قطع سرویس ایمیل یاهو به ایرانیان

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
در حالی که آمریکا از چند ماه پیش شدت تحریمهایش را برای ایرانیها کاهش داده، شرکت آمریکایی یاهو در مسیری متفاوت یکی از خدمات خود را برای ایرانیها متوقف کرد.
موضوع تحریمهای اینترنتی برای ایرانیها موضوع جدیدی نیست، اما همزمان با افزایش تحریمهای اینترنتی شرکتهای آمریکایی علیه ایرانیها، شرکت یاهو نیز اقدام به حذف نام ایران از لیست کشورهایی کرد که امکان ساخت اکانت (اعتبار) ایمیل میکردند.
با این حال کاربران ایرانی همچنان میتوانستند با انتخاب نام یک کشور دیگر اکانت ایمیل بسازند. اما در روزهای اخیر یاهو دست به اقدامی زده که به این ترتیب ایرانیها را از دریافت ایمیل در زیرمجموعه این شرکت آمریکایی محروم میکند.
بر اساس این گزارش در تغییرات جدیدی که شرکت یاهو در بخش ایمیل خود ایجاد کرده، برای ثبت نام یک حساب کاربری جدید از کاربران شماره تلفن همراه خواسته میشود تا بعد از آن با ارسال پیامک به کاربر امکان ایجاد ایمیل جدید فراهم شود. این در حالیست که با توجه به نبود نام ایران در لیست بخش ایمیل یاهو امکان ارایه شماره موبایل نیز فراهم نیست. استفاده از نام کشور دیگر و وارد کردن شماره جعلی نیز کمکی به کاربر نکرده و امکان ثبت ایمیل فراهم نمیشود.
نکته جالبتر آنکه ظاهراً با استفاده از نیز امکان ثبت ایمیل به ایرانیها داده نمیشود. به این ترتیب کاربران ایرانی نمیتوانند از این پس حساب کاربری جدید در سرویس یاهو بسازند.
از سوی دیگر این شبهه نیز وجود دارد که در آینده برای کاربرانی که از گذشته حساب کاربری یاهو دارند، آیا میتوانند از این سرویس استفاده کنند یا خیر.
بر این اساس اگر همانند سرویس جیمیل گوگل که از کاربران شماره موبایل میخواهد، ورود به حسابهای کاربری قدیمی هم مشمول وارد کردن شماره تلفن همراه شود. در آنصورت دسترسی به یاهو هم برای کاربران ایرانی غیر ممکن میشود.
yahgoo20ban-1.jpg

نکته تامل برانگیز و مضحک در اقدامات آمریکاییها جایی است که مکرراً هدف تحریمهای خود را مردم ایران نمیدانند اما به اشکال مختلف تنها مردم ایران را هدف تحریمها قرار دادهاند.
دومین مساله تعجب برانگیز عدم امکان دسترسی کاربران ایرانی با به سایتهای سرویس دهنده آمریکایی مربوط میشود که باز هم محل استقرار کاربر را تشخیص داده و مانع استفاده از این خدمات میشود حال آنکه با ها که عمدتاً ساخت آمریکا و اروپا هستند دسترسی به سایتهای غیر اخلاقی و معاند به راحتی برقرار است!
به نظر میرسد کاربران ایرانی رفته رفته باید به فکر جایگزینهای دیگری برای ایمیلهای آمریکایی خود باشند. از جمله ایمیلهای داخلی و ایمیلهای متفرقه خارجی که با ایرانیها دشمنی ندارند.
شرکت یاهو در حالی سرویس ایمیل خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده که معاون وزیر امور خارجه آمریکا، خردادماه گذشته تحریم فروش تلفن همراه و کامپیوتر به ایران را لغو و اعلام کرد که راه برای فروش قانونی وسایل ارتباطی به ایران باز میشود.
بر این اساس اپل به عنوان نخستین شرکت آمریکایی هفته گذشته رسما نام ایران را از فهرست تحریمهای خود خارج کرد. در حالی که تا پیش از این اپل حتی در مواردی از فروش محصولاتش به کاربران ایرانی در آمریکا ممانعت کرده بود و در لیست تحریم اپل نام ایران در کنار کشورهایی همچون کوبا، کره شمالی و سودان قرار داشت، اکنون نام ایران از این لیست حذف شده است.
اپل در توضیح خود درباره این اقدام اعلام کرده که بر اساس لغو تحریم از ایران، صادرات مجدد خدمات، نرمافزارها و سختافزارها برای ارتباطات فردی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از خاک ایالات متحده یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران ایرانی بلامانع است.
در پی لغو تحریم اپل برای دسترسی ایرانیان به محصولات این شرکت، گوگل هم دسترسی به برخی از برنامههای فروشگاه آنلاین آندروید را برای ایرانیان آزاد کرد.
گوگل اعلام کرده که برنامه نویسان سیستمعامل آندروید میتوانند تنها برنامههای رایگان خود را برای کاربران ایرانی عرضه کنند.
این شرکت اعلام کرده کاربران ایرانی اجازه دسترسی به برنامههای پولی یا برنامههایی که برای پرداخت هزینه لازم است از کارتهای اعتباری استفاده کرد را نمیدهد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا