تداوم بيداري اسلامي نيازمند كار تبليغي است

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: انقلاب ملت ایران و بیداری اسلامی كشورهای مسلمان از جنس فرهنگی است و تداوم این راه نیازمند كار تبلیغی و اقدامات رسانه ای منسجم است. به گزارش ایرنا، علی اكبر ولایتی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی كه در مركز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: این اتحادیه نقش بسیار مهمی در رساندن پیام اسلام به دنیا داشته است.
ولایتی با تاكید بر اهمیت نقش رسانه در تبلیغ دین مبین اسلام اظهار داشت: تبلیغ در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دعوت به اسلام، امر به معروف، نهی از منكر و تبیین ارزش های اسلامی در زمره مهمترین ارزش های فرهنگ اسلامی به شمار می رود.
وی خاطر نشان كرد: در دنیای امروز با توجه به پیشرفت وسایل ارتباطی، تبلیغ اسلام نیز باید متناسب با این ابزارها صورت گیرد.
ولایتی با اشاره به رویكرد قدرت های استكباری در استفاده ابزاری از رسانه ها، گفت: در دو قرن گذشته پس از هجوم استعمار به كشورهای اسلامی، مسلمانان با جنگ های صلیبی جدیدی مواجه شدند زیرا استعماگران این بار مجهز به سلاح فرهنگ و تبلیغ به جنگ مسلمانان آمدند و ماندگار شدند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: قدرت های استكباری متناسب با پیشرفت وسایل ارتباطی از این ابزارهای برای پیشبرد مقاصد استعماری خود استفاده می كردند.
وی در این باره به انقلاب مردم ایران در 32 سال پیش علیه رژیم طاغوت اشاره كرد و گفت: رسانه های وابسته به قدرت های استكباری در آن زمان نیز اخبار را در راستای اهداف خود تنظیم و مخابره می كردند و امروز نیز در مواجهه با بیداری اسلامی در كشورهای مختلف همین رویكرد را در پیش گرفته اند.
ولایتی با بیان اینكه دستگاه های تبلیغی غرب در 32 سال گذشته در خدمت دشمنان ملت ایران بودند، اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب تاكنون، پیشرفت های ملت ایران هیچ انعكاسی در رسانه ها نداشته است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین المللی به شبكه های رادیویی و تلویزیونی عضو این اتحادیه یادآور شد: انقلاب اسلامی ملت ایران و بیداری اسلامی كشورهای مسلمان از جنس فرهنگی است و به همین خاطر تداوم كار نیز نیازمند كار تبلیغی است.
ولایتی با مرور عملكرد رسانه های غربی در مواجهه با بیداری اسلامی اظهار داشت: از ابتدای وقوع بیداری اسلامی در تونس و سپس مصر، آنان در ابتدا تلاش كردند تا این انقلاب ها به نتیجه نرسد و تلاش خود را برای حفظ دیكتاتورها معطوف كردند اما هنگامی كه این افراد مانند حسنی مبارك از قدرت كنار كشیدند، سعی كردند تا از جانشینانی كه خط و مشی این دیكتاتورها را ادامه می دهند، حمایت كنند.
وی حفظ منافع غرب را رویكرد دیگر رسانه های استكباری در مواجهه به بیداری اسلامی برشمرد و افزود: برای نمونه در مصر، خط قرمز این رسانه ها وفادار ماندن این كشور به پیمان كمپ دیوید و باقی ماندن مصری ها در جبهه متحدان غرب بود و این رسانه ها تلاش كردند تا اگر اصلاحاتی در قانون اساسی این كشور صورت می گیرد، در چارچوب صلح با رژیم صهیونیستی و حفظ منافع غرب باشد.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت: برای مقابله با رویكرد رسانه ای غرب، مردم مسلمان و رسانه های اسلامی باید از ابزارهای فرهنگی به نحو احسن استفاده و حضور خود را در صحنه حفظ كنند تا پیام مردم مسلمان به طور واقعی به گوش مردم برسد.
وی یادآور شد: رسانه های غربی تلاش دارند تا انقلاب مردمی در كشورهای اسلامی بازدهی لازم را نداشته باشد و به شكست بیانجامد و به همین خاطر برای مقابله با این رویكرد موثرترین وسیله داشتن رسانه های پیشرفته است تا بتوانند با تهاجم رسانه ای غرب مقابله كنند.
ولایتی تصریح كرد: در صورتی كه رسانه های اسلامی برای رساندن پیام واقعی مردم به گوش جهانیان اقدام كنند، ملت های مسلمان دیگر برای پیشرفت بیداری اسلامی نیازی به توپ و تفنگ نخواهند داشت.
وی ایجاد اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را گامی مثبت در هماهنگی رسانه ای مسلمانان ارزیابی كرد و گفت: اگر قدرت های استكباری ابزارهای پیشرفته ای را برای تبلیغ افكار تحمیلی و استعماری خود در بین مسلمانان دارند ، ملت های مسلمان نیز امكاناتی را در اختیار گرفته اند تا مروج ارزش های اسلامی و نهضت بیداری اسلامی باشند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل از اعضای این اتحادیه خواست تا برای هماهنگی رسانه ای و سیاستگذاری در عرصه اطلاع رسانی اتاق فكری تشكیل دهند تا اعضای آن با رصد تحولات، اعضای اتحادیه را در اطلاع رسانی منسجم و هماهنگ هدایت كنند.
پنجمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با حضور نمایندگانی از بیش از 200 عضو اتحادیه امروز دوشنبه كار خود را در مركز همایش های صدا و سیما آغاز كرد و ششم مرداد به كارخود پایان می دهد.
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100855154218
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا