مهدوي کيا از فوتبال خداحافظي کرد

C.RONALDO

C.RONALDO

EL KING! CRISTIANO
کاربر تالار
کاربر فعال
00036703-1.jpg

پس از آن که با وجود آمادگي مهدوي کيا بعد از رفع مصدوميت، کادر فني پرسپوليس به کاپيتان پرسپوليس بازي نداد، در جلسه اي که بين او و يحيي گل محمدي برگزار شد، مهدوي کيا به اين جمع بندي رسيد که ديگر کادر فني پرسپوليس به او نيازي ندارد و به همين خاطر اعلام کرد ديگر در ميادين فوتبال حاضر نخواهد شد.

به گزارش ايسنا ، البته به گفته مهدوي کيا در صورتي که پرسپوليس به فينال جام حذفي صعود کند کاپيتان قرمزها براي دقايق کوتاهي با پيراهن اين تيم بازي خواهد کرد تا اين چنين با هوادارانش خداحافظي کند.

با اين حال با صحبت هاي انجام شده قرار است مهدوي کيا در تمرين ها و در کنار تيم حضور داشته باشد و با رفتار هميشگي اش کار خود را به دور از هر گونه حاشيه به پايان برساند.
 
C.RONALDO

C.RONALDO

EL KING! CRISTIANO
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : مهدوي کيا از فوتبال خداحافظي کرد

بازتاب خداحافظي "کيا" در خبرگزاري آلمان

تصميم مهدي مهدوي کيا براي آويختن کفش ها و کناره گيري از فوتبال در رسانه هاي آلماني بازتاب داشت.



کاپيتان پيشين تيم ملي ايران روز گذشته اعلام کرد، ديگر براي هيچ تيمي به ميدان نخواهد رفت. مهدوي کياي 35 ساله در گفت و گوي اختصاصي با ايسنا تصميم خود را براي آويختن کفش ها اعلام کرد.

به گزارش ايسنا ، خبرگزاري آلمان در خبري با سر خط "مهدوي کيا، بازيکن سابق بوندسليگا به فوتبالش پايان مي دهد" آورده است: "مهدي مهدوي کيا به فوتبالش پايان داد. اين بازيکن 35 ساله روز پنج شنبه اين تصميم را اعلام کرد. مهدوي کيا البته آرزو دارد حضور کوتاهي براي باشگاهش پرسپوليس در صورت راهيابي به ديدار پاياني جام حذفي ايران داشته باشد تا بتواند از هوادارانش به درستي خداحافظي کند. مهدوي کيا در گفت و گويي با مربي باشگاهي خود تصميم گرفت به فوتبالش پايان دهد.

مهدوي کيا از سال 1998 تا 2010 در بوندسليگا براي باشگاه هاي بوخوم، هامبورگ و اينتراخت فرانکفورت بازي کرد. او سال 2010 به ايران بازگشت و با باشگاه استيل آذين قرارداد قابل توجهي را به امضا رساند ولي با اين تيم راهي دسته دو شد. مهدوي کيا در ادامه راهي داماش گيلان شد که باشگاهي در شمال ايران و در کناره درياي خزر است.

کاپيتان سابق تيم ملي ايران هرگز در اين باشگاه راحت نبود و در هر حال قصد داشت به تهران بازگردد. او در پايان سال 2011 پس از 13 سال دوري به خواست هواداران دوباره به پرسپوليس بازگشت ولي بيشتر بازيکني ذخيره و جانشين بود و به ندرت در ترکيب اصلي جاي داشت. او پس از آسيب ديدگي در پايان سال گذشته (ميلادي) حضور کمتري در ترکيب پرسپوليس داشت.




- - - Updated - - -

دوستي مهر: مهدوي کيا يک استثنا بود


دوستي مهر معتقد است مهدوي کيا يک استثنا در فوتبال ايران بوده و با حمايت فدراسيون فوتبال مي تواند در عرصه مربيگري و مديريت هم بدرخشد.



مهدي مهدوي کيا، بازيکن خوش اخلاق و خوش تکنيک فوتبال ايران شب گذشته خداحافظي اش از دنياي فوتبال را اعلام کرد. کيا که از سال 1370 در تيم نوجوانان بانک ملي فوتبالش را شروع کرد، زير نظر علي دوستي مهر، مربي سازنده فوتبال تعليم ديد و پس از گذشت بيش از 20 سال هم هنوز از او به عنوان يک استاد ياد مي کند. هر چند دوستي مهر مي گويد هيچ گاه با او رابطه استاد و شاگردي نداشته و هميشه مثل دو دوست کنار هم بوده اند.

دوستي مهر درباره ويژگي هاي فني و اخلاقي مهدوي کيا، بيان کرد: مهدي در دوران بازيگري اش هم از نظر فني و هم از نظر اخلاقي يک الگو بوده است و اين الگو تا هميشه ماندگار خواهد بود. او جزو بهترين بازيکناني است که ساليان سال در خارج از ايران براي مملکتش افتخار آفريني کرد و آن جا هم هميشه در اوج بود. البته الان هم که از دنيا فوتبال خداحافظي کرده ، از نظر بدني آماده است.

مربي پايه فوتبال در ادامه با بيان اين که مهدوي کيا هيچ وقت بدون فکر کاري نمي کند، مطرح کرد: مطمئن باشيد مهدي با فکر و مشورت کفش هايش را آويخته و متوجه شده که به صلاح نيست بازي کند. اما مي خواهم بگويم مهدي همان طور که در دوران بازيکني اش ستاره بود و مي درخشيد مي تواند در عرصه مربيگري و مديريت هم کارهاي بزرگي اجام دهد. من مطمئنم او بدون فکر تصميم به خداحافظي نگرفته و با مسئولان و کادر فني پرسپوليس مشورت کرده است.

دوستي مهر همچنين درباره روزهاي ابتدايي فوتبال کيا توضيح داد: مهدي از همان نوجواني بزرگ بود و شخصيت بالايي داشت. او از نظر اخلاق ، کردار، گفتار با بقيه تفاوت داشت و از همان 13 – 14 سالگي نشان داد که مي تواند کارهاي بزرگي انجام دهد. الان هم بهترين فرصت براي نسل آينده است تا او را الگو قرار دهند. مهدوي کيا از نظر عمر فوتبال خارجي در ايران رکورد دار است و سيزده سال در يکي از بهترين ليگ هاي دنيا بازي کرده است. او در بوندسليگا هم از چهره هاي سرشناس هامبورگ، بوخوم و اينتراخت بود و نقش تعيين کننده اي داشت.

اولين مربي مهدوي کيا همچنين ضمن بيان اين مطلب که مهدي از استثناهاي فوتبال ايران است، افزود: ما هميشه با هم مثل دو دوست بوديم. او در تيم بانک ملي جزو بازيکنان خوب تيمم بود. مهدي در رده اميد بازي مي کرد، اما آقاي گل بزرگسالان شد. مطمئنم با توجه به اين که از هوش بالايي هم برخوردار است در جرگه مربيگري موفق خواهد شد. فقط فدراسيون فوتبال نبايد به راحتي از کنار نام مهدوي کيا و امثال او بگذرد و مسئولان نبايد او را رها کنند. اين ها سرمايه مملکت اند و بايد برايشان برنامه ريزي داشت تا در آينده به نحو احسن کار کنند.

دوستي مهر در پايان نيز گفت: پيش از اين هم گفته ام که مهدوي کيا کسي است که دل مردم و رهبر ما را شاد کرد. گلش به آمريکا کار بزرگي بود و او کارت پايان خدمتش را از دست رهبر گرفت. همه مردم هم او را دوست دارند. چون واقعا يک فوتباليست با اخلاق و حرفه اي بود. با اين حال اميدوارم با حمايت مسئولان در عرصه مديريت و مربيگري هم خوش بدرخشد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا