کدام گوشی سامسونگ سری a دوربین بهتری دارد؟

1

19kalacom

کاربر تالار
کاربر تالار
کدام گوشی سامسونگ سری a دوربین بهتری دارد؟
از آنجایی که تنوع در مدل‌های گوشی سامسونگ سری a زیاد بوده، 19کالامگ این مدل‌ها را از نظر دوربین تفکیک کرده تا بتوانید آنها را به راحتی با هم مقایسه نماید و انتخاب بهتری داشته باشید.
باورکردنی نیست؛ اما 80 درصد از تصاویر ثبت شده در دنیا با گوشی‌های موبایل گرفته می‌شود. این روزها دوربین گوشی‌ اهمیت به سزائی در ثبت لحظات زندگی ما دارند. بهبود مستمر و چشمگیر قابلیت‌های فنی دوربین گوشی‌ موبایل، ظهور ویژگی‌های جدید و حالت‌های مختلف عکاسی در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از ابزارهای ساده جهت این امر، را برای ما فراهم کرده است. سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین تنوع در محصولات خصوصاً از نظر دوربین را دارد. به این جهت که در مدل‌های گوشی سامسونگ از دوربین‌های متفاوتی استفاده شده، 19کالا در اینجا دوربین گوشی‌های سامسونگ سری a را مورد بررسی قرار داده است.
لیست گوشی‌های تک دوربین گوشی سامسونگ سری a:
گلکسی ای 10:
آپشن‌های شما در این لیست محدود است، به این دلیل که ترند کنونی استفاده از گوشی‌های چند دوربینه است. گلکسی a10 از جمله ارزان‌ترین مدل‌های گوشی سامسونگ محسوب می‌شود که دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل بوده و یک سنسور 5 مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی بکار گرفته است.
لیست گوشی‌های دو دوربین سامسونگ سری a:
گوشی ای 10 اس:
ای 10 اس از دوربین دوگانه استفاده کرده و لنز اصلی آن 13 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و عدد دیافراگم آن f/1.8 است. به نظر می‌رسد که تنها ارتقاء انجام گرفته در گوشی ای 10اس اضافه شدن یک لنز 2 مگاپیکسلی ثبت عمق است.
گلکسی ای 30:
این مدل از گوشی سامسونگ سری a به ماژول دوگانه مجهز شده و لنز اصلی آن 16 مگاپیکسلی است. دیافراگم آن هم f/1.7 بوده، از‌این‌رو در جذب نور می‌تواند موفق عمل کند. دوربین سلفی آن هم 16 مگاپیکسلی بوده؛ از‌این‌رو می‌توان آن را یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای عکاسی سلفی در نظر گرفت.
در مورد کیفیت کلی عکس‌های آن هم گفته می‌شود که در برخی مواقع نویز تصاویر زیاد بوده و سطح جزئیات پایین است. سایه روشن‌ها دامنه داینامیکی پایینی داشته و جزئیات از بین رفته‌اند. کیفیت عکاسی در نور کم نسبت به خیلی از مدل‌هایی که در این رنج قیمت قرار دارند پایین‌ترست. دوربین اولیه در نور کم خیلی خوب عمل نکرده و عکس‌ها تا حدی جزئیات خود را از دست داده و روشن شده‌اند.
گلکسی ای 20:
دوربین اصلی بکار رفته در این گوشی از یک لنز 13 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.9 بوده؛ درحالی که دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. به طور کلی این گوشی در شرایط نوری ایده‌آل رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد؛ اما در شرایطی که نور کاهش می‌یابد نویز تصاویر بیشتر شده و کیفیت عکس‌ها افت می‌کند.
گلکسی ای 40:
Samsung Galaxy A40 باز هم از دوربین دوگانه استفاده کرده که یکی از این لنزها 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است و در واقع لنز دوم یک سنسور فوق‌باز بوده که می‌تواند در هنگام ثبت عکس‌های گروهی بسیار کاربردی باشد؛ اما این موبایل، کاربران علاقمند به سلفی را شگفت‌زده کرده و یک لنز 25 مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته است. کیفیت عکس‌های آن هم قابل‌توجه خواهد بود.
________________________________________
لیست مدل‌های سه دوربین گوشی سامسونگ سری a:
گلکسی ای 30اس:
این گوشی نیز یکی از مدل‌های سری a سامسونگ محسوب می‌شود که به سبب قیمت مقرون‌به‌صرفه، جزء مدل‌های پرطرفدارست. لنز اصلی آن 25 مگاپیکسلی بوده و از دیافراگم f/1.7 بهره برده است. با وجود برخورداری از یک عدد اف-استاپ خوب باز هم شب، دشمن کیفیت عکس‌های این گوشی سامسونگ محسوب می‌شود. گر چه کیفیت کلی عکس‌های آن خوب بوده و رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد.
گلکسی ای 70:
مدل دیگری که از سامسونگ سری a بررسی خواهیم کرد گلکسی ای 70 است. این گوشی در ماه مارس 2019 عرضه شده و از لنز اصلی 32 مگاپیکسلی برخوردارست. نقطه قوت این گوشی دوربین سلفی آن است. به این جهت می‌توان این مدل از گوشی سامسونگ سری a را یک گزینه ایده‌آل برای علاقمندان به عکس‌های سلفی یا بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربین سلفی برشمرد.
گوشی گلکسی ای 50:
در بخش گوشی‌های سه دوربین؛ ای 50 نیز قرار می‌گیرد. برای این گوشی لنز 25 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.7 بکار گرفته شده است. در عمل تصاویر گرفته شده کنتراست زیادی نداشته؛ اما کیفیت عکس‌ها رضایت بخش بوده و ارائه رنگ آن طبیعی به نظر می‌رسد. دوربین گلکسی ای 50 به طور کلی رضایت خاطر شما را به عنوان یک خریدار جلب می‌کند؛ اما اگر محدوده قیمت آن را در نظر داشته باشید و دوربین برای شما در اولویت باشد مدل‌های دیگری هستند که عملکرد دوربین بهتری دارند، برای مثال قیمت گوشی mi a3 به گلکسی ای 50 نزدیک است؛ اما دوربین بهتری دارد.
گلکسی ای 20 اس:
گلکسی ای 20 اس، نیز مدل دیگریست که قیمتی کمتر از بقیه مد‌ل‌های مذکور دارد. لنز اصلی آن 13 مگاپیکسلی بوده و از دیافراگم f/1.8 برخوردارست. دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسلی است. در واقع عملکرد آن به عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه سامسونگ با لنز 13 مگاپیکسلی قابل قبول بوده؛ اما اگر دوربین اولویت اصلی شما در خرید گوشی باشد، بهترست با صرفه هزینه کمی بیشتر به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. جدا از دوربین نقطه قوت دیگر این گوشی باتری است.
گلکسی ای 80:
گلکسی ای 80 یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌ها را در بین مدل‌های گوشی سامسونگ سری a دارد. ماژول دوربین متحرک گلکسی ای 80 به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از دوربین‌های سلفی با رزولوشن مشابه‌ای با دوربین اصلی بهره ببرید. همواره دوربین سلفی در اکثر گوشی‌ها مخصوصاً میان‌رده‌ها ضعیف‌تر بوده؛ اما سامسونگ در این گوشی سعی کرده که این مشکل را به طور کلی برطرف کند. به طور کلی گلکسی a80 را می‌توان بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر خلاقیت در طراحی دوربین در نظر گرفت. بوکه آن عالیست و حتی این امکان نیز وجود دارد که قبل از اینکه به شاتر ضربه بزنید سطح و یا مقدار تاری پشت زمینه را کم و یا زیاد کنید.
گلکسی ای 50 اس:
گلکسی ای ۵۰ اس، به یک ماژول سه‌گانه متشکل از یک لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید و یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز ۵ مگاپیکسلی جهت ثبت عمق مجهز شده است. نوع سنسورهای بکار گرفته شده در اینجا تفاوتی نداشته؛ اما سنسور اصلی از ۲۵ به ۴۸ مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده‌ است. این تفاوت در دوربین‌های سلفی هم دیده می‌شود. در گلکسی ای ۵۰ اس دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است در حالی که دوربین استفاده شده در گلکسی ای ۵۰ اندازه‌ای برابر با ۲۵ مگاپیکسل دارد.
لیست گوشی‌های چهار دوربین گوشی سامسونگ سری a:
گلکسی ای 71:
دیافراگم و عدد اف استاپ تأثیر به سزایی در کیفیت عکس‌ها خصوصاً در نور کم دارد. گوشی گلکسی a71 در تاریخ دسامبر 2019 عرضه شد و یکی از مدل‌های جذاب گوشی سامسونگ سری a محسوب می‌شود. گفته می‌شود که از نظر دیافراگم عالیست و عملکرد بسیار خوبی در نور کم دارد. برای مثال گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو عدد اف-استاپ بزرگتری نسبت به آن دارد؛ از‌این‌رو گلکسی ای 71 در جذب نور از ردمی نوت 8 پرو اندکی بهتر عمل خواهد کرد. لنز اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و عدد اف-استاپ آن f/1.8 است.
از نظر برخورداری از لنز ماکرو نیز از بسیاری گوشی‌های میان‌رده‌ای که تاکنون تولید شده بهتر بوده و به یک لنز ماکرو آن 5 مگاپیکسلی است و آن را برای علاقمندان عکاسی ماکرو به یک موبایل ایده‌آل تبدیل می‌کند. سنسور ثبت عمق آن نیز 5 مگاپیکسلی است. در مورد دوربین سلفی بکار رفته در این مدل از گوشی سامسونگ سری a هم از لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2برخوردارست. همه این موارد در کنار هم گلکسی ای 71 را به بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربین تبدیل کرده است.
گلکسی ای 51:
قیمت گوشی سامسونگ a51 کمی از گوشی سامسونگ a71 پایین‌تر است. گلکسی ای 51 در واقع نسخه بعدی گوشی گلکسی ای 50 محسوب می‌شود که جزء گوشی‌های پر‌فروش این سری محسوب می‌شود. در اینجا بررسی خواهیم کرد که این گوشی سامسونگ سری a به چه صورت عمل خواهد کرد. لنز اصلی گلکسی ای 51، 48 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و از دیافراگمی با عدد اف استاپ f/2.0 برخوردارست.
به طور کلی انتخاب شما در محدوده مدل تک دوربین گوشی سامسونگ محدود بوده و تنها یک گزینه در اختیار خواهید داشت. در محدوده مدل‌های دو دوربینه سامسونگ سری a نیز گلکسی a30 دوربین بهتری دارد. در حالی که برنده دوربین‌های سه گانه سامسونگ سری گلکسی ای 80 است؛ به این دلیل که هم از طراحی منحصر به فرد بوده و عملکرد سلفی آن در حد عملکرد دوربین اصلی است. در بخش گوشی‌های چهار دوربین نیز انتخاب اصلی گلکسی ای 71 خواهد بود. اما به طور کلی دوربین گلکسی ای 80 با دوربین گلکسی ای 51 قابل رقابت بوده به این جهت که هر دو از یک نوع لنز بهره برده‌اند.
کلیدواژه: گوشی سامسونگ سری a
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا