رنگ مد سال 92 چیست؟

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار

رنگ مد سال 92 چیست؟



شاید بد نباشد یک تغیر کوچک در زندگیتان ایجاد کنید تغییری که حال شما را بهتر کند و به زندگیتان حس و حال تازهای بدهد، یک تغییر رنگی، چه بهتر که رنگ سال را به زندگیتان وارد کنید.

چه در لباسها و چه در خانهتان میتوانید زمردی را وارد کنید و از آن تاثیرات مثبت بگیرید.


RangeSal01-1.jpg

خانمها دوستش دارند و این دوست داشتن ریشهای تاریخی دارد. «زمرد» همیشه محبوب بوده به خصوص در میان خانمها، رنگ خاص این قطعه جواهر چشم را میگیرد و رها نمیکند.
RangeSal02-1.jpg


رنگ
«سبز زمردی» هم همینگونه است، تاثیر دلنشینی دارد و چشم را به خود جذب میکند و حالا انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال میتواند اتفاق جالبی باشد، برای همین اگر از این به بعد در دور و اطرافتان رنگ سبز زمردی زیاد دیدید اصلاتعجب نکنید.


RangeSal03-1.jpg


چشمها خیره میشود


موسسه پنتون در بیانیهای که در مورد انتخاب این رنگ برای رنگ
سال ۲۰۱۳ منتشر کرده است، آورده: «…زمردی رنگ بسیار زندهای است. رنگی بسیار درخشان که قدرت خیره کردن چشمها را دارد؛ با شکوه و فاخر… رنگی زیبا، لطیف و باوقار، رنگی که حس خوب بودن به انسان میدهد، حس تعادل و هارمونی»

RangeSal04-1.jpg


از نارنگی تا زمرد


موسسه پنتون، موسسهای است که هر سال، چند هفتهای مانده به پایان سال قدیم رنگ سال بعد را مشخص میکند و این انتخاب مورد توجه بسیاری از برندهای مشهور قرار میگیرد و البته این توجه فقط در حیطه پوشاک نیست، حیطه دکوراسیون داخلی و لوازم منزل، زیورآلات، وسایلی مثل عینک، ساعت، فندک و… و بسیاری از تجارتها و صنعتهای دیگر هم به این رنگ سال توجه میکنند و میکوشند محصولاتی به این رنگ به بازار عرضه کنند.سال ۲۰۱۲ رنگ سال، «نارنجی نارنگی» بود، حالا این رنگ که نسبتا خنثی ارزیابی میشود جای خود را به «زمردی» داده که انرژی نهفته زیادی در خود دارد و البته به تعبیری بیشتر از یاسی و نارنجی برای هر دو جنس مناسب است.


با چی ست کنید؟



RangeSal05-1.jpg

زنده و درخشان:

درست مثل طبیعت، سبز زمردی در زیر نور بسیار باشکوه است. اگر میخواهید حس سرزندگی را بیشتر انتقال دهید آن را با رنگهای زرد و
نارنجی همراه کنید. لباسهای ست شده زمردی، زرد و نارنجی هم توجه را جلب میکند و هم حس جوانی و سرزندگی را انتقال میدهد.


جواهراتتان را با چه رنگی ست کنید
RangeSal06-1.jpg

شاداب: زمردی رنگ جواهر است، داشتن جواهری به این رنگ در این روزها میتواند شما را دارای سلیقهای خاص نشان دهد. اگر زمرد در میان جواهرات شما نشست میتوانید از رنگهای بنفش تیره، آبی، قرمز، سیاه و طلایی برای پوشش و لوازم همراه خود استفاده کنید و مجموعهای شگرف بسازید که باعث شود در هر جمعی به چشم بیایید.


برای تکمیل زیباییهای خانهتان
RangeSal07-1.jpg

تعادل و هارمونی:

ذات خاص این رنگ به گونهای است که به شما حس نظم و هماهنگی میدهد و در نقطه مقابل رنگهایی قرار میگیرد که به شما حس شلوغی، به همریختگی و
شلختگی را میدهد. از این خاصیت زمردی میتوانید برای دکوراسیون داخلی خانهتان استفاده کنید. برای آنکه خودتان هم دارای نظم و هم دارای حس انرژی و زیبایی باشید میتوانید زمردی را با خاکستری، سفید و زرد چرک یا حتی آبی ست کنید.

اما چرا این رنگ جواهری برای سال ۲۰۱۳ انتخاب شد؟ میتوان تفسیرهای زیادی در این مورد داشت. لئاتریس آیزین، مدیر اجرایی موسسه پنتون در سخنرانیای که در مراسم اعلام این رنگ داشت، گفت: «این رنگ حال بهتری به ما میدهد زیرا رنگ هوش، ادراک و مکاشفه است، در عین حال این رنگ حس خوشایند تعادل، هارمونی و نظم را القا میکند.» او همچنین گفت: «از روزگار باستان، این رنگ درخشان رنگ زیبایی، نو شدن و زندگی تازه در بسیاری از ادیان و فرهنگها بوده است… این رنگ همینطور رنگ رشد، شکوفایی، تازه شدن، کامیابی و موفقیت است که تمام اینها رنگی دلپذیر و به شدت خوشایند را میآفرینند.» در ضمن هیچ رنگی به اندازه رنگ سبز و به خصوص سبز زمردی رنگ احیا، نو شدن و از نو آغاز کردن نیست.رنگی که به عنوان رنگ سال معرفی شده است از لحاظ کد رنگشناسی با کد TCX 5641- 17 شناخته میشود.



زمردهای در دسترس
RangeSal08-1.jpg

اما خانمها چگونه میتوانند رنگ زمردی را به
زندگی روزمره خود وارد کنند؟ در زیر راههایی برای این کار به شما پیشنهاد میدهیم:


برای چشمان شما



رنگ سبز زمردی یکی از رنگهای در دسترس برای لوازم آرایشی چشم است
. برندهایی مثل الیزابت آردن، گلوریا، زفورا و سالی هندرسون سایه چشم، ریمل و خط چشم در طیفهای مختلف زمردی را به بازار عرضه کردهاند.


برای ناخنهای شما

RangeSal09-1.jpg

مارنیز، متخصص ناخن میگوید: «سالهاست که خانمها از رنگ زمردی برای ناخنهای خود استفاده میکنند زیرا این رنگ احساس وقار و کلاسیک بودن را میدهد در ضمن میتوان آن را با لباسها یا جواهرآلات به کار رفته شده هماهنگ کرد.برندهای زویا، الیزابت آردن، روشه و… لاکهایی در طیفهای مختلف زمردی به بازار عرضه
کردهاند



برای دستها و گردن شما


به هر حال زمردی رنگی جواهری است، طبیعی است که این رنگ فاخر برای بدلیجات هم انتخاب مناسبی باشد؛ گوشوارهها، دستبندها، گردنبندها و حتی ساعتهای این رنگ میتواند ست لباس شما را غنیتر و چشمنوازتر کند.
RangeSal10-1.jpg


دکتر مارک استولمن، روانشناس و مشاور برند لوازم خانگی و آشپزخانه «اسکالامن» در مورد رنگ زمردی نکات جالبی میگوید: «این رنگ، رنگ شادی و شانس است، در واقع میتوان گفت این رنگ جدا از حس نو بودن و تازگی، حس خوشبینی، امید به آینده داشتن و سرحالی را هم القا میکند. اگر خانهتان را با وسایل این رنگی تزئین کنید، یعنی سرشار از حس زندگی و مشتاق به پیشرفت و کسب موفقیت هستید. در مورد لباس و جواهرات هم همینطور است، این رنگ جدا از احساس آراسته بودن، حس خاص بودن را هم القا میکند، با این رنگ میتوانید حتی قبل از رسیدن بهار حس بهاری بودن را القا کنید.»


جالب است بدانید …



شهر «اُز» افسانه ای به خاطر رنگ زمرّدی محیطش در خاطر شما مانده، «نرون» برای تماشای گلادیاتورها عینکی از زمرّد به چشم میزده است، جواهرات زمرّدی «الیزابت تیلور» از مشهورترین لوازم شخصی او بودند، حالا این رنگ که قبلاً در دهه ۸۰ میلادی امتحان خود را پیش طراحان مُد پس داده یک بار دیگر وارد بازی میشود.هرسال موسسه مُد Pantone از میان طراحان و برندهای معتبر لباس جهان برای انتخاب رنگی که قرار است طی سال آینده همه گیر شود نظرسنجی میکند.

امسال بزرگان مُد جهان روی رنگ «سبز زمرّدی» با کد ۱۷-۵۶۴۱ توافق کردند و این یعنی در سال ۲۰۱۳ بساط نارنجی جمع خواهد شد.
«لیتریس ایستمن» مدیر اجرایی انیستیتوی رنگ «پانتون» میگوید: «رنگ سبز بیشتر از همه رنگها در طبیعت دیده میشود، بنابراین چشم آدمها هم با این رنگ آشنا است. این رنگ همچنین نماد رشد، تازگی و کامیابی است، هیچ رنگ دیگری به این اندازه نمی تواند حس احیا را به بیننده القاء کند.»
حالا چرا زمردی؟ زمّرد درخشان وخوشرنگ است و هارمونی و نظم را به بیننده یادآوری میکنند، بنا به عقیده «ایستمن» رنگ زمرّدی به راحتی قابل پیاده سازی در طرح های تولید کنندگان پوشاک است و جلوه خوبی به طیف وسیعی از تولیدات برندهای معروف می دهد.
ستاره هایی مانند انجلینا جولی، کاترین زتا جونز و الیزابت ماس در جریان اهدای جوایز «گلدن گلوب ۲۰۱۱» با پوشیدن لباس های زمرّدی نشان دادند که این رنگ قابلیت بازاریابی و عرضه در میان خوش پوشان را دارد. تا به اینجای کار هم طراحان خرده پا و عرضه کننده های کمتر شناخته شده پوشاک هم انتخاب این رنگ را پذیرفته اند و حالا در حال آمادگی برای عرضه لباس های زمرّدی مناسب بهار سال آینده هستند.




سالهایی که گذشت چه رنگی بودند؟


۲۰۱۲-91: نارنجی نارنگی
۲۰۱۱-90: یاس امینالدوله
۲۰۱۰-89: فیروزهای
۲۰۰۹-88: زرد مات
۲۰۰۸-87: آبی زنبقی
۲۰۰۷-86: قرمز تند
۲۰۰۶-85: بنفش جلبکی
۲۰۰۵-84: آبی فیروزهای
۲۰۰۴-83: نارنجی چرک
۲۰۰۳-82: آبی آسمانی
۲۰۰۲-81: قرمز گلسرخ
۲۰۰۱-80: صورتی کمرنگ
۲۰۰۰-79: سرمهای کمرنگ
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا