گام نخست چين براي ساخت ايستگاه فضايي

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
چین قصد دارد اولین كپسول فضایی خود را به منظور تمرین عملیات اتصال به ایستگاه فضایی که قرار است تا سال 2020 فعال شود، به فضا پرتاب کند.به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که برنامه فضایی آمریکا در حال متحول شدن است، چین با پرتاب كپسول فضایی طی هفته جاری که زیربنای ایستگاه فضایی این کشور به شمار خواهد رفت، قدم بسیار بزرگی را در راستای دست یافتن به موقعیتی مستقل در مدار زمین بر می دارد.
به گفته مقامات چینی، قرار است كپسول "تاینگونگ-1" (به معنی "کاخ بهشتی") در تاریخ 29 یا 30 سپتامبر 2011 با کمک راکت Long March 2F از پایگاه فضایی در صحرای "گوبی" به فضا پرتاب شود.
این كپسول هشت تنی به عنوان پایگاهی آزمایشگاهی در تمرینهای مانورهای فضایی و آزمایش تکنیکهای اتصال به ایستگاه مورد استفاده فضانوردان چینی قرار خواهد گرفت، مهارتهایی که برای سر هم بندی و فعال سازی ایستگاهی فضایی توسط چین در سال 2020 حیاتی به شمار می رود.

قدم جدید چین در زمینه فعالیتهای فضایی همزمان با تحولاتی شده است که ناسا در برنامه فضایی انسانی خود ایجاد کرده است که اولین بخش آن بازنشسته شدن شاتلهای این سازمان بود. ناسا اکنون سه طرح برای پروازهای فضایی در پیش رو دارد، تامین نیروی انسانی ایستگاه فضایی بین المللی، پشتیبانی از توسعه بخش خصوصی در زمینه تاکسی های فضایی و طراحی یک پرتابگر سنگین و کپسول فضایی برای سفرهای فضایی فراتر از مدار 362 کیلومتر.

چین برای مشارکت در برنامه های فضایی ناسا تلاش فراوانی کرد اما همواره از مشارکت در این برنامه ها منع شد تا در نهایت تصمیم گرفت با ساخت ایستگاه فضایی ويژه خود مسیرش را به صورت مستقل در فضا بیابد و در پی آن طرح سفر به ماه را به واقعیت تبدیل کند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، ایستگاه فضایی چینی ها کوچکتر از ایستگاه فضایی بین الملی و وزن آن نیز کمتر از 100 تن خواهد بود. بر اساس طرحها این ایستگاه یک كپسول مرکزی و دو كپسول آزمایشگاهی خواهد داشت که كپسول مرکزی محل سکونت سرنشینان ایستگاه نیز به شمار می رود.

منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100855270659
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا