68 درصد بوده است.


وی با اشاره به برنامه راه آهن برای اصلاح ساختار سازمانی و مدیریت منابع به استناد قانون مدیریت کشوری، تصریح کرد: براین اساس کاهش 74  درصدی سطوح سرپرستی و مدیریتی، احصاء و تصویب مشاغل حاکمیتی و غیر حاکمیتی در هیات مدیره  محقق شد.


معاون اداری مالی راه آهن گفت: در همین راستا این شرکت با استناد به قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی و با هدف بهبود نظارت و ارتقا کیفیت خدمات مسافری به ایجاد معاونت جدید مسافری پرداخت که این امر افزایش رضایتمندی کاربران حوزه ریلی را به همراه خواهد داشت.


مولادوست تاکید کرد: در مجموع میزان خصوصی سازی صورت گرفته در 13 زیر مجموعه شرکت راه آهن طی 5 سال گذشته به طور متوسط 56.73  درصد برآورد می شود.


وی با اشاره به نسبت سرانه فروش شرکت راه آهن تصریح کرد: به عنوان نمونه در سال 90 با مبلغ 593 هزار میلیارد ریال بر نفر در مقایسه با سال 89، رقم 535 هزار میلیارد ریال بر نفر محقق شد که حاکی از افزایش بهره وری است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا