اختصاصی مصاحبه با ماروین والونیوس

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
6d6275e008ca83b3e19007554bd9d82e.jpg

در سال 2012، یک ورزشکار حافظه ی جدید ظاهر شد و به سرعت پله های ترقی را طی کرد. در زمان این مصاحبه وی با کسب مقام 14 در جهان، توانست لقب Grand Masterرا به دست آورد. او زیر سایه ی هموطن سوئدی خود و دارنده ی دوبار قهرمانی جهان در کارنامه ی خود یعنی جان ون اسن، کمتر مورد توجه قرار گرفت. اکنون ما می خواهیم بگوییم: راه را برای ماروین والونیوس از سوئد باز کنید.


سوال: درباره ی خودت بگو، ماروین.

- خب، از کجا شروع کنم؟ من یه دانشجوی پزشکی سوئدی هستم که همیشه دوست داشتم از ذهن و بدنم مثل هم استفاده کنم. ذهنم با ورزش های حافظه و البته مطالعه استفاده می شد و بدنم با شنا و دویدن. عاشق اینم که بگم: روح سالم در جسم و مغز سالم قرار داره.

سوال: اولین بار کجا و چطور با ورزش های حافظه آشنا شدی؟

- فکر کنم تابستون 2012 بود که مطالبی راجع به افزایش قدرت مغز مطالعه کردم. و اول با کتابی از یک نویسنده ی سوئدی به نام Henrik Fexeus شروع کردم. اسم کتاب، که الان در حال ترجمه ش هستم، هنر به دست آوردن قدرتهای ذهنی بود. این کتاب یک فصل مربوط به حافظه داشت و حقیقتش من بار اول یک کلمه ش رو هم متوجه نشدم. اما به دلایلی دوباره تکنیک ها رو امتحان کردم و با خودم می گفتم : من با این دنیا رو فتح می کنم! این همون حسی بود که بعد از حفظ کردن اولین دسته کارت بازی زیر ده دقیقه داشتم. و از اون موقع به بعد همیشه از این تکنیکها استفاده می کردم.

سوال: یادمه که Jonas von Essen می گفت تو قبل از اولین مسابقه ت بهش نکته های خوبی گفتی. هرچند توی اون مسابقه تو رو شکست داد و بعدها هم این کار رو کرد، البته تو خودت همون اول خیلی سطح بالا بودی. در این مورد چه احساسی داری؟

- اولین واکنشم ناامیدی بود. کاملاً مطمئن بودم که می تونم Mattias Ribbing، قهرمان قبلی مسابقه رو شکست بدم، بنابراین اون موقع خیلی ناامید شدم. اما فکر می کنم این باخت برای من خیلی خوب بود و این هیچ ربطی به Jonas یا مسابقه ی حافظه نداره.من به یه شوکی نیاز داشتم تا از روی ابرها بیام پایین و بفهمم افراد زیادی روی این سیاره وجود دارند که بهتر از من هستند. این به رشد من کمک کرد و بعید می دونم اگه اون روز موفق می شدم مسابقه رو ادامه می دادم. چون در اون صورت خودم رو قهرمان جهان حساب می کردم با اینکه اون فقط یه مسابقه ی محلی بود و من حتی به مسابقه ی جهانی هم نرفته بودم! اون مسابقه باعث شد من به کسی که الان هستم تبدیل بشم و تمرینات حافظه ام رو ادامه بدم. تصمیم دارم یک روز قهرمان جهان بشم. شاید امسال و حتی سال های بعد نشه اما نمی ذارم کسی جلوی به هدف رسیدن منو بگیره.

سوال: تو عضوی از تیم سوئد با مربی گری Idriz Zogaj هستی. در سال 2014 تو باعث شدی این تیم به همراه Jonas von Essen و Yanjindulam Altansuh مدال طلا بگیره. این اولین باری بود که بعد از سال ها آلمان مقام اول رو واگذار کرد. چقدر این اتفاق برای تو مهم بود؟

- راستشو بگم... خیلی مهم نبود. هدف من این بود که بهترین باشم و این کاملاً شخصی بود. نکته ی خوب اینه که دو نفری که نام بردی همیشه در حال رشد هستند و در مقابل من قرار دارند و من مجبورم خودم رو بهتر کنم تا بتونم اونها رو شکست بدم! اونها هردو بسیار عالی هستند و این به من انگیزه ی پیشرفت میده. مدال طلا و برنده شدن سوئد تنها قدم اول بود.
a743598c9e89f1e7123227fc4a0705de.jpg

سوال: راجع به سیستم های حافظه ت بگو. از چه سیستمی برای اعداد و کارت ها استفاده می کنی؟

- من از سیستم سه رقم، و سه تصویر در یک مکان استفاده می کنم. و برای هر کارت یک تصویر و در هر مکان دو کارت قرار می دم. البته باید بگم که به تازگی سیستم دو کارت رو هم تکمیل کردم و تصمیم دارم تابستون به اون مسلط بشم! در مسابقات محلی سوئد قصد دارم ازش استفاده کنم. من از سیستم های PAO و اینجور چیزا استفاده نمی کنم. من برای هر چیز یه تصویر دارم و اونها رو با تصاویر دیگه ترکیب می کنم و در یه مکان قرار می دم. سیستم های من از کاراکترهای انیمه درست شده چون من خیلی انیمه نگاه می کنم. بعضی از تصاویر هم شخصیت های تلویزیونی، حیوانات و ... هستند.

سوال: رشته ی حافظه ی مورد علاقه ت چیه و چرا؟

- حفظ اعداد در 5 دقیقه. نمی دونم چرا. فکر کنم چون سیستم 3 رقم من تعادل خیلی خوبی بین تنوع و سرعت برقرار کرده. سعی کردم یه سیستم 4 رقم درست کنم اما متوجه شدم به هیچ دردم نمی خوره. مشکل من با اولین سیستم 2 رقمم این بود که در طول مسابقه چون تصاویر خیلی تکرار می شدند اونها رو قاطی می کردم. با سیستم 3 رقم خودم حتی در طول یک مسابقه ی 1 ساعته هم این مشکل رو پیدا نمی کنم. بنابراین دیگه روی سیستم 4 رقم کار نکردم و در عوض سرعتم رو در سیستم 3 رقم افزایش دادم. این رشته رو دوست دارم چون می تونم از سیستم سریع و قدرتمند خودم استفاده کنم!

سوال: چقدر تمرین می کنی؟

- من هرروز برای رسیدن به مدرسه یک مسیر دو ساعته رو طی می کنم. بنابراین با توجه به درسی که در مدرسه دارم، سی دقیقا از این دو ساعت رو به تمرین اختصاص می دم. معمولاً یکی دو ماه قبل از شروع مسابقات.

سوال: چه توصیه ای برای تازه کارها داری؟

- تجربه. تجربه ی تکنیک های حافظه چیزیه که توصیه می کنم هر تازه کاری به دست بیاره و سعی کنه اون چیزی که برای اون بهترین هست رو انتخاب کنه و زیاد به اینکه بقیه از چی استفاده می کنن گوش نده. مثلا من دوست دارم به جای اینکه اعداد رو ردیفی حفظ کنم، ستونی حفظ کنم. اگه یه اشتباه بکنم امتیاز زیادی رو از دست می دم اما این روش رو دوست دارم و سعی می کنم اشتباه نکنم.

سوال: با تکنیک های حافظه و مسابقات دوست داری به چه چیزی برسی؟

- به دست آوردن عنوان « بهترین قهرمان حافظه که تا حالا وجود داشته! » و اینکه همچنان رکوردهای جهانی رو بشکنم و سیستم های خودم رو بهبود ببخشم.

سوال: چه چیزی رو در مورد این ورزش دوست نداری؟

- اینکه خیلی به شکل زندگی من وابسته است. باید همیشه مراقب باشم چی می خورم، چقدر می خوابم، چه ساعتی از روز تمرین می کنم و چه زمانی مسابقه می دم چون همه اینها عواملی هستند که روی نتیجه تاثیر میذارند. اما بقیه ی موارد حرف نداره!

ممنون که وقتت رو در اختیار ما گذاشتی.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا