اختصاصی هفت عنصر تکنیک های حافظه | بخش پایانی

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
9d78fc183942204eb3882c3990454396.jpg

در پست قبلی راجع به حافظه توضیح دادیم و گفتیم که برای داشتن یادآوری ساده تر، به هفت عنصر نیاز داریم. در این قسمت به این هفت عنصر خواهیم پرداخت.

اینها پایه ای ترین مفاهیمی هستند که باید در ذهن نگه دارید و در تکنیک های حافظه که در آینده راجع به آنها صحبت خواهیم کرد به شما کمک می کنند.


1 – احساس

پنج مثالی که برای یادآوری در مقاله ی قبل گفتیم را به خاطر دارید؟ چه عاملی در همه ی آنها مشترک است؟ این خاطرات همگی پر از احساسات هستند. این چیزی است که تمام خاطرات مثبت ما از آن برخوردار هستند. این خاطرات برای ما «عزیز» هستند و وقتی به آنها فکر می کنیم حس نوستالژیکی به ما دست می دهد. حتی خاطرات بد نیز بسیار قدرتمند هستند. یک احساس بد نیز احساس است، گاهی اوقات قوی تر از دیگر احساسات. تنها وقتی یک خاطره بسیار دردناک شود ذهن آن را همیشه نگه می دارد. این بخشی از یک «آسیب روحی» است.

2- فانتزی

خلاقیت و تصور احتمالاً یکی از مهمترین عناصر برای یک متخصص حافظه است. ما از این عنصر در تمام داستان ها، تصویرهای ذهنی و تکنیک هایی که در پرشین بکس راجع به آنها صحبت خواهیم کرد استفاده می کنیم.

3- منطق

اگر چیزی، از یک چیز دیگر نتیجه شود به سادگی قابل حفظ کردن است. روند یادآوری وقتی هیچ احتمال دیگری برای پاسخ وجود نداشته باشد بهبود پیدا می کند. ما از این عنصر تا حد امکان در تکنیک ها استفاده خواهیم کرد.

4- بومی سازی

آیا مسیر بازگشت از مدرسه به خانه تان را به خاطر دارید؟ آیا می توانید یک نقشه ی ساده از آپارتمانتان رسم کنید؟ می دانید که جای ماست در فروشگاه محلتان کجاست؟ ما مکان ها را به خوبی به خاطر می سپاریم، حتی اگر آنها را «یاد نگیریم». این غریزه ی اولیه ی ماست تا بتوانیم همیشه به غار خود برگردیم.

5 – تصویرسازی

تصویرسازی توانایی تخیل بوده، و بسیار به فانتزی نزدیک است. اما به جای اینکه چیز جدیدی بسازید، آن را در ذهن خود «می بینید». این توانایی قدرتمندی است که حافظه ی شما را تقویت می کند. چراکه این عنصر اساسی برای تصویرهای ذهنی در تکنیک های حافظه (mnemonic) است.


6 – دگرسازی

این عنصر به خصوص احتمالاً قوی ترین هم هست. این عنصور مفهومی است و شاید در ابتدا کمی غیرطبیعی به نظر برسد. ما از این عنصر برای تبدیل چیزهای پیچیده، به تکه های کوچک قابل حفظ استفاده می کنیم. از این عنصر به خصوص در حفظ اعداد استفاده می شود. اما در حفظ کردن واژگان دشوار و یا کشورهای جهان نیز می توان از این عنصر بهره برد.

7 – ارتباط

بله، تمامی این عناصر هفتگانه بسیار مهم هستند. اما این عنصر احتمالاً پایه ی تمامی آنهاست. ارتباط برای تمامی اطلاعاتی که ذخیره می کنیم به وقوع می پیوندد: ما هر اطلاعات را به اطلاعات دیگری در ذهن خود ربط می دهیم. همیشه! هرزمان که چیز جدیدی یاد میگیریم، به نحوی به چیزهای دیگر متصل خواهد شد. این موضوع همچنین یک مشکل بزرگ برای ماست: اغلب اوقات ما ارتباط صحیح برای حفظیاتمان را نمی دانیم. اگر اینطور نبود تمام تکنیک های حافظه بلااستفاده می شدند!


نتیجه

تمام مطالب گفته مفاهیم پایه ی ما را شکل می دهند. ما در پست های بعدی بیشتر درباره ی آنها می آموزیم. این ها به تنهایی کمک چندانی به ما نمی کنند. اما درکنار یکدیگر تبدیل به ابزاری شگفت انگیز برای متخصصان mnemonic ( این واژه را از این به بعد زیاد می شنوید، پس به آن عادت کنید!) تبدیل می شود. اینها ابزاری هستند که ما را به اساتید حافظه تبدیل می کنند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا