راه اندازی نسل سوم سیمکارت های ایرانسل

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار

خبر خوش برای اهالی تهران! قابلیت 3G ایرانسل فعال شد! ایرانسل به صورت رسمی خبر داد که خدمات نسل سوم را در دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم‌ و صنعت، دانشگاه الزهرا، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه آزاد تهران جنوب و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد پزشکی آغاز کرده است.

البته در مناطق دیگر تهران و حتی شهر های دیگر نیز مانند مشهد به صورت غیر رسمی این طرح در حال اجرای آزمایشی است.

بر اساس تعاریف ارائه شده 3G روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم است که برخلاف جی‌اس‌ام یا نسل دو که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات محسوب می‌شود؛ این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌کند. با سرعت نسبتاً بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی‌سیم، باکیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

حداکثر سرعت در 3G به ۴۲ Mbps می‌رسد اما در ایران گفته شده که اپراتور سوم (رایتل) طبق قوانین این سیستم را حداکثر تا سرعت نیم مگابیت یا ۰/۵ Mbps ارائه می‌دهد و اکنون در ارتباط با ایرانسل گفته نشده که این شرایط چگونه است.

در تست های سرعتی که در روز های اخیر با اینترنت 3G ایراسل گرفته شده سرعت بسیار عالی 3/5 مگابیت بر ثانیه ارایه شده است. البته خودتان را دلخوش نکنید! زیرا به تدریج و با افزایش شمار استفاده کنندگان از این سرویس سرعت آن هم کاهش پیدا خواهد کرد.

برای فهمیدن اینکه آیا منطقه ی شما هم اکنون تحت پوشش سرویس 3G قرار دارد یا خیر میتوانید اینترنت گوشی خود را روشن کنید و اگر آیکون بالای صفحه از E به H یا 3G تغییر کرده باشد شما هم اکنون قادر به استفاده از 3G در گوشی خود هستید.

لازم به ذکر است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح موبایل نسل سوم در نیمه ی دوم سال 93 برای اکثر نقاط کشور خبر داد. وی افزود: مذاکرات فشرده با همراه اول برای این کار نیز آغاز شده است و امیدواریم تا هفته دولت این اپراتور نیز بتواند شبکه خود را آماده ورود به نسل سوم موبایل کند.

اگر امکان 3G بر روی گوشی شما فعال است و در تهران ساکن هستید آیا لوگوی 3G را در بخش آنتن گوشی خود مشاهده می کنید؟



منبع: ویندوزی ها
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا