"مانی رهنما": دوستان لطفا از فرمهای من درآوردی حذر کنند

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
"مانی رهنما" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران درباره معیار انتخاب موسیقی برای تیتراژ گفت: در انتخاب فیلم ابتدا به اسم کارگردان ندرتا به بازیگر آن اثر توجه میکنم مگر اینکه آن بازیگرها واقعا بازیگر نباشند.

1912075_825-1.jpg


این خواننده پیرامون انتخاب ژانر اثر افزود: در انتخاب یک اثر ژانر آن زیاد حائز اهمیت نیست هر ژانری اگر زیبا و خوش ساخت باشد میتواند پیام و تاثیری شگرف بر زندگی اجتماعی مخاطب خود گذارد که البته رسالت اصلی هنر این است و نباید به آن صرفا به عنوان ابزاری تفریحی و وقت گذران نگاه کرد.

وی درباره توجه مخاطب به ترانه موسیقی عنوان کرد: خوب بدیهی است که فرهنگ ایرانی برآمده از طنز و شعور است که در طول تاریخ فرهنگی و اجتماعیاش تاثیرگذار بوده البته که بنده معتقد هستم در چند سال اخیر این نگرش کاملا تغییر کرده است زیرا سطح سوژه، ساخت و حس واژههای ترانههای مردم پسند امروزی در بسیاری از موارد ضعیف، مایوس کننده و حتی بعضا مضحک است.

خواننده آلبوم "من و تو" پیرامون عوامل شکل گیری یک قطعه برای فیلم و سریال تشریح کرد: هجمه آنچه که در ایجاد یک قطعه از جمله ترانه، ملودی، تنظیم و در نهایت اجرای خواننده مهم است باید در سطح استاندارد باشد.

رهنما افزود: البته نکته بسیار مهمی که باعث ارتباط قطعه با فیلم و سریال میشود حفظ شعر آن اثر نیست بلکه صدای خوانندهای که اثر را میخواند مهمترین فاکتور برای شکل گیری آن اثر است.

وی ادامه داد: برای خلق یک اثر مسلما داستان فیلم اهمیت دارد مگر اینکه مثل فیلم فارسیهای قدیم، فیلم قهرمان محور باشد که اصولا تمایلی در حضور در این آثار ندارم.

این خواننده درباره اظهارنظر کارگردان و تهیه کننده در شکل گیری یک قطعه برای موسیقی فیلم عنوان کرد: این گونه کارها در سایه حرکتی تیمی و گروهی شکل میگیرد مخصوصا که این فرم ساخت موسیقی نوعی سفارش است که باید با مفهوم فیلم و فیلمنامه و حرکت پلانها تطبیق و هماهنگ باشد که به عبارتی عامیانه باید در خدمت فیلم باشد نه جایگاهی برای خودنمایی موسیقی، خواننده و آهنگساز

وی ادامه داد: اصل موسیقی وسیلهای است برای بیان احساسات در قالب صداها که به مخاطب این امکان را میدهد درصورت برقراری ارتباط تصاویری از گذشته و یا رویایی از آینده را در ذهن ساخته و آن را ببیند.

خواننده قطعه "تحکم کن" درباره وضعیت ترانه خوانی در تیتراژ فیلم و سریال مطرح کرد: دوستان اگر از نوحه و مرثیه و ادا و اطوار و ایجاد فرمهای من درآوردی بیرون آیند، محبت بزرگی به موسیقی و مخصوصا موسیقی فیلم کردهاند.

وی در آخر گفت: در حال حاضر آلبوم متفاوت با چهارده قطعه به تهیه کنندگی اشکان یوسفپور در راه انتشار دارم و کنسرت متفاوتی هم در یکی از شهرهای مهم کشور در اسفند ماه پیش رو دارم که البته به دلیل اینکه در مرحله مجوز قرار دارد از ذکر نام شهر خودداری میکنم.
ا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا