اختصاصی مصاحبه با رامون کامپایو، سریعترین حافظه ی جهان

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
a4aa68c73cc691ba34a09245ef8fb9dd.jpg

در این پست از پرشین بکس، ترجمه ی مصاحبه با رامون کامپایو، سریعترین حافظه ی جهان رو برای شما قرار می دم.

رامون کامپایو دارنده ی بیش از 100 رکورد جهانی در زمینه ی حافظه است. او همچنین خالق رقابت های بین المللی حافظه ی سرعتی است. رقابتی که نه تنها به مهارت های قوی تقویت حافظه، بلکه به سرعت فوق العاده زیاد نیز نیاز دارد.

در این مصاحبه با درمورد تمرینات لازم برای مسابقه ی حافظه ی سرعتی صحبت کردیم. در تصویر بالا، رامون کامپایو به همراه همسرش چوز گارسیا، چهارمین حافظه ی سریع در جهان، را مشاهده می کنید.


چرا رقابت حافظه ی سرعتی رو ایجاد کردی؟ خصوصیات این مسابقه نسبت به سایر مسابقات حافظه چیه؟

رقابت حافظه ی سرعتی به دلیل وجود سرعت بالا در رشته ها، بسیار هیجان انگیز و جذابه. این رقابت نیاز به تمرکز بسیار بالا داره و مشخصه که این موضوع به ظرفیت های مهم روانی از جمله:تمرکز، تندخوانی، تند حفظ کردن، پردازش ذهنی، حافظه، کنترل ذهن و ... کمک می کنه.

برای اینکه در این مسابقات نتیجه ی خوبی به دست بیاری باید سن خاصی داشته باشی؟

نه، تنها چیزی که نیاز هست آموزش به شیوه ای ثابت برای گرفتن نتایج خوبه.

تمرین برای حافظه ی سرعتی روی زندگی عادی افراد هم تاثیر میذاره؟ زندگی اونها چطور بهبود پیدا می کنه؟

خب، نه تنها قدرت ذهنی اونها زیاد میشه، بلکه ناخودآگاه شما رو هم فعال می کنه. در طول رقابت، شما خودتون رو کاملا تنها می بینید. بعد از رقابت، این تنهایی به معنی انگیزه ی بیشتر برای زندگی با انرژی زیاد و استفامت هست. آدرنالینی که در طول رقابت تولید میشه، نوعی تحریک و وابستگی سالم ایجاد میکنه. هرکس که در این رقابت شرکت می کنه به صورت اتوماتیک معتادش میشه.

تمرین برای حافظه ی سرعتی مستقل از تمرین برای تندخوانیه؟ یا ارتباطی بین اینها وجود داره؟

تندخوانی به معنی مطالعه با سرعت بسیار زیاده. این دقیقا همون معنای حافظه ی سرعتی، که یعنی حفظ کردن با سرعت بسیار زیاد رو داره میرسونه. تندخوانی زمینه ی بسیار جالبی برای آموزش ذهنه، اما باید مراقب باشید چون تقلب در این موضوع زیاد هست.

می تونی از تمرین های روزانه ی خودت برامون بگی؟

با توجه به رویکرد علمی ام، من به تکنیک اهمیت زیادی میدم. هیچ تمرینی وجود نداره که انجام بدم درحالی که چیزی رو در مورد تکنیک بررسی و تغییر می دم. جدا از اون، می دونم که سرعت پردازش برای هر آزمون رقابت باید بسیار بالا باشه، بنابراین روی بهبود این موضوع کار می کنم.

ورزش دیگه ای رو انجام میدی؟ و تکنیک های کاهش استرس چی؟

من در ورزشگاه وزنه برداری می کنم. درمورد استرس، بهترین ضد استرس داشتن انگیزه برای چیزی که می خواید به خاطرش مبارزه کنید، و انجام کارهایی که بهشون علاقه دارید هست.

تو چندین ساله که در مسابقات حافظه فعالیت داری. با گذشت سن متوجه کاهش در مهارت هات نشدی؟

یعنی میگی من پیرم؟!؟ ها ها ها :) نه اصلا! من هیچ کاهشی در مهارت هام نداشتم. علاوه بر این، جوانان زیادی وجود دارند که با قدرت توی رقابت ها شرکت می کنند، بنابراین زمانی برای ضعیف شدن نیست!


ممنونم که وقتت رو در اختیار ما گذاشتی.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا