كاربران كشورهای مختلف چطور از شبكه های اجتماعی استفاده می كنند؟

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
دنیای وب به تسخیر شبكه های اجتماعی مجازی درآمده و كمتر كاربری پیدا می شود كه با این ابزارهای جدید مواجه نشده باشد. نحوه به‏كارگیری این شبكه‏ ها در بین كاربران اینترنتی متفاوت است. كاربران برحسب نوع دسترسی، هدف كاربری، میزان سواد و تخصص و موارد دیگر، ممكن است از شبكه‏های متفاوتی استفاده كنند.

ملیت كاربران یا كشور محل سكونت آنها نیز عامل تعین‏كننده‏ دیگری در به‏كارگیری شبكه‏های اجتماعی است. نحوه‏ استفاده‏ی كاربران كشورهای مختلف دنیا از شبكه های اجتماعی به‏تازگی توسط وب سایت گلوبال وب ایندكس (Global Web Index) بررسی شده است. گلوبال وب ایندكس با انجام پژوهش‏ ها و استفاده از آمارها نحوه استفاده از این شبكه‏ها را در نقاط مختلف دنیا سنجیده و در قالب نقشه‏ای ارائه كرده است. نفوذ شبكه های اجتماعی در كشورهای مختلف دنیا نیز سنجیده شده تا كشورهایی كه در این زمینه موقعیت بهتری دارند مشخص شوند.


1096.jpg


گونه ‏های به‏كارگیری شبكه ها

در نقشه ترسیم شده، سه نوع فعالیت كاربران شبكه‏های اجتماعی مشخص شده است. ارسال پیام، به‏اشتراك‏گذاری محتوا، ایجاد و عضویت در گروه‏های كاربری سه فعالیت اصلی هستند كه كاربران در شبكه‏های اجتماعی به آنها مشغول هستند.

البته انواع مختلف شبكه‏ها قابلیت‏های بسیار گسترده‏تری را در اختیار كاربران قرار می‏دهند و این سه فعالیت را می‏توان عمومی‏ترین كاربرد شبكه‏ ها دانست كه در همه‏ آنها مشترك است. نقشه، تفاوت‏های معناداری را بین استفاده كاربران كشورهای مختلف نشان می‏دهد. مثلاً در برخی كشورها كه اغلب آسیایی هستند، مانند فیلیپین، اندونزی، مالزی و هند كاربرد به‏اشترك‏گذاری محتوا عمومیت دارد و درصد قابل توجهی از كاربران (بیشتر از ۶۰ درصد) در این فرآیند مشاركت دارند.


1097.jpg


در بیشتر این كشورها، كاربرد ایجاد و عضویت در گروه‏های كاربری نیز درصد قابل توجهی دارد. این در حالی است در اغلب كشورهای اروپایی، جدی‏ترین فعالیت كاربران ارسال پیام و ایمیل است. درصد استفاده از هر كاربرد در هر كشور در نقشه ترسیم شده كه امكان مقایسه بین مناطق مختلف دنیا را فراهم می‏ آورد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا