اختصاصی علاقه ی خود را با این 4 مرحله پیدا کنید

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
2b5bee8a19a20c4cb77a650e9e94c5a3.jpg
چه چیز هرروز صبح شما را از رخت خواب بیرون می آورد؟ اکثر افراد در جواب این سوال می گویند « هشدار موبایلم ». من عقیده دارم که شادترین مردم در جهان می توانند بدون استفاده از هشدار ساعت از تخت بیرون بپرند! چرا؟ چون آنها اشتیاق سوزانی برای تغییر جهان دارند!

برای روشن کردن موضوع، باید بگویم اگر شما هرروز صبح با هیجان از خواب بیدار نمی شوید مشکلی ندارد. آنچه بیشتر از همه موردنظر است، این است که برای «کار» بیدار شوید.

W – with

O – out

R – really

K – knowing (why I’m here)

( بدون دانستن دلیل بودنتان)


بنابراین سوالی پیش می آید... شما چرا اینجا هستید؟ اگر اشتیاق سوزانی نداشته باشید که در کار هدف شما را به تحقق برساند، بنابراین فقط در محل کار ساعت می زنید. آیا ما باید اشتیاق و علاقه ی خود را کشف کنیم؟ چگونه چشم اندازی از دلیل بودنمان در جهان پیدا کنیم؟ این چهار مرحله به شما یاد می دهد علاقه ی خود را پیدا کرده و روح خود را به هیجان بیاورید!

1 – از انجام چه کاری لذت می برید؟

معمولاً مردم وقتی کاری را که به آن علاقه دارند انجام می دهند شاد هستند. من طرفدار پرواز نیستم، بنابراین خلبان شدن برای من خوب نیست! با این حال عاشق نوشتن هستم، و می بینید که این کار را انجام می دهم. شما واقعاً از انجام چه کاری لذت می برید؟ چطور وقت بیشتری را به آن کار اختصاص دهید؟ اگر واقعاً از آن کار لذت ببرید کسی هم هست که بخواهد برای آن پول بدهد! اگر بدانید چطور از کار خود کسب درآمد کنید می توانید رئیس خودتان باشید.


2- با چه توانایی هایی متولد شده اید؟

هریک از ما با مهارت های خاصی به دنیا آمده اند. شما مهارت هایی دارید که من با صد سال تمرین هم نمی توانم آنها را انجام دهم! چه استعدادهایی به شما داده شده که می توانید به آنها به جامعه کمک کنید؟ چگونه از این مهارت ها برای آوردن شادی بیشتر به زندگی تان استفاده کنید؟ همه ی ما وقتی کاری را انجام می دهیم که در آن توانایی داریم، عملکردمان بهتر است.

3- چه شخصیتی دارید؟

موضوعی که درباره ی شخصیت وجود دارد این است که شخصیت شخصیاست! شما همانند شخص دیگری نیستید. سعی نکنید خود را کاملاً شبیه یک نفر دیگر بکنید! خودتان باشید! اگر شخصیت درونگرایی دارید، فروشنده نشوید. اگر برونگرا هستید، از پشت میز بیرون بیایید. اگر جایی باشید که خلاف شخصیت شما باشد بدبخت هستید! شخصیت شما به چه کاری جور در می آید؟ چطور می توانید زندگی خود را در آن جهت هدایت کنید؟ منتظر سال بعد نمانید... شادی شما به این موضوع بستگی دارد!


4- چه چیزی شما را خشمگین می کند؟

وقتی علاقه و اشتیاق خود را پیدا کردید، دنبال بی عدالتی هایی که شما را خشمگین می کند بگردید. به شخصه وقتی حرف از نظام درمانی فعلی می شود به شدت عصبانی می شوم! بسیاری از مردم به خاطر مشکلات زندگی تحت درمان قرار می گیرند. مردم نه به دارو، بلکه به آموزش احتیاج دارند. به خصوص در مورد اینکه چطور می توانند با تصمیم گیری های بهتر مالک سلامتی خودشان باشند. چه چیزی شما را ناراحت می کند؟ چه بی عدالتی ای را می خواهید برطرف کنید؟ چطور می توانید از بندهای 1 تا 3 برای ایجاد تفاوت در جهان استفاده کنید؟


این چهار مرحله به شما کمک می کند علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید. وقتی آن را پیدا کردید، باید به آن عمل کنید. هیچگاه به اندازه ای که با اشتیاق زندگی می کنید شاد نخواهید شد. علاقه ی شما چیست؟ برای پیدا کردن جواب در خودتان جستجو کنید!


نوشته ی دکتر جیک اشمیت
ترجمه ی پرشین بکس
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا