فیسبوک تا ۲۰۱۷ حدود ۸۰ درصد از کاربران خود را از دست میدهد

NIKE

NIKE

پکر!؟
مدیر بازنشسته


به نقل از روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، محققان دپارتمان مکانیک و مهندسی هوافضا دانشگاه «پرینستون» واقع در ایالت «نیوجرسی» آمریکا پیشبینی کردند که شبکه اجتماعی «فیسبوک» که هم اکنون شبیه یک بیماری واگیردار در حال گسترش است، احتمالاً تا سال 2017، 80 درصد از کاربران خود را از دست میدهد.

این محققان از طریق مقایسه منحنی رشد بیماریهای همه گیر با آن دسته از شبکه های اجتماعی آنلاین از مرگ قریب الوقوع شبکه فیسبوک را پیش بینی کردند.

آنها استدلال کردند که فیسبوک نیز همچون طاعون به تدریج ظرف سه سال آینده از بین میرود زیرا افراد در مقابل آن ایمنی پیدا میکنند.

این پیشبینی بر اساس شمار دفعاتی است که فیسبوک بعنوان یک کلمه جستجو در گوگل تایپ شده است. نمودار سرویس «گوگل ترندز» (Google Trends) اشاره دارد که جستجوی «فیسبوک» در دسامبر 2012 به بالاترین نقطه خود رسیده است و از آن زمان به بعد کاهش پیدا کرده است.

نویسندگان در مقاله ای با عنوان مدل همه گیر شناسی پویایی شبکه اجتماعی آنلاین اعلام کردند: ایده ها همچون بیماری ها به صورت واگیردار و مسری بین افراد گسترش پیدا میکنند و سپس از بین میروند و این مسئله با موفقیت با مدل های همه گیر شناسی توصیف شده است.

آنها افزودند: در نهایت، کاربران شروع به ترک کردن (محیط اجتماعی) میکنند و بهبود به صورت مسری گسترش پیدا میکند زیرا کاربران تمایل خود را به شبکه های اجتماعی از دست میدهند.

پروفسور «دنیل میلر» از دانشگاه لندن اظهار داشت که دیگر شبکه های اجتماعی چون توییتر جایگزین فیسبوک میشود.

فیسبوک در 4 فوریه 2014، 10 ساله میشود. این شبکه اجتماعی در اکتبر 2013 گزارش کرد که ماهانه 1.2 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد.

 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا