هفت حوض مشهد

  • شروع کننده موضوع fnazari
  • تاریخ شروع
F

fnazari

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
تاریخچه : هفت حوض مشهد یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب شرقی مشهد در استان خراسان رضوی است.

هفت حوض منطقه ای است صخره مانند با سنگ های صاف و صیقلی؛ حوضچه های طبیعی زیبا و بعد از آن طبیعتی بکر وجود دارد. دلیل نامگذاری هفت حوض ، وجود هفت حوض طبیعی متصل به هم است. بعضی از هفت حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین ها» ، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

34e559aaac7b1631eefdc6c5cde7854e.jpg


تصور این که هزاران سال است آب در این حوضچه ها جریان دارد، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند، به دلیل جریان داشتن آب در طول سالیان دراز و ریزش آن از حوضچه ای به حوضچه دیگر و البته جنس سنگ های آن، به مرور زمان، حوضچه های طبیعی بسیار زیبایی در دل سنگ ها به وجود آمده است .

7edb9ed775dba75d056bdb4a298ba0f7.jpg


بعد از عبور از هفت حوض اصلی که در امتداد هم قرار گرفته اند، به تک حوض های بزرگ می رسید. بکر بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکم فرماست آرامش عجیبی به شما هدیه می کند.

b1d160955fef9fb2f630b651d232c6ac.jpg


هفت حوض نام یکی از بکرترین، زیباترین و منحصربه فرد ترین پدیده های طبیعی ایران است. البته گوگل هم تقریبا مثل تهرانی ها فکر می کند؛ بعد از جست و جوی نام این منطقه ، اطلاعات چندانی در مورد این منطقه که می تواند توریست های بسیاری را به خود جذب کند، پیدا نمی کنید . برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید.

09563090bbf5749e4d06a4777d2c3ef0.bmp_.jpg


این منطقه ، حدود ۷ کیلومتر از مشهد فاصله دارد . بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج ، پس از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده ، به دوراهی می رسید . باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه بدهید تا به میدان مانندی برسید. پیاده شوید، خودتان را آماده کنید تا بعد از 2 کیلومتر پیاده روی به هفت حوض برسید.

منبع: نشاط آوران
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا