فوری: اگر عضو این سایت ها هستید رمز عبورتان را تغییر دهید

NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته
بعدازظهر دوشنبه دنیای آیتی با یک زنگ هشدار بسیار جدی روبرو شد که بر اساس آن گروه مشاوره امنیتی پروژهی OpenSSL از بروز یک باگ باز به نام "خونریزی قلبی" خبر داد. با استفاده از این باگ، هرشخصی قادر بود به سادگی قسمتی از فعالیتهای حافظهی موقت بسیاری از سرورها را که از نسخهی فعلی این برنامه استفاده میکردند بدون هیچ مانعی بیرون کشیده و مورد سوءاستفاده قرار دهد. بدلیل ماهیت آزاد و متنباز پروژه، سریعاً منبع باگ کشف و وصلهی امنیتی مورد نیاز منتشر شده و در مخازن سیستمعاملهای مورد استفادهی سرورها قرار گرفت؛ اما تا زمانی که بروزرسانی مربوطه توسط مدیران سرورها انجام نشده، میلیونها سرور در معرض خطر قرار گرفتند. تقریباً هرکسی که اختیار یک سرور را برعهده داشت در این زمان شاهد وضعیت بحرانی بود.


ضعف امنیتی “Heartbleed” که در سرویس OpenSSL در روزهای گذشته کشف شد سبب بازماندن ارتباط و دستیابی به رمزعبور و اطلاعات شخصی تغریبا ۶۶٪ کاربران سرویس های اینترنتی شده است. خوشبختانه کاربران سرویس های اپل که از iOS و OS X استفاده می کنند از این قاعده مستثنا هستند ولی بسیاری از سرویس ها و سایت های پرطرفدار در اینترنت این شانس را ندارند. بسیاری از شرکت ها در حال رفع این ضعف امنیتی و ارائه بسته بهینه سازی هستند اما سایت “Mashable” لیستی از بزرگترین سایتهایی که ضعف امنیتی “Heartbleed” را دارند را منتشر کرده است. در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه متهاجم یا هکر ها به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده اند وجود ندارد اما تغییر رمزعبور می تواند از دسترسی آینده آنها جلوگیری کند. پس اگر در سایت های زیر حساب کاربری دارید در اولین زمان ممکن، تکرار می کنم اولین زمان ممکن رمز عبور حساب کاربری خود را تغییر دهید.( توصیه میشود سابر رمزهای عبوری که جزو سایت های زیر نیستند از جمله رمز عبور بانک ها، ایمیل های داخلی و ... نیز تغییر داده شود.)

  • Facebook
  • IFTTT
  • Instagram
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Google
  • Yahoo
  • Gmail
  • Amazon Web Services
  • TurboTax
  • Dropbox
  • OKCupid
  • SoundCloud
  • GoDaddy
  • Minecraft



خبر تکمیلی : ساعاتی پیش بلومبرگ گزارشی منتشر کرده است که پرده از واقعیتهای پنهان سوءاستفاده از این باگ خطرناک برداشته است. براساس گزارش منتشر شده، آژانس امنیت ملی آمریکا در دو سال اخیر، از این باگ آگاه بوده و با سرپوش قراردادن روی آن، خود از خونریزی فلبی بهرهبرداری کرده است.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط دو فرد آگاه، این باگ بنابر خواستهی NSA مخفی نگاه داشته شده تا این آژانس امنیتی از این طریق، رمزهای عبور و اطلاعات مدنظر خود را به دست آورد. براین اساس گویا NSA در سال 2012 میلادی خونریزی قلبی را کشف کرده است و در طول دوران حیات آن تا هفتهی پیش از آن برای مقاصد خود که شنود اطلاعات و دریافت اطلاعات کاربران بوده، استفاده کرده است.
این ضعف امنینی مطمئناً برای حمله به سرویسهای متعددی به کار گرفته شدهاند که پیش از اعمال پچ ارائه شده آسیبپذیر بودهاند. از جملهی این سرویسها میتوان به جیمیل و وبسرویسهای آمازون اشاره کرد که مصونبودن آن از باگ خونریزی قلبی به هفتهی پیش و پس از اعمال بستهها امنیتی برمیگردد. این باگ امکان دسترسی به اطلاعات دو سوم از سرورهای رمزگذاری شده را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داده است. براساس گزارش Open Source آژانس امنیت ملی آمریکا لیستی از باگهای این چنینی را در دست داشته و خونریزی قلبی تنها نمونهای از این باگها است. NSA در جستجوهای جاسوسی خود این اطلاعات را به دست آورده است.
اما آژانس امنیت ملی با انتشار بیانیهای تمامی موراد مورد بحث دربارهی اطلاع از این باگ را تکذیب کرده و اعلام کرده که تا زمان اعلام عمومی مبنی بر وجود چنین مشکلی از وجود آن بیاطلاع بوده است. کاخ سفید نیز به گزارش منتشر شده واکنش نشان داده و تمامی موارد مطرح شده مرتبط با NSA را تکذیب کرده است. کاخ سفید در بیانیهی خود چنین اظهار نظر کرده است:

در صورتی که دولت فدرال که شامل نهادهای اطلاعاتی است، از وجود این باگ اطلاعاتی داشته و وجود آن را پیش از این کشف کرده بودند، مطمئناً آن را فاش کرده و عموم کاربران و همچنین سرویسدهندگان در فضای وب را از چنین باگی مطلع میساختند.
اما NSA از ساختار لازم برای یافتن چنین باگهای برخوردار است؛ چراکه این نهاد امنیتی با صرف هزینهای 1.6 میلیارد دلاری بصورت سالیانه به پردازش اطلاعات و استخراج دادهها میپردازد که این بودجه چندین برابر بودجهای است که سالانه جذب پروژهی OpenSSL میشود. این گمانهزنیها و گزارشهای منتشر شده در کنار تکذیب اطلاعداشتن از این باگ در کنار موارد پیشین مربوط به شنود اطلاعات توسط این آژانس امنیتی، تا حدودی نظرها را نسبت به NSA بیش از پیش منفی کرده؛ بطوریکه تمام جامعهی آیتی را رودرروی NSA قرار داده است.
 
warrior2020

warrior2020

کاربر تالار
کاربر تالار
آخه اکانت این همه آدمو میخوان چیکار کنن اینا؟!!
فقط الکی به ما زحمت میدن و باید رمز جدید بزاریم!:دی
 
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
البته در ادامه این خبر باید بگم که کلا این خبر مال هفته های پیشه اما در ایران تازه منتشر شده ! اگر دقت کرده باشید برخی نهاد های دولتی که از SSl استفاده میکردند برای مدتی از دسترس خارج بودند . اونها برای رفع این مشکل دست به کار شده بودند :)
 
3

3tare

کاربر تالار
کاربر تالار
ina hamash harfe az ye mosht adam bikar intarafy ta jolooye bishtar ozv shodan baghira begiran natoonestan va insta geram tak hezar shabake ertabaty ejtemaee ro begiran hala miyan harf bezanan man ke hich baki az in joor chiza nadaram khiyalam rahate hich etefaghy vase akan mn m ba ghie nemiote
albate age vase baghie az taraf mn nyofte
 
NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته
این خبر صحت داره
لطفا پارسی تایپ کنید
 
MMDREZA

MMDREZA

ــــــــــــــــــــــــــــــــ
مدیر بازنشسته
ina hamash harfe az ye mosht adam bikar intarafy ta jolooye bishtar ozv shodan baghira begiran natoonestan va insta geram tak hezar shabake ertabaty ejtemaee ro begiran hala miyan harf bezanan man ke hich baki az in joor chiza nadaram khiyalam rahate hich etefaghy vase akan mn m ba ghie nemiote
albate age vase baghie az taraf mn nyofte
هیچوقت زود قضاوت نکنین و حرف هایی ک میزنید هم با دلیل و سند باشه
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
خب الان اینا مثلا پسورد اکانت یاهو منو میخوان چیکار؟؟توش اسرار محرمانه دارم مثلا :دی
 
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
خب الان اینا مثلا پسورد اکانت یاهو منو میخوان چیکار؟؟توش اسرار محرمانه دارم مثلا :دی
شما ندارید :)
اما ممکنه یک تاجر چیز هایی مهمی داشته
یا حتی مدیران دیگر سایت ها...
به راحتی میشه پسورد هارو.بدست آورد و سوءاستفاده کرد.
اگر از جیمیل استفاده میکنید بهتره تایید پیامکی.رو.فعال کنید:)
 
GreaT VampirE

GreaT VampirE

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
من 2 میلیارد پولم گم شده
از کی باید بگیرمش؟:دی

هی روزگار بدبخت شدیم رفت...
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا