تمام کالاها کاتالوگ الکترونیکی می گیرند

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
ایران کد بنابر مصوبه جدید هیأت دولت موظف به ایجاد کاتالوگ الکترونیکی برای تمامی کالاهای موجود در کشور شد.

به گزارش عصر ارتباط، براساس مصوبه جدید هیات وزیران که به زودی ابلاغ می شود، ایران کد موظف به ایجاد این کاتالوگ های الکترونیکی شده است.

کاتالوگ الکترونیکی کالا یک سند استاندارد است که حاوی اطلاعات مهم و پایه هر کالایی است که علاوه بر انتشار اطلاعات کالاها در پرتال ملی کالا امکان دسترسی به آن از طریق درج دیتاماتریس روی بسته بندی کالاهای مختلف وجود دارد. بدین ترتیب مصرف کننده می تواند با استفاده از نرم افزاری که روی تلفن همراه نصب می شود کاتالوگ الکترونیکی کالا را مشاهده و از ویژگی های واقعی کالای مورد نظر آگاهی پیدا کند.

احمد غلامزاده، مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با اعلام این مطالب گفت: «هیات وزیران اخیرا مصوبه ای داشت که با اجرای آن ایران کد باید کاتالوگ الکترونیکی کالا را به عنوان سند شناسنامه الکترونیکی استاندارد برای تمام گروه های کالایی تهیه و منتشر کند».

به گفته او، تمامی دستگاه های اجرایی موظفند در تعاملات و تبادلات اطلاعات مربوط به کالاها این سند شناسایی الکترونیکی استاندارد را به کار گرفته و آن را مبنای عملیات آمادی داخلی و خارجی خود قرار دهند.

غلامزاده درباره زمان اجرای این طرح گفت : «هم اکنون از حدود یک میلیون کد ملی کالا که توسط ایران کد صادر شده حدود 200 هزار قلم کالا کاتالوگ الکترونیکی دارند. یعنی قبلا واگذاری این کاتالوگ همراه کد ملی اجباری نبود اما با دستور جدید دولت از این پس هم کالاهای دارای کد ملی کالا باید کاتالوگ الکترونیکی خود را دریافت کنند و هم واگذاری کد ملی کالا صرفا با کاتالوگ الکترونیکی انجام می شود».
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا