روسیه: اس ۳۰۰های ایران را اوراق کردیم!

ArasH--h.p

ArasH--h.p

کاربر تالار
کاربر تالار
مدتهاست که موضوع سرنوشت قرارداد فروش سامانههای موشکی «اس ۳۰۰» توسط روسیه به ایران، به یکی از مسائل بحثبرانگیز در روابط ایران و روسیه تبدیل شده است. در آخرین خبر در این زمینه، رئیس شرکت سازنده این سامانهها اعلام کرده، «اس ۳۰۰»هایی که قرار بود به ایران تحویل داده شود، کاملا اوراق شده و دیگر چیزی برای فروش به ایران وجود ندارد.

به گزارش ایران نیوز24، رئیس شرکت تسلیحاتی «آلماز ـ آنتی» اعلام کرده سامانههای «اس ۳۰۰» که قرار بود به ایران تحویل داده شود و دولت روسیه از تحویل آنها خودداری کرده، اکنون کامل اوراق شده و از بین رفته است.خبرگزاری «ریانووستی» روسیه ضمن انتشار این خبر به نقل از «ولادیسلاو منشیکوف» مینویسد: «تجهیزاتی که قرار بود به ایران تحویل داده شود، دیگر وجود ندارد. ما آن را کامل اوراق کردیم. برخی اجزای آن هم که قابل استفاده بود، در تجهیزات دیگر مورد استفاده قرار گرفته و دیگر ابزار هم نابود شده است».

وی اظهار داشته است: هر قرارداد تنها برای یک مشتری به خصوص است و نمیتواند آن را به مشتری دیگری تحویل داد. منشیکوف افزوده: «ساخت آنها، اجزای آنها و نرمافزار آنها همه متفاوت است».گفتنی است، در سال ۲۰۰۷، قرارداد خرید سامانههای موشکی «اس ۳۰۰» میان ایران و روسیه بسته شد. با این حال، روسیه در سال ۲۰۱۰ به بهانه تحریمهای وضع شده مرتبط با برنامه هستهای ایران، قرارداد را یکجانبه لغو کرد.

در پی این کار، ایران ضمن شکایت از روسیه به مجامع بینالمللی، درخواست غرامت چهار میلیارد دلاری کرد.ماه ژوئن امسال، یک روزنامه روسی مدعی شد، روسیه میخواهد، سامانههای موشکی دیگری را به جای «اس ۳۰۰» به ایران تحویل دهد؛ اما این خبر هیچ گاه رسمی تأیید نشد و یک مقام نظامی روسیه نیز وجود چنین برنامهای در دولت روسیه را تکذیب کرد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا