رئیس سازمان سینمایی: مسئله خانه سینما را حل میکنیم

ArasH--h.p

ArasH--h.p

کاربر تالار
کاربر تالار
مراسم تودیع جواد شمقدری و معارفه صحتالله ایوبی دیروز در وزارت ارشاد و با حضور علی وزیر ارشاد برگزار شد.

مراسمی که در آن ایوبی گفت برای سینمایی تلاش میکنم که بتواند به داد نظام برسد. رئیس تازه سازمان سینمایی همچنین گفت برای حل مشکلات سینما، اتاق مشاوره تشکیل خواهد داد.

ایوبی از حل مشکل خانه سینما نیز خبر داد. اما نکته جالبتوجه در مراسم دیروز، تقابل دیدگاههای شمقدری و ایوبی بود. شمقدری به انتقاد از جشنوارههای جهانی پرداخت و ایوبی گفت باید تلاش کنیم سینمای ایران را به جهانیان بهتر معرفی کنیم. وزیر ارشاد هم در این نشست اعلام کرد در سازمان سینمایی فقط نیروهای کارآمد باقی خواهند ماند. علی همچنین اعلام کرد تعدد نگرش در دادن مجوزها باید عوض شود. وزیر ارشاد در روز خداحافظی شمقدری با ساختمان وزارت ارشاد به این نکته هم اشاره کرد که در سالهای گذشته اقدامات خوبی در سینما انجام شده است.

جواد شمقدری، رئیس سابق سازمان سینمایی در ابتدای سخنانش با محکومکردن جنگطلبی برخی کشورها در این روزها گفت: امیدوارم سینماگران نیز واکنش نشان بدهند. دولت تدبیر و امید با مفاهمه با جهان وارد گفتوگو شده اما آنهایی که دشمن هستند، دشمنیشان بسیار جدی است.

وی افزود: دشمنان در همه عرصهها هستند مانند جشنوارههای جهانی که با یک ضدیتی در مقابل ما قرار گرفتهاند و بسیاری از آنها آثار کشور ما را نمیپذیرند. باید در عرصه سینما از دالانهای جشنوارههای سینمایی بگذریم؛ چرا که جوایز لازم را تاکنون کسب کردهایم و شاهد آنها در موزه سینما هستیم.

رئیس سابق سازمان سینمایی در پایان سخنانش با تشکر از حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همراهیهایش طی 4 سال گذشته، خطاب به وزیر جدید گفت: از صمیم دل از ایشان تشکر میکنم که این مسئولیت را از روی دوش من برداشتند؛ چون اگر خودم بودم بهراحتی ول نمیکردم و باید یکی من را به زور برمیداشت. در واقع در جمهوری اسلامی فرار از مسئولیت معنا ندارد.

در ادامه مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان سینمایی، حجتالله ایوبی رئیس جدید سازمان سینمایی سخنانش را با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت اعتمادش به او و سپردن این مسئولیت سنگین، آغاز کرد و ادامه داد: با توجه به صحبتهای آقای شمقدری، قطعا انگیزه من به اندازه ایشان نبود، اما حالا که آمدم، خدا را شکر میکنم و به همه اهالی فرهنگ و هنر اطمینان میدهم که قدر این مسئولیت را بدانم و همه توانم را برای خدمت به سینما بهکار ببرم.

وی افزود: سینمایی که در سختترین شرایط به داد جمهوری اسلامی رسید، سینمای تفکر و اندیشه و سینمایی است که غرب را در دهه 70 از بحران نجات داد. اگر از دهه 70بهعنوان دوران مهدکودک سینمایی ایران یاد میشود، «ژان کلود کاریر» بهخود من گفت، ما به تکرار رسیده بودیم و سینمای ایران راه نویی را به ما نشان داد و در واقع آنها راه مقابله با هالیوود را یاد گرفتند، ما باید قدردان این سینمای پرمهر باشیم.

حجتالله ایوبی با اشاره به روز آغاز به کارش در سازمان سینمایی خطاب به گفت: من از ساعت 10روز سهشنبه که مسئولیت را تحویل گرفتم، شنیدن را خوب آغاز کردم و طی 2 روز اول حدود 20نفر از سینماگران و مدیران را دیدم و این دیدارها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: میدانم سینمای ایران دچار چه التهابی است و در جایگاهی که در شأنش باشد، نیست. قول میدهم با شفافیت، پاسخگویی و تدبیر و استفاده از خرد جمعی، بتوانیم مشکلات این خانواده را حل کنیم که این مهم بدون کمک اهالی سینما امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان سینمایی از تشکیل اتاق مشاوره و فکر خبر داد و گفت: مسائل سینمای ایران را به سرعت مرور خواهیم کرد؛ مانند مسئله خانه سینما که با درایت وزیر محترم و نظام جمهوری اسلامی بهزودی حل خواهد شد. مسئله خانه سینما کوچک نیست و مانند این میماند که سینمای ایران جوان رشیدی است که میخواهد حرکت کند، اما خاری در پا دارد و آن خار، خانه سینماست که مانع حرکت شده و باید مسئلهاش حل شود تا در چارچوب نظام به راه خود ادامه دهد.

علی : خواهش میکنم ما را مصادره نکنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان سینمایی که دیروز در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد، تأکید کرد: نگاه ما به همه برابر و اصل برایمان قانون است بنابراین خواهش میکنم، هیچکدام ما را به نفع خودشان مصادره نکنند.

علی با اشاره به سازمان سینمایی گفت: در همین سازمان که جدیدا تشکیل شده است، حدود 300پست وجود دارد و باید دید آیا میشود آنها را کم کرد؟! معاونتهای دیگر هم به همین شکل است. باید آنها را کوچک کنیم و با استفاده از نیروهای کارآمد این بار را سبک کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سینمای ایران دورانهای مختلفی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: ما دوران افتخارآمیزی داشتیم و فیلمهای بسیار خوبی هم ساخته شده، مانند آثار دفاعمقدسمان که جزو افتخاراتمان محسوب میشود و همچنین آثاری که باورهای دینی و اخلاقی ما درونش وجود داشته و توانستیم آنها را در داخل و خارج عرضه کنیم.

با تأکید بر اینکه هر مجوز باید فکر شده، صادر شود و با تأکید بر اینکه باید پای مجوز صادر شده بایستیم، ادامه داد: نباید برای یک فیلم سینمایی مجوز داد و بعد با فشارآوردن بر جایی دیگر، آن مجوز را پس گرفت. باید تعدد نگرشها از بین برود تا یک نوع نگاه در سینما وجود داشته باشد. اینگونه نشود که در مجوز دادنهای سینما یک جور نگاه شود و در نمایش خانگی جور دیگر. اگر قرار باشد فیلمی به جامعه لطمه بزند باید نگاه یکسانی به آن داشت. همچنین با اشاره به شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی هم اظهار کرد: ایشان تلاش زیادی کردند و حمایتهای زیادی هم از سینماگران متعهد داشتند.

وی ادامه داد: ایشان در صحبتهایشان اشاره داشتند که به زور ما کنار رفتند، درحالیکه اینگونه نبوده است. این برکناری طبیعت دولتهاست و وقتی دولتی با گفتمان جدید آمده، باید سیاستهایش اجرایی شود. مهم آن است که هر جا باشیم عملکردمان با اخلاص باشد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا