ARMIN002
پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
سلام دوستان
در صورتی که از سرویس Gmail برای مدیریت ایمیل های خود استفاده می کنید بایستی بدانید که می توان با وجودی قابلیتی که در Gmail وجود دارد، کلیه ایمیل های دریافتی و ارسالی خود را مستقیماً تبدیل به یک Document کرده و آن ها را با فرمت های مختلفی نظیر PDF و یا فایل Word ذخیره کنید. این قابلیت می تواند گاهی بسیار کاربردی باشد. در این ترفند به نحوه انجام این کار می پردازیم.
در صورتی که از سرویس Gmail برای مدیریت ایمیل های خود استفاده می کنید بایستی بدانید که می توان با وجودی قابلیتی که در Gmail وجود دارد، کلیه ایمیل های دریافتی و ارسالی خود را مستقیماً تبدیل به یک Document کرده و آن ها را با فرمت های مختلفی نظیر PDF و یا فایل Word ذخیره کنید. این قابلیت می تواند گاهی بسیار کاربردی باشد. در این ترفند به نحوه انجام این کار می پردازیم.
بدین منظور:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون بر روی آیکن چرخ دنده کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.
سپس به تب Labs بروید.
اکنون از قسمت Available Labs گزینه ی Create a Document را یافته و آن را بر روی Enable تنظیم کنید.
سپس بر روی دکمه ی Save Changes کلیک کرده و صبر کنید تا تا مجدد وارد Gmail شوید.
اکنون ایمیل دریافتی یا ارسالی مورد نظر خود را باز کنید.
سپس بر روی More کلیک کرده و Create a document را انتخاب نمایید.
خواهید دید که ایمیل در قالب یک Document جدید در سرویس Google Docs باز می شود.
اکنون می توانید از منوی File و قسمت Download as ایمیل خود را در فرمت های مختلفی نظیر docx و pdf بر روی هارددیسک ذخیره کنید.