همه ی اخبار درباره ی ف ی ل ت ر شدن تلگرام

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
واقعا نکات قابل تاملی در این اخبار وجود داره.





مدیر تلگرام توييت كرده: حكومت ایران میخواهد از تلگرام برای جاسوسی علیه شهروندانش استفاده كند. ما با آنها همکاری نخواهیم کرد

در توییت دیگری نوشته: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران درخواست کرد که تلگرام ابزارهای جاسوسی و ممیزی در اختیار آنها بگذارد. ما این درخواست را نادیده گرفتیم و آنها ما را مسدود کردند

323e1b4c0e6a6c3abfdb5026b181733f.jpg

October 20, 2015

975c93f04d1d02ac9f4ac5607f990bb8.png

اکانت رسمی توییتر تلگرام در پاسخ به توییت‌های مکرر کاربران ایرانی در رابطه با اختلال در سرویس تلگرام اینگونه پاسخ داده است:

"متاسفیم. وضعیت سرویس خوب است، اما ارائه دهندگان اینترنت در ایران از چهارشنبه ترافیک تلگرام را محدود کرده‌اند."

8adc5cf68fdd89e51828eadf91e38f32.jpg

چهارشنبه, 29 مهر 1394 ساعت 10:03

وزارت ارتباطات: توییت مدیر تلگرام شاید فتوشاپ باشد


روزنامه شرق
مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات: توییت مدیر تلگرام شاید فتوشاپ باشد ولی اگر ثابت شود مدیر تلگرام چنین حرفی زده رسما بررسی می‌کنیم.

از ادعای ف ی ل ت ر شدن تلگرام تا واکنش کاربران ایرانی

مدیر تلگرام شب گذشته ادعا کرد که این نرم‌افزار در ایران ف ی ل ت ر شده است. حال در اظهارنظر تازه‌ای گفته است: ف ی ل ت ر نکرده اند، اما دستوری صادر شده تا ۵۰ درصد ترافیک آن محدود و غیر قابل استفاده شود. از طرفی مسئولان مخابرات و وزرات ارتباطات فیلترینگ تلگرام را تکذیب کرده‌اند. در این بین واکنش کاربران ایرانی در فضای مجازی جالب توجه بوده است.
تاریخ درج خبر : ۱۳۹۴/۰۷/۲۹

واکنش وزیر ارتباطات به توییت تلگرام: مدیران تلگرام ناشی‌گری کردند/ادعای درخواست ایران برای دسترسی به اطلاعات کاربران را تکذیب می کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد ادعای مدیران تلگرام مبنی‌ بر درخواست فیلترینگ این شبکه در ایران از سوی مقامات ایرانی واکنش نشان داد.

محمود واعظی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد دسترسی به شبکه پیام‌رسان تلگرام و سیاست این وزارتخانه در این زمینه توضیح داد.

وی گفت: آنچه که اتفاق افتاده، این است که در پی ۲ هفته گذشته ۳ کانال ارتباطی در حوزه ترانزیت پهنای باند اینترنت که ما را به دنیا متصل می کند، دچار اختلال شده است و این ۳ مسیر که مربوط به مسیر پهنای باند ترکیه، بابل‌المندب و خلیج فارس می شود طی ۳ روز گذشته با اوج اختلال همراه بود.

دلیل اختلال تلگرام

واعظی افزود: این موضوع باعث به وجود آمدن اختلال در دسترسی کاربران به اینترنت و از جمله تلگرام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه به دلیل این اختلالات، مدیران تلگران فکر کرده اند که این اختلال تنها مربوط به این شبکه است، اعلام کرده اند که ایران این شبکه را ف ی ل ت ر کرده است، اما این در حالی است که روز گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت در بیانیه‌ای در زمینه کندی اینترنت توضیح داد و این مشکل تنها مربوط به ایران نبوده و بسیاری از کشورهای منطقه را درگیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اختلال بوجود آمده برای سایر شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: از آنجا که سرور شبکه پیام‌رسان تلگرام در اروپا است، بیشتر از این اختلال ضربه دیده و باعث شده دسترسی کاربران به این شبکه با مشکلاتی مواجه شود.

ناشی گری مدیران تلگرام

واعظی با تاکید بر اینکه مدیران تلگرام به دلیل ناشی‌گری اعلام کردند که این شبکه در ایران ف ی ل ت ر شده است، ادامه داد: سیاست دولت این است که شبکه هایی را که به صورت سالم در کشور کار می کنند، به هیچ عنوان ف ی ل ت ر نکند.

وزارت ارتباطات متولی فیلترینگ نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این وزارتخانه متولی فیلترینگ نیست، تاکید کرد: اینکه اعلام شده وزارت ارتباطات شبکه تلگرام را ف ی ل ت ر کرده، اشتباه است.

موضوع مکاتبه با تلگرام

وی گفت: کارگروه تعیین مصادیق به دلیل برخی محتوای مجرمانه تلگرام خواستار فیلترینگ این سایت بود، اما ما از آنها فرصت خواستیم که با تلگرام مکاتبه کنیم تا بخش هایی که غیراخلاقی است و باعث زیان می شود را مسدود کند. بر این اساس، طی چند ایمیل به مسئولان تلگرام مکاتبه کرده و آنها نیز صفحات غیراخلاقی را مسدود کردند.

واعظی ادامه داد: اما ۲ هفته پیش مجددا برخی از این کانال ها باز و دسترسی آن آزاد شد که ما به ناچار مجددا ایمیلی به مسئولان این سایت زده و از آنها خواستیم تا این صفحات را مسدود کنند که در حین رد و بدل کردن این مکاتبات، موضوع این اختلالات پیش آمد و از آنجایی که گردانندگان این سایت نمی توانند بگویند ما دسترسی به محتوای غیراخلاقی را آزاد گذاشته ایم، دستاویزشان موضوع جاسوسی اطلاعات کاربران بود تا به مشترکان چیز دیگری را القاء کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ما ناچار به اجرای نظر کارگروه تعیین مصادیق هستیم، اضافه کرد: بارها گفته ایم که خواست نظام و مردم، دسترسی به شبکه های اجتماعی سالم است و تمامی شبکه هایی که به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی احترام بگذارند، بدون هیچ قید و شرطی در ایران فعال خواهند بود، اما به هیچ عنوان قبول نمی کنیم شبکه‌ای یله و رها و ناسالم فعالیت داشته باشد و از طرف خانواده ها در این زمینه تحت فشار هستیم.

وی در مورد موضوع درخواست جاسوسی اطلاعات کاربران که از سوی تلگرام مطرح شده، عنوان کرد: به هیچ عنوان این موضوع به وزارت اطلاعات ربطی ندارد و دولت نیز بزرگترین مدافع حریم خصوصی ملت است و ما اعتقاد داریم که حریم خصوصی افراد در اینترنت و موبایل باید حفظ شود، اما اگر روزی بر حسب حکم قاضی قرار باشد به اطلاعاتی دسترسی ایجاد شود، این موضوع هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و تصمیم‌گیری دولت ندارد.

ادعای درخواست ایران برای دسترسی به اطلاعات کاربران را تکذیب می کنم

واعظی با اشاره به اینکه اطلاعات خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی خارجی، امن نیست، گفت: ادعای مدیران تلگرام مبنی بر درخواست ایران در زمینه دسترسی به اطلاعات کاربران را شدیدا تکذیب می کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه برای ف ی ل ت ر شدن یک سایت ما تصمیم نمی گیریم و این تصمیم با کمیته تعیین مصادیق است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات یک عضو در کمیته تعیین مصادیق دارد و چنانچه سایتی غیراخلاقی باشد، حتما به نماینده‌ام در این کارگروه دستور می دهم که رأی بر مسدود شدن این شبکه بدهد.

واعظی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ نامه‌ای از کارگروه تعیین مصادیق مبنی بر مسدود کردن شبکه های اجتماعی به وزارت ارتباطات ارسال نشده است، در پاسخ به سوال مهر در خصوص وجود سرور تلگرام در ایران و تست فیلترینگ هوشمند بر روی این شبکه نیز گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و هیچ سروری از تلگرام در ایران وجود ندارد و در مورد فیلترینگ هوشمند نیز وزارت ارتباطات هیچ‌گونه صحبتی با این شبکه اجتماعی نداشته است.

مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران: تلگرام تا آخر عمر این دولت ف ی ل ت ر نخواهد شد

تلگرام که با استقبال خوب ایرانیان مواجه شده و روزانه بیش از یک میلیارد پیام توسط ایرانیان در آن رد و بدل می‌شود از دیروز دچار اختلالاتی شده است و این شائبه را ایجاد کرده است که شاید اپلیکیشن تلگرام دچار فیلترینگ شده است که البته با توجه به ایجاد کانال‌های غیراخلاقی در آن دور از انتظار نیز نبود.

اما مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با آفتاب یزد و در پاسخ به اینکه آیا مخابرات تصمیمی‌مبنی بر ف ی ل ت ر نرم‌افزار تلگرام را دارد یا خیر، می‌گوید:

سیاست دولت یازدهم از ابتدا مخالفت با فیلترینگ بوده و همچنان هست و تا آخر عمر این دولت هم خواهد بود؛ از این رو مخابرات تصمیم برای ف ی ل ت ر تلگرام ندارد.

داوود زارعیان در بیان راه‌حل اینگونه سوءاستفاده‌ها نیز تاکید می‌کند:

من معتقدم بهترین راهکار در این زمینه بحث فیلترینگ هوشمند است که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر در کشور توسعه پیدا کند. در همه دنیا اینگونه است که تنها آن بخش از سایت‌ها و نرم‌افزارها ف ی ل ت ر می‌شود که مورد دارند و به خاطر برخی مسائل و مشکلات کل سایت را ف ی ل ت ر نمی‌کنند.

وی می‌افزاید:

در کشور ما نیز این اتفاق می‌تواند رخ دهد که مثلا در مورد برنامه تلگرام تنها کانال‌ها و ربات‌هایی ف ی ل ت ر شوند که مبتذل و ضداخلاقی‌اند؛ اما کل شبکه وجود داشته باشد.

زارعیان با بیان اینکه سیاست دولت و بسیاری از کارشناسان مربوطه نیز همین است، اظهار می‌کند:

حوزه فضای مجازی نیازمند یک مدیریت قوی است و فیلترینگ و بستن سایت‌ها و نرم‌افزارها و ... اصلا راهکار قابل قبول و منطقی نیست؛ بلکه راهکار اصلی فیلترینگ هوشمند است.

مدیرکل روابط عمومی‌شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه قطعا فیلترینگ هوشمند در کشور اجرا خواهد شد، هشدار می‌دهد:

از این رو من به تمام سودجویان و سوءاستفاده‌گرانی که به صورت باز از فضای مجازی استفاده می‌کنند هشدار می‌دهم که بدانند با اجرای کامل فیلترینگ هوشمند امکان شناسایی آنان و مسدود کردن مطالب، سایت‌ها و شبکه‌های مبتذل‌شان وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا فیلترینگ هوشمند مخالفانی دارد، نیز می‌گوید:

کسی نمی‌تواند درقبال منطق درست فیلترینگ هوشمند مقاومت کند. سیاست دولت هم همواره حمایت از جریان آزاد اطلاعات درست و صحیح و سالم است؛ از سوی دیگر دولت هم هیچ‌گاه موافق رواج بی‌بند و باری نبوده و نیست و طبیعتا عقل و سیاست منطقی هم حکم می‌کند در مقابل مطالب و مسائلی که اخلاق را زیر سوال می‌برد و موجب رواج ابتذال می‌شود موضعگیری درستی اتخاذ کرد.




پ.ن: حدودا 15 ساعت پیش مدیر تلگرام گفته که در حال ایجاد راه حلیه که سرویس غیرقابل مسدود کردن بشه...

منابع: خبرآنلاین، زومیت،بالاترین،گود نیوز، نظر نیوز، فیلترکات، توییتر


 
Pb.GraphisT

Pb.GraphisT

گرافیست
مدیر ارشد گرافیک
سه دیقه متن رو خوندم
10 دیقه منابع :دی

ماشالا منابع!!
این داستان، احمد و دست های پشت پرده :دی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا