تغییر اندازهی حاشیهی پنجرهها در ویندوز 8

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
در ویندوز 8 با استفاده از ویرایشگر رجیستری ویندوز میتوانید اندازهی حاشیه ی پنجرهها را تغییر دهید و آن را به سلیقهی خود تنظیم کنید. این کار باعث جذابتر شدن ظاهر ویندوز نیز میشود. در این ترفند به نحوهی انجام این کار میپردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجرهی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجرهی رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی BorderWidth دوبار کلیک کنید. مقدار پیشفرض آن 15- است. اکنون عدد 0 را به جای آن وارد کرده و OK کنید.
همچنین این کار را با PaddedBorderWidth (با مقدار پیشفرض 60-) نیز انجام دهید و به آن مقدار 0 بدهید.
اکنون در صورتی که پروسهی explorer.exe را از نو راهاندازی کنید و یا ویندوز خود را Restart کنید، خواهید دید که تغییر اعمال شده و لبههای پنجرهها از قبل نازکتر شدهاند. شما میتوانید به جای 0 اعداد دیگری را نیز وارد کنید و حاشیههای پنجرهها را به سلیقهی خود تنظیم کنید.
برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است مقادیر پیشفرض PaddedBorderWidth و BorderWidth را مجدد وارد کنید.

همچنین در صورتی که ترجیح میدهید خودتان مستقیماً تنظیمات رجیستری را تغییر ندهید، با استفاده از یک ابزار کوچک به نام Tiny Window Borders میتوانید این کار را انجام دهید. این برنامه را میتوانید از لینک زیر دریافت کنید:


http://www.tarfandestan.com/files/TinyWindowsBorders.zip

منبع:ترفندستان
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا