دستکاری مثبت در رجيستری

P@rtiz@n

P@rtiz@n

ريزه ميزه تالار
مدیر بازنشسته
بهبود بخشيدن سرعت پاسخگویی XP
جهت کاهش وقفه ها در شرايط گوناگون، به HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop برويد.
برای کاهش آستانه ای که سيستم به شما پیغام ميدهد تا يک برنامه قفل/گیر کرده را بصورت دستی پایان دهيد مقدار HungAppTimeout که از نوع REG_SZ ميباشد را از 5000 به 1000 تغيير دهيد. هنگام اعمال این تغيير مراقب باشيد تا مبادا به دلیل کند کار کردن يک برنامه در ويندوز XP سيستم با اعمال اين تغيير به اشتباه آن را يک برنامه گير/قفل کرده در نظر نگيرد.


برای سرعت بخشيدن به نمايش زير فهرستها در منوی Start، مقدار MenuShowDelay را که از نوع REG_SZ ميباشد از 400 به 50 تغيير دهيد.
مانند ويندوز 2000، ويندوز XP هم هنگامی که قصد ورود به يک سيستم ويندوز 95 (Computername) را داريد Schedule Task سيستم مقصد را چک ميکند که ميتواند يک وقفه 30 ثانيه ای در دسترسی ايجاد کند. برای حذف کردن اين وقفه و سرعت بخشيدن به browse شبکه کليد زير را حذف کنيد:
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerRemoteComputerNameSpace{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
که از نوع REG_SZ ميباشد.


خلاص شدن از Windows Messenger در Startup
به HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARE MicrosoftWindowsCurrentVersionRun برويد و مقدار MSMSGS را حذف کنيد.


حذف کردن بالونهای pop-up
به HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerAdvanced مراجعه کنيد و مقدار EnableBalloonTips را به صفر تغيير دهيد(Hexadecimal)


جلوگيری از مخفی شدن فايلها
مقادير گوناگونی در
HKEY_CURRENT_USER SoftwareMicrosoftWindowsCurrent- VersionExplorerAdvanced
وجود دارد که فايلها و پوشه های مخفی را تحت تاثير قرار ميدهد. برای نمايش فايلهای مخفی مقدار Hidden را به 1 تغيير دهيد. برای نمايش پسوند فايلها(File Extensions) مقدار HideFileExt را به صفر تغيير دهيد. برای نمايش فايلهای حفاظت شده سيستم عامل مقدار ShowSuperHidden را به يک تغيير دهيد.


نمايش دکمه Map Network Drive
به HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerAdvanced برويد و مقدار MapNetDrvBtn را به 1 تغيير دهيد. دکمه مورد نظر در Windows Explorer و My Computer ظاهرا خواهد
تميز کردن Start Menu


به HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPolicie   plorer مراجعه کنيد. برای اينکه تمام پوشه هايی که کاربر در Start Menu تعريف کرده را (بجز My Documents) از کار بياندازيد مقدار NoStartMenuMyMusic، NoSMMyPictures، NoFavoritesMenu و NoRecentDocsMenu را به يک تغيير دهيد. اگر حتی علاقه ای به My Documents در Start Menu نداريد کافيست مقدار NoSMMyDocs را هم برابر يک قرار دهيد.


ايجاد محدوديت برای کاربرها در برابر تغيير مسير پوشه ها
برای اينکار به CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPolicie   plorer برويد. برای قفل کردن مسير پوشه های My Pictures، My Music، Favorites و My Documents مقادير DisableMyPicturesDirChange، DisableMyMusicDirChange، DisableFavoritesDirChange و DisablePersonalDirChange را به يک تغيير دهيد.






پاک کردن Pagefile هنگام Shutdown
اين گزينه کمک ميکند که اطلاعاتمان را امن نگاه داريم. برای اينکار به آدرس زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management
حالا مقدار ClearPageFileAtShutdown را برابر يک قرار دهيد.


اجرای برنامه ها در يک فضای مجزا در حافظه
شايد بهتر باشد هميشه برنامه های قديمی داس را در يک قسمت جدا از حافظه باز کنيم که برای اين کار و اضافه شدن دکمه Run in Separate Memory Space در جعبه گفتگوی Run ابتدا به آدرس زير مراجعه کنيد:
HKEY_CURRENT_USERSoftware MicrosoftWindowsCurrentVersionPolicie   plorer
و مقدار MemCheckBoxInRunDlg را به يک تغيير دهيد.






فعال کردن گزينه Favorite در Registry
اين ترفند کار شما را در هنگام کار با Registry ساده ميکند. شما ميتوانيد آدرسهای موجود در Registry را نشانه گذاری کنيد تا نيازی نباشد هر بار زمانی را صرف پيمايش و پيدا کردن مکان مورد نظرتان نماييد.
برای اين کار کافيست به آدرس مورد نظرتان مراجعه کنيد و از منوی Favorites گزينه Add to Favorites را انتخاب کنيد. فقط جهت مديريت بهتر و دسترسی سريعتر بايد نامهای مفهوم داری انتخاب کنيد تا در آينده هنگانی که قصد استفاده از Favorites را داريد دقيقاً متوجه شويد آدرس مورد نظرتان از کدام گزينه درون Favorites قابل دسترسی است.


 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا