گوگل 13 ساله شد

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
74.jpg


۱۳ سال پيش در تاريخ چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۸ شرکت گوگل با آغاز فعاليت موتور جست وجوگر خود دنياي وب و جست و جوي اينترنتي را متحول كرد.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم ۱۳ سال پيش زماني که کاربران از پروفايل AIM استفاده مي کردند و براي جست و جوي مطالب مختلف در اينترنت از سايت هاي ياهو و AOL بهره مي جستند، گوگل آمد و دنياي جست و جو در اينترنت را رنگي ديگر داد.

در چهارم سپتامبر ۱۹۹۸ لري پيج و سرگئي برين، در حال آماده سازي مراحل تاسيس شرکت گوگل بودند و براي آغاز فعاليت اين شرکت، يک چک ۱۰۰ هزار دلاري از يک سرمايه گذار دريافت کردند و نام شركت خود را گذاشتند «گوگل».

پيش تر لري پيج فارغ التحصيل دانشگاه استنفورد و سرگئي برين در سال ۱۹۹۶ يک موتور جست وجوگر با عنوان BackRub راه اندازي کرده بودند.

گوگل که فعاليت خود را در ابتدا با يک موتور جست وجوگر تک زبانه آغاز کرد، هم اکنون ده ها خدمات و محصولات شامل تبليغات و اپليکيشن هاي مبتني بر وب را به زبان هاي مختلف در دسترس کاربران شخصي، سازمان ها و شرکت هاي تجاري قرار مي دهد.

نام شركت «گوگل» از عددي به نام «گوگول» كه ۱ با ۱۰۰ صفر است، گرفته شده است به نشانه خواست بنيانگذارانش براي اينكه منابع بي پاياني را در موتور جست وجوي خود بگنجانند و امروز به آرزوي خود دست يافته اند. 

شرکت گوگل به دنبال تلاش هاي خود براي تسلط بي چون و چرا بر دنياي وب ژوئن امسال اقدام به راه اندازي شبکه اجتماعي گوگل پلاس کرد.
اين شبكه اجتماعي رقيب جدي فيس بوك و دشمن پشت پرده توئيتر، دو شركت بزرگ فضاي مجازي است و با وجود نوپا بودن توانسته کاربران زيادي را جذب کند.

حركت گوگل به سمت شبكه هاي اجتماعي علاوه بر جنگ با فيس بوك و توئيتر، نبردي با ياهو نيز به شمار مي رود كه هيچ گاه نتوانست فاصله اش را با گوگل اندكي بهبود ببخشد.

شرکت مايكروسافت نيز از قدرت گوگل در بخش موتورهاي جست وجو آسيب ديده است.
موتور جست وجوي بينگ به طور کامل به وسيله گوگل خاموش شده است.
مي توان گفت گوگل هم اکنون از جهات مختلف به فضاي مجازي مسلط است.

گوگل حتي پيش از اين نيز به دنياي انديشمندان وارد شده است و با دو پروژه كتاب هاي گوگل و پژوهشگر گوگل به دانشجويان خدماتي ارزنده و منحصر به فرد ارائه مي دهد.

شرکت اپل هم اکنون تنها رقيب ملموس گوگل به شمار مي آيد. آن هم نه در زمان حال شايد در آينده!

با تمام اين موارد به اين نتيجه مي رسيم كه گوگل در آينده اي نزديك قدرت مسلط بر دنياي اينترنت خواهد بود و حتي شايد پا را از دنياي مجازي نيز فراتر بگذارد.


منبع : ایتنا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا