قاضی مغربی خبر داد: نصب نیروگاه هیبریدی فرودگاه بین المللی امام(ره) درآینده

!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
نیروگاه هیبریدی 32 کیلو واتی شهدای جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در مرکز درمان ناباروری استان به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا دکتر سعید قاضی مغربی، معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور در مراسم راه اندازی این نیروگاه گفت: نخستین نیروگاه هیبریدی ساخت محققان جهاد دانشگاهی واحد استان آذربایجان شرقی، در جزیره خارک نصب شد و دومین نیروگاه در مرکز درمان ناباروری این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.


وی فناوری این نیروگاه را در نوع خود ممتاز دانست و گفت: فناوری نیروگاه هیبریدی، موجب کاهش هزینه تولید برق می شود.


قاضی مغربی خاطرنشان کرد: نیاز کشور به انرژی برق در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته و سهم عمده ای از این نیازها، مربوط به صنایع کشور است.


معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی، بقای صنایع را در استفاده از انرژی های نو دانست و خاطرنشان کرد: بحث حامل های انرژی و حذف یارانه این حامل ها، واحد های صنعتی را به تکاپوی تامین نیازهای انرژی انداخته و در این بین یکی از راه های برون رفت از این مشکل، استفاده از فناوری های نو از جمله نیروگاه هیبریدی در تأمین انرژی است.


وی با بیان این که خوشبختانه در اکثر نقاط کشور، به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی می توان از توربین ها برای تولید برق استفاده کرده و این توربین ها، جوابگوی نیاز بخشی از انرژی هستند، استفاده از نیروگاه های هیبریدی را در روستاهای کمتر از 20 خانوار بسیار مقرون به صرفه دانست و گفت: در حال حاضر دولت، هیچ گونه تضمینی برای تهیه برق روستاهای کمتر از 20 خانوار ندارد.


معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، نیروگاه هیبریدی در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز نصب خواهد شد و در آینده نیاز برق مجتمع های بزرگ را فراهم خواهد کرد.


وی اظهار امیدواری کرد: دولت به صورت جدی خواهان فناوری نیروگاه هیبریدی شده و این محصول را با سرمایه گذاری مناسب و به صورت انبوه خریداری کند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا