تغییر سیاست گوگل: ادغام اطلاعات کاربران تمامی سرویس ها در یک پروفایل

Sajjad MT

Sajjad MT

گنده تالار!
مدیر بازنشسته

گوگل روز سه شنبه در وبلاگش اعلام کرد که قصد دارد اطلاعاتی را که درباره هر یک از کاربران سایت ها و سرویس های مختلفش جمع آوری می کند با یکدیگر ادغام کرده و برای هر کاربر تنها یک پروفایل داشته باشد. قبل از این گوگل پروفایل جامعی برای کاربران نداشت و جزئیات کاری کاربر هر سرویس و سایت به صورت جداگانه ذخیره می شد.

آلما وبتن مدیر حریم خصوصی (privacy director) گوگل در این مطلب نوشته که این تغییرات به معنی تجربه گوگل به شکلی ساده تر و جذابتر خواهد بود. وی می گوید: «جستجوی شخصی، قابلیت جدیدی که به تازگی عرضه شده، مثال خوبی برای چیزهای جذابی است که گوگل می تواند با تجمیع اطلاعات کاربران سرویس ها انجام دهد.»

این کار بدان معنی است که با ورود شما به هر اکانت مرتبط با گوگل، تمامی اطلاعات مربوط به فعالیت های شما در گوگل پلاس، گوگل مپز، موتور جستجوی گوگل، جیمیل، یوتیوب و مانند آن تنها در یک پروفایل با نام شما ذخیره شده و دیگر پروفایل های متفاوتی برای سرویس های مختلف نخواهید داشت. البته تاثیر این تصمیم بر کاربران اندروید بیشتر خواهد بود زیرا در اکانت آنها اطلاعات لحظه ای مکان کاربر (در صورت استفاده از لاتیتود) و یا اطلاعات آماری استفاده از کیف پول گوگل هم ذخیره خواهد شد.

سخنگوی گوگل هم پس از انتشار این خبر، اعلام کرد که همچون گذشته، هیچ یک از این اطلاعات در اختیار افراد و شرکت های دیگر قرار نخواهد گرفت و علاوه بر کاربرد این اطلاعات در ارائه خدمات و سرویس های جدید به کاربران، در برخی موارد برای مدیریت بهتر نمایش تبلیغات مبتنی بر مکان و هدف هم از این آنها استفاده خواهد شد.

این تجمیع اطلاعات قرار است از ابتدای مارس شروع گردد و گوگل تصمیم دارد با ارسال ایمیل و درج اطلاعیه در صفحه اول سرویس های مختلف، کاربران را از چنین اتفاقی مطلع کند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا