P4NISh3R
Comming soon...
مدیر بازنشسته
دنیای وب به تسخیر شبكه های اجتماعی مجازی درآمده و كمتر كاربری پیدا می شود كه با این ابزارهای جدید مواجه نشده باشد. نحوه بهكارگیری این شبكه ها در بین كاربران اینترنتی متفاوت است. كاربران برحسب نوع دسترسی، هدف كاربری، میزان سواد و تخصص و موارد دیگر، ممكن است از شبكههای متفاوتی استفاده كنند.
ملیت كاربران یا كشور محل سكونت آنها نیز عامل تعینكننده دیگری در بهكارگیری شبكههای اجتماعی است. نحوه استفادهی كاربران كشورهای مختلف دنیا از شبكه های اجتماعی بهتازگی توسط وب سایت گلوبال وب ایندكس (Global Web Index) بررسی شده است. گلوبال وب ایندكس با انجام پژوهش ها و استفاده از آمارها نحوه استفاده از این شبكهها را در نقاط مختلف دنیا سنجیده و در قالب نقشهای ارائه كرده است. نفوذ شبكه های اجتماعی در كشورهای مختلف دنیا نیز سنجیده شده تا كشورهایی كه در این زمینه موقعیت بهتری دارند مشخص شوند.
ملیت كاربران یا كشور محل سكونت آنها نیز عامل تعینكننده دیگری در بهكارگیری شبكههای اجتماعی است. نحوه استفادهی كاربران كشورهای مختلف دنیا از شبكه های اجتماعی بهتازگی توسط وب سایت گلوبال وب ایندكس (Global Web Index) بررسی شده است. گلوبال وب ایندكس با انجام پژوهش ها و استفاده از آمارها نحوه استفاده از این شبكهها را در نقاط مختلف دنیا سنجیده و در قالب نقشهای ارائه كرده است. نفوذ شبكه های اجتماعی در كشورهای مختلف دنیا نیز سنجیده شده تا كشورهایی كه در این زمینه موقعیت بهتری دارند مشخص شوند.
گونه های بهكارگیری شبكه ها
در نقشه ترسیم شده، سه نوع فعالیت كاربران شبكههای اجتماعی مشخص شده است. ارسال پیام، بهاشتراكگذاری محتوا، ایجاد و عضویت در گروههای كاربری سه فعالیت اصلی هستند كه كاربران در شبكههای اجتماعی به آنها مشغول هستند.
البته انواع مختلف شبكهها قابلیتهای بسیار گستردهتری را در اختیار كاربران قرار میدهند و این سه فعالیت را میتوان عمومیترین كاربرد شبكه ها دانست كه در همه آنها مشترك است. نقشه، تفاوتهای معناداری را بین استفاده كاربران كشورهای مختلف نشان میدهد. مثلاً در برخی كشورها كه اغلب آسیایی هستند، مانند فیلیپین، اندونزی، مالزی و هند كاربرد بهاشتركگذاری محتوا عمومیت دارد و درصد قابل توجهی از كاربران (بیشتر از ۶۰ درصد) در این فرآیند مشاركت دارند.
البته انواع مختلف شبكهها قابلیتهای بسیار گستردهتری را در اختیار كاربران قرار میدهند و این سه فعالیت را میتوان عمومیترین كاربرد شبكه ها دانست كه در همه آنها مشترك است. نقشه، تفاوتهای معناداری را بین استفاده كاربران كشورهای مختلف نشان میدهد. مثلاً در برخی كشورها كه اغلب آسیایی هستند، مانند فیلیپین، اندونزی، مالزی و هند كاربرد بهاشتركگذاری محتوا عمومیت دارد و درصد قابل توجهی از كاربران (بیشتر از ۶۰ درصد) در این فرآیند مشاركت دارند.
در بیشتر این كشورها، كاربرد ایجاد و عضویت در گروههای كاربری نیز درصد قابل توجهی دارد. این در حالی است در اغلب كشورهای اروپایی، جدیترین فعالیت كاربران ارسال پیام و ایمیل است. درصد استفاده از هر كاربرد در هر كشور در نقشه ترسیم شده كه امكان مقایسه بین مناطق مختلف دنیا را فراهم می آورد.