خانههای مریخی چه شکلی خواهند بود؟

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
ایسنا: مبتکران آلمانی طرحی خلاقانه را برای ساخت خانههای زیرزمینی مریخی ارائه دادهاند.

بناکردن خانه بر روی مریخ فرایندی انرژیگیر و زمانبر خواهد بود.

به منظور تسهیل در انجام این عمل، دیمیتری زویکوف، آرینا آگیوا و کراسیمیر کراستو از شرکت معماری ZA در آلمان، مفهوم معماری را برای مستعمرههای آینده مریخ ارائه دادهاند که پیش از ورود ساکنان ابدی سیاره سرخ، توسط رباتها در زیر زمین ساخته میشوند.

198594_780-1.jpg


ایده موجود در پس این مفهوم، استفاده از سازههایی است که توسط رباتها و با استفاده از مواد زمینی به ویژه بازالت، ساخته میشوند.

کاوشگرهای ناسا بازالت را بر روی مریخ شناسایی کردهاند و این مولفه رایجترین ماده موجود در بستر صخرهای سیاره مزبور به شمار میآید.

بازالت دارای ویژگیهای عایقکننده بوده و سازه زیرزمینی که از آن ساخته شود، حفاظت بالایی را در مقابل تشعشع ارائه خواهد داد.

این مولفه همچنین مشکل حمل مواد ساختمانی از زمین به مریخ را حل میکند و ساخت نوعی بتن مریخی از خاک را در کمیتهای قابلتوجه عملی میکند.

198595_555-1.jpg


حفرکنندهها و سازندگان رباتیک از زمین اعزام خواهند شد و بر روی مریخ فرود خواهند آمد.

این رباتها از ستونهای بازالتی بهره خواهند برد؛ ستونهای مشابه اخیرا توسط کاوشگر Mars Reconnaissanc ناسا در دیوارهای دهانههای برخورد مریخ و در مجاورت Marte Vallis کشف شدند.

هنگامی که رباتها نواحی از چنین ستونهای دفنشدهای را یافتند، استحکام آنها را آزمایش کرده و سپس ضعیفترین ستونها را حذف میکنند.

آنها مانند مورچهها حفاری میکنند، یک فضای زیرزمینی را خواهند گشود و تعدادی از ستونها را به عنوان پشتیبان به جای خواهند گذاشت.

افزون بر این، ماده اتلافی حول پنجرههای سقفی و راههای ورودی برای محافظت از این نواحی در مقابل باد و غبارهای بسیار خورنده مریخی جاسازی خواهد شد.

زمانی که مستعمرهنشینان به مریخ رسیدند، کاروانها تقریبا برای سکونت آنها آماده خواهند بود.

198596_937-1.jpg


این افراد کاروانها را به نواحی کشاورزی، عمومی و مسکونی تقسیم خواهند کرد و سپس، سیستمهای پشتیبانی از حیات، نیروگاههای برق، درها، پنجرهها و همچنین کارخانهای برای ساخت فیبر بازالت را نصب خواهند کرد.

فیبر مزبور با فشردن و ذوبکردن بازالت در دماهای هزار و 500 درجه سانتیگراد و سپس چرخاندن آنها مانند یک فیبر شیشهای تولید میشود. نتیجه یک ماده آزبستمانند با ویژگیهایی مشابه فیبر کربنی خواهد بود.

به گفته طراحان، خاک مریخ برای پرورش محصولات کشاورزی مناسب بوده اما آنها در این بین، به پرورش مارچوبه اشاره میکنند.

یافتن آب و پرورشدادن محصولات کشاورزی اداره مستعمرهها را مقرون به صرفهتر خواهد کرد، اما این موضوع مشکلی است که غلبه بر آن در بیابان مریخ دشوارتر از بیابان زمینی است.

198597_291-1.jpg


198598_665-1.jpg


198599_125-1.jpg


198600_767-1.jpg
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا