نبي: براي 16 تيمي شدن هنوز زود است

C.RONALDO

C.RONALDO

EL KING! CRISTIANO
کاربر تالار
کاربر فعال
00002982-1.jpg

به گزارش فارس، مهدي محمد نبي دبير کل فدراسيون فوتبال که امروز ميهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص احتمال تباني صورت گرفته بين تيم هاي ملي فوتبال لبنان و قطر گفت: پس از اينکه اين موضوع در رسانه هاي لبناني منتشر شد، بخش رسانه اي و بين الملل فدراسيون فوتبال آن را پيگيري کرد و بر همين اساس توانستيم مستندات خوبي را از لبنان به دست آوريم و البته وظيفه ما بود که اين بحث را دنبال کنيم.

وي ادامه داد: موضوعي که مسلم است اين است که فيفا براي ورود به چنين موضوعاتي سازمان بازرسي اش را تعريف کرده تا اين درصد از موارد را رصد و کنترل کند. با اين حال معتقدم که بايد مستندات قوي تر باشد چرا که در غير اين صورت قابل رسيدگي نخواهد بود.

نبي در پاسخ به اين سؤال که آيا براي اعتراض به فيفا از سوي فدراسيون فوتبال ايران وکيلي گرفته شده يا خير، گفت: ابتدا بايد مستندات را پيدا مي کرديم و سپس در اين خصوص تصميمات بعدي اتخاذ خواهد شد.

وي افزود: فيفا بايد فضايي را ايجاد کند که در فوتبال ناامني به وجود نيايد به خصوص در رقابت هاي مهمي مانند مسابقات مقدماتي جام جهاني که بايد ناامني ها کنترل شود و امنيت به گونه اي باشد که برخي اتفاقات در نتايج تاثيرگذار نباشد. اما اگر هم در زمينه تباني و يا ساير مسائل اين چنيني مستندات خوبي ارائه شود آنها به خاطر هواداران فوتبال بايد ورود کنند.

دبير کل فدراسيون فوتبال در مورد عملکرد اين فدراسيون در سال 91 يادآور شد: در بخش اجرايي تابعي از سياست گذاري هاي هيئت رئيسه هستيم و در اين خصوص بايد به اين موضوع توجه شود. در خصوص نتايج تيم ملي به غير از تيم ملي جوانان از ساير بخش ها از جمله فوتسال، فوتبال ساحلي، تيم ملي نوجوانان موفق عمل کرديم و در بانوان هم فعاليت هاي خوبي داشتيم. ضمن اينکه در بخش بزرگسالان هنوز سه بازي باقي مانده که به سال 92 موکول شده است و پس از آن در خصوص اين تيم بايد اظهار نظر کرد.

وي در پاسخ به اين سؤال که با اين حال به نظر مي رسد در بخش بزرگسالان سال موفقي نداشتيم، عنوان کرد: اساسا تقويم باشگاهي فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا بر روي تيم هاي ملي تاثيرگذار است. به طور مثال در مسابقات مقدماتي جام جهاني و در دور رفت، زماني مقابل ازبکستان قرار گرفتيم که هنوز ليگ آغاز نشده بود و بازي هاي بعد هم به همين منوال بود.

دبير کل فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که به نظر مي رسيد با توجه به برخي موارد مي توانستيم کي روش را بهتر مديريت کنيم، ضمن تائيد اين مطلب افزود: در گذشته برانکو سرمربي قبلي تيم ملي هميشه 26 بازيکن خاص را دعوت و 4 نفر مشخص را خط مي زد و حتي ترکيب ثابت و سه تعويضش هم مشخص بود. اين مربي هيچ پشتوانه سازي انجام نداد و ما با همان بازيکناني که در دهه 90 ساخته بوديم توانستيم در جام جهاني 2006 حضور پيدا کنيم. اما در حال حاضر بستري که بايد براي تيم هاي ملي فراهم مي شده است، اتفاق افتاده و نفرات شاخصي در تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان حضور دارند که همين بازيکنان آينده تيم ملي محسوب مي شوند. بنابراين کي روش هم مجبور بود از موجودي فعلي استفاده کند و اگر امثال اشکان دژاگه وارد فوتبال ملي ما شدند به خاطر نياز تيم ملي بوده است.

وي ادامه داد: ژاپن، کره، ازبکستان، استراليا و قطر و امارات رقباي فدراسيون ايران محسوب مي شوند. آنها روي بحث منابع مالي به خوبي برنامه ريزي مي کنند و اين در حالي است که منابع مالي ما مختصر است.

در ادامه برنامه در خصوص احتمال تباني لبنان و قطر فيلمي به نمايش درآمد که به اين موضوع پرداخته که احتمال اين موضوع را افزايش داده است.

نبي در پاسخ به اين سؤال که چرا کفاشيان در انتخابات AFC شرکت نکرد، گفت: در هيئت رئيسه به اين جمع بندي رسيديم که بستري براي حضور کفاشيان فراهم شود.

وي در خصوص اينکه تا چه زماني سرپرست تيم ملي باقي خواهد ماند، يادآور شد: قرار شده تا خرداد ماه اين مسئوليت را قبول کنم. اگر فضاي جابجاسازي تا آن زمان مهيا شود، فرد ديگري مي آيد و اگر هم نشد که به خوبي کار را مديريت مي کنيم.

دبير کل فدراسيون فوتبال در مورد اينکه آيا در فصل آينده ليگ برتر 16 تيمي خواهد بود يا 18 تيمي، گفت: نبايد از راس هرم به مسائل نگاه کنيم. ما فقط ليگ برتر را نداريم 5 هزار مسابقه در سال برگزار مي کنيم که ليگ برتر در راس آنها قرار دارد. در اين مورد هم فردا نظرم را در هيئت مديره اعلام مي کنم. اما معتقدم فعلا براي 16 تيمي شدن زود است.

وي در پايان در مورد بازگشت مهدي رحمتي به تيم ملي گفت: زمينه اش انجام مي شود و در خدمت شان هستيم از لحاظ فني دخالتي نمي کنيم ولي رحمتي بازيکن ارزشمندي است و قرار است کي روش در اين خصوص جمع بندي لازم را انجام دهد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا